fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרופ' נחמן אש בביקור בבנימינה: "כל הכבוד על ההשתלטות ועל ניהול האירוע"

פרופסור נחמן אש בביקור במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה: "הזן ההודי הוא הנפוץ כרגע בישראל והמאפיין העיקרי שלו שהוא מדבק מאוד. מנהיגות זה שם המשחק" ראש המועצה, איתי ויסברג: "אנו מבקשים לקדם אצלנו חיסונים לבני 12 ומעלה"
פרופסור נחמן אש בביקור במועצה המקומית בנימינה | צילום: באדיבות המועצה
פרופסור נחמן אש בביקור במועצה המקומית בנימינה | צילום: באדיבות המועצה

פרופסור נחמן אש ראש תכנית "מגן ישראל" ערך היום (שני) ביקור במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, יחד עם נציגי משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשטרת ישראל. הרקע לביקור הוא אירוע התפרצות הקורונה ברשות לפני כ 10 ימים.

בתחילת הביקור תיאר ראש המועצה איתי ויסברג את השתלשלות האירועים מהרגע בו התגלה המאומת הראשון לקורונה בתאריך 15/6, את קצב ההדבקה הגבוה של הימים הראשונים ואת הפעולות המידיות שנקטה הרשות:

"כיום 77% מהמאומתים הם תלמידי בית ספר. הנתונים הראו את מיקוד ההתפרצות בבית הספר, קיבלנו החלטות מידיות של סגירת בית הספר העל יסודי, חבישת מסכות וקיום מבצע בדיקות נרחב מדי יום. ההיענות של התושבים ושיתוף הפעולה שלהם מנע אפשרות של הטלת סגר עלינו. ההמלצות שלי לרשויות אחרות שייתקלו בסיטואציה דומה: קבלו החלטות מהירות, הקפידו על בידודים ובצעו בדיקות נרחבות למיפוי מהיר של ההתפרצות.

כדי שהשלטון המקומי יוכל לנהל אירוע כזה כהלכה, עליו לקבל סמכויות מהשלטון המרכזי ואני שמח על הגיבוי שניתן לנו במקרה הזה ועל שיתוף הפעולה ההדוק עם משרדי הבריאות והחינוך".

ד"ר אחמד כבהא רופא הנפה מטעם לשכת הבריאות הציג את סיכום נתוני התחלואה בבנימינה וגבעת עדה בפילוח גילאי המאומתים, מגדרם והתסמינים מהם סבלו. ד"ר כבהא הדגיש כי יש "להמשיך לשמור על התנהגות זהירה כי הזן ההודי חמקמק ומדבק, ולעודד חיסונים לילדים מגיל 12 ומעלה"

נציגי פיקוד העורף ומשרד הבריאות שנכחו בפגישה שיבחו את שיתוף הפעולה ההדוק עם המועצה ועם החוקרת האפדימיולגית מטעמה – רוית סימון. מפקד יחידת הקישור לרשות מטעם פיקוד העורף, סא"ל שמעון ביטון, אמר:

"זה יתרון גדול שהחוקרת האפידמיולוגית היא מתוך הרשות, מכירה את התושבים והאירועים. צריך להחזיר את דרך הפעולה הזו ופועלה של רוית סימון החוקרת של המועצה הוא הדוגמה הכי טובה לכך".

פרופסור אש סיכם את הביקור: "יש הערכה רבה לפעולות שנקטתם. אני מאמין בגישה המאפשרת לרשות לנהל את האירוע והגישה הזו הוכיחה את עצמה בבנימינה ובגבעת עדה. הזן ההודי הוא הנפוץ כרגע בישראל והמאפיין העיקרי שלו שהוא מדבק מאוד. מנהיגות זה שם המשחק באירועים מאין אלו, כל הכבוד לכם על ההשתלטות ועל ניהול האירוע".

בסיום בירכו הנוכחים את פרופסור אש על בחירתו לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות הודעה שהגיעה במהלך הפגישה.

הערכת מצב במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה | צילום: דוברות המועצה
הערכת מצב במועצה המקומית בנימינה גבעת עדה | צילום: דוברות המועצה
הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות