fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פחות עגלים לשחיטה

חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה, הוגשה אתמול לחברי וועד המאבק בהקמת מפטמות העגלים, בפרדס חנה כרכור. רוברט נוייפלד: "אנחנו לומדים את הנושא"
המאבק בהקמת מפטמות העגלים \ צילום: פרטי
המאבק בהקמת מפטמות העגלים צילום: פרטי

אתמול, יום ראשון, הוגשה לוועד המאבק בהקמת מפטמות העגלים של פרדס חנה כרכור, חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה. זאת לאחר מאבק ממושך בהקמת המפטמות, שהחל בחודש יוני של השנה שעברה. שעיקרו, התנגדות לתוכנית להקמת מפטמת עגלים. המיועדת להיבנות בשדות שבין כרכור לכפר פינס. תוכנית זו, אושרה כזכור בוועדה לתכנון ובניה. אלא שאז, התקוממו התושבים. והחלו להפגין ביישוב וכן לגייס כספים, לטובת חוות דעת מומחים. הם הצליחו לגייס בעבר כ-100 אלף שקלים. קבלו חוות דעת של הד"ר רבקה קולטון, והגישו התנגדות. אתמול, הגיש המשרד להגנת הסביבה את חוות דעתו בנושא זה. לפיה, יצומצמו שטח המפטמות ומספר העגלים.

"זה עדיין לא סוף הסיפור", אומר רוברט נוייפלד, מראשי המאבק. האמון על הפן המשפטי. "אנחנו לומדים את העמדה של המשרד להגנת הסביבה וניוועץ במומחים שלנו". על דבריו מוסיף פעיל המאבק ארז אריאב: "אנחנו, התושבים, מאוחדים וחזקים. ומתכוננים להמשך".

 

פעיל וועד המאבק במפטמות, ארז אריאב \ צילום: פרטי
פעיל וועד המאבק במפטמות, ארז אריאב \ צילום: פרטי

 

חריגות ריח וזיהום מי הנחלים

התוכנית להקמת מפטמות לפיטום עגלים לפני שחיטה, עוררה התנגדות עזה בקרב תושבי פרדס חנה כרכור. מהיום בו החלה לצאת לדרך. ולא רק מטעמים טבעוניים. אם כי גם קבוצה של טבעונים, הצטרפה למאבק הזה. על מנת לבלום את הקמת הרפת. עיקר התנגדות התושבים, נסובה סביב הריחות החזקים העלולים להייווצר במפטמות. וכן סביב נושא זיהום מי הנחלים, כתוצאה מפעילותה.

רוברט נוייפלד: "אנחנו בהחלט לא נגד חקלאות. אבל מדובר בריחות עזים וזיהום נחלים. כתוצאה מחומרים כאלה ואחרים, שיהיו שם בשימוש. בנוסף, הכניסה למפטמות אמורה להיות דרך רחוב המייסדים. שהוא רחוב מרכזי בפרדס חנה כרכור. כפועל יוצא, ייאלצו ילדים רבים לראות את העגלים המובלים לשחיטה. שגם זו בעיה".

 

צמצום שטח מפטמות וצמצום מספר העגלים

חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה, שהוגשה אתמול, אינה פוסלת את הקמת מפטמות העגלים. היא רק מסייגת ומשנה, ולו מעט, את התשתית שהטוותה התוכנית המקורית. בתוכנית המקורית, דובר על מפטמות ענק ששטחן 6000 מ"ר. עם 530-600 עגלים. שיפוטמו ויובלו אחר כבוד לשחיטה. בחוות הדעת הנוכחית, של המשרד להגנת הסביבה, המספרים אחרים. שטח המפטמות צומצם לכ-4200 מ"ר. מספר העגלים צומצם גם הוא בהתאם. ועומד על 340 עגלים לפיטום ושחיטה.

בחוות הדעת, נכתב, בהתייחס לדעת המומחית הד"ר רבקה קולטון, מטעם וועד המאבק, אשר התייחסה לסוגיית הריחות: "על אף שסקר הריחות שהוכן ע"י משרד אלדד שרוני נבדק ואושר על ידי משרדנו, לא ניתן לשלול את הטענות של הד"ר רבקה קולטון, מביחינה מקצועית. ניתן לומר כי נתוני ההזנה המוצגים ע"י הדוקטור קולטון, לגבי מקדמי הפליטה, הם נכונים יותר. כי נדגמו בארץ".

יחד עם זאת, מסייג המשרד לאיכות הסביבה חלק מהנתונים, שנבדקו ונדגמו על יד הד"ר קולטון. מה שנותן את הרושם, לפחות לעין בלתי מקצועית, שהמאבק במפטמות העגלים, רחוק עדיין מסיום.

ארז אריאב , וועד המאבק: "אנחנו אכן מכינים את עצמינו לשלב הבא, של הגשת התייחסות לחוות דעת זו. בתוך 30 יום".

 

 

הישארו מעודכנים בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות