fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרויקט פינוי-בינוי ראשון בפרדס חנה יוצא לדרך

פרויקט פינוי בינוי כולל שני בניינים ישנים ברחוב למרחב ביישוב. אריה זריהן, יו"ר נציגות הדיירים: "אחרי אישור הוועדה המקומית ובתוך שנה מהיום, ייהרסו הבניינים"
אריה זריהן ואחד הבניינים בפרוייקט \ צילום: איילת קדם
אריה זריהן ואחד הבניינים בפרוייקט צילום: איילת קדם

שני הבניינים הישנים, שייהרסו במסגרת פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בפרדס חנה, ניצבים זה בסמוך לזה ברחוב למרחב. כשדרך עפר רחבה המשמשת חניה משותפת, מחברת ביניהם. הבניין האחד נבנה אי-שם בשנות השישים וניצב לו טלאי על טלאי. האחר חדש קצת יותר, ונבנה בשנות ה-70. ויש בו רחבת כניסה עם עמודים ואבני ריצוף רעועות. וגם שולחן פיקניק מעץ וכסאות, שאפשר לשבת עליהם בסוף היום. דיירי הבניינים, אומר לי יו"ר נציגות הדיירים אריה זריהן, רובם בשנות ה-60 וה-70 לחייהם, קנו דירות בבניינים הללו לפני שנים. חלקם מתגוררים בשכירות.

"הבניינים שלנו מתפוררים", מסביר זריהן, "הם עומדים פה על כרעי תרנגולת".

 

"בעוד שנתיים נקבל דירות חדשות"

תרנגולת או לא, לזריהן, שמתגורר בבית פרטי, יש שתי דירות בבניין, של שלושה חדרים כל אחת, אותן הוא משכיר ב-2500 שקלים לחודש. עכשיו, כך יהיו לו חדשות במקומן. של ארבעה חדרים, פלוס ממ"ד לכל אחת, לובי ומעלית. הוא, כמו יתר הדיירים בשני הבניינים, מצפים לזה.

"שווי כל אחת מהדירות שלי היום", הוא מסביר, "הוא 850 אלף שקלים. ונקבל במקומן דירות חדשות, ששווי כל אחת מהן מליון ו-350 אלף בערך". עסקה לא רעה בכלל.

"את תהליך הפינוי-בינוי, התחלנו לפני תשע שנים", הוא אומר. ומוסיף שבמקום שני הבניינים הישנים, ייבנו שני בניינים בני 14 קומות כל אחד, עם שטחי מסחר. תכניות הבנייה כבר עברו את הוועדה המחוזית וכעת הם אמורים לעבור את הוועדה המקומית.

זריהן:"תוך שנה מהיום, יתחיל תהליך הבנייה. יהרסו את הבניינים ואז, בעוד שנתיים, נקבל דירות חדשות".

 

אחד הבניינים בפרויקט הפינוי בינוי \ צילום: איילת קדם
אחד הבניינים בפרויקט הפינוי בינוי \ צילום: איילת קדם

 

חברת גרופית נבחרה להקים את הפרוייקט

הדיירים, ובראשם זריהן, פנו לפני תשע שנים לחברה היזמית בראל נכסים תוך שיתוף פעולה עם החברה לפיתוח והתחדשות עירונית. החברה הקבלנית שנבחרה על ידם, הייתה חברת גרופית. 80 אחוזים מתוך כלל בעלי הדירות, חתמו כבר על ההסכם עם החברה הקבלנית. מלבד ארבעה דיירים שהתנגדו לפרויקט. אולם הם נאלצים לקבל אותו, בשל החלטת הרוב. במסגרת הפרויקט, ייבנו 114 יחידות דיור.

זריהן: "פנינו לחברת גרופית, כי היא בנתה בכרכור שלושה בניינים, מול בית הספר האזורי החקלאי וגם המון קוטג'ים ובתים תלת קומתיים. התחלנו את כל התהליך הזה, כי פחדנו מרעידת אדמה. אין ממ"ד בדירות ואין חניות מסודרות ומחסנים לדיירים. כולנו רוצים את השינוי הזה, יש לנו הזדמנות לקבל דירות חדשות. בתקופת הביניים, עד שייבנו הבניינים, נקבל כסף לתשלום דמי השכירות וישלמו לנו גם על העברת הדירות. מאז שהתחלנו את התהליך, הזנחנו את הדשא שהיה פה ולא השקענו בכלום. אנחנו מחכים שזה יסתיים".

 

לדברי ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית: "בחירת יזם היא אחת מאבני הדרך החשובות במסלול הפתלתל והארוך של הליך פינוי בינוי. בחירת היזם היא הנקודה החשובה בה רואים הדיירים במו עיניהם את הפרויקט יוצא לפועל ומי היזם שיקים אותו. מדובר במהלך חשוב מאין כמוהו במיוחד בימים אלה בהם שוק הדיור נמצא במצב של חוסר ודאות בשל משבר הקורונה וההגבלות השונות על המשק. בעלי הדירות רואים ומבינים שהם בידיים טובות ולמרות המצב ולמרות שתהליכי התחדשות עירוניים הם אטיים מלכתחילה, הפרויקט שלהם מתקדם כברת דרך משמעותית".

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתרבלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות