fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פגיעות מיניות ואלימות בגן

הורים לילדים בגן ממלכתי דתי בחדרה, מתלוננים על פגיעות פיסיות ומיניות מצד ילד מילדי הגן, בילדיהם
גן ילדים (צילום: רפי עשור)
גן ילדים (צילום: רפי עשור)

במשך שנה ויותר, סובלים ילדי גן ממלכתי דתי בחדרה מאלימות מינית ופיסית.  המופנית כלפיהם מצד אחד מילדי הגן. בן חמש. הסובל בעצמו מבעיות פסיכולוגיות ואחרות. אם לאחד הילדים בגן: אנחנו סובלים כבר שנה. ובגן, רק רק חוזרים ואומרים לנו שהעניין מטופל. לאחרונה, חזר הבן שלי לעשות את הצרכים שלו במכנסיים.  בנוסף, נגע הילד באופן מיני, בילדה מילדי הגן. שלא הסכימה למעשיו והתנגדה לו.  ובתגובה, הוא דחף אותה. המפשעות של הילדה הזאת, כחולות מירוב מכות. ואם כל זה לא מספיק, הרי שהילד הזה גם שוכב גם על ילדים אחרים ומאונן עליהם".

החל ממחר, בעקבות פניות של ההורים ואחרי שנה ויותר של סבל מתמשך, יעבור הילד ללמוד במסגרת של החינוך המיוחד.

 

הילד הזה מתעלל

נציגת ההורים, שפנתה בעניין זה לחדשות חדרה, מייצגת שישה הורים. שכולם, כך היא אומרת, מיואשים מהמצב. "הקצו לנו סייעת  נוספת בגן, למשך שלושה  או ארבעה ימים בשבוע. שאינה צמודה לילד הספציפי הזה, אלא עובדת עם כל הילדים. ואמרו לנו: 'תירגעו'. וזהו. אז במקום מפגש בוקר, עושים עכשיו בגן מפגש שהנושא שלו, הוא איך להתנהג עם הילד הזה. איך לא להרגיז אותו. מדובר בילד המתעלל באחרים. שלפני יומיים, דחף ילד אחר במדרגות. מזל שהיה שם אדם מבוגר, שתפס את הילד הנדחף, לפני שנפל במדרגות.

ועוד אומרת אחת האימהות: "הייתה גם פעם אחת, שכבר החלטתי להרים טלפון לאימא של הילד. היא אמרה לי שהילד סובל מטראומה. אין לי מושג מה הולך שם בבית,  אכפת לי רק מהילד שלי ואני במצב של ייאוש. יש בגן ילדה עם מפשעות כחולות. הילדה  הזאת לא יכולה לעשות פיפי מירוב שכואב לה. אחרי המכות שחטפה ממנו. והילד שלי, משתין ומחרבן כל יום במכנסיים מירוב פחד. בא לי לבכות. אמרו לנו שהפסיכולוג, היועץ והמפקחת בסיפור. ויותר מזה לא יכולים להגיד לנו כלום, בגלל צנעת הפרטי. ואיפה הילדים שלנו?".

 

ניסינו לפתור בכל הדרכים

החל ממחר, יעבור הילד כאמור ללמוד בגן של החינוך המיוחד. זאת לאחר שאתמול, יום שלישי, נערכה ישיבה דחופה בגן. בנוכחות המפקחת על הגנים.

מנהל רשת הגנים, שבאחד מהם לומד הילד: "הוא סובל מקשיים מטורפים ועם בעיות פסיכולוגיות. שלא מתאים כנראה למסגרת רגילה. עשינו כל מה שיכולנו, כדי לשלב אותו. וזה הגיע למצבים של אלימות. כל דבר זז לאט, עד שמצאנו את הפתרון הנכון".

זה נמשך כבר שנה

"היו קשיים, ניסינו לפתור אותם בכל הדרכים. הילד הזה, עובר ימים יותר טובים ופחות טובים. יש אומרים שזה הזמן שצריך, כדי להבין מה קורה לילד".

 

אסרו על הילדים לשחק איתו

הוא נהג לאונן על ילדים. מה עשיתם בקשר לזה?

"אין לי מושג לגבי הפרטים. אני לא גננת. הילד עשה אבחונים, הגננת שלחה טופס התייעצות לגביו. זה שההורים חושבים שלא נעשה דבר, סבבה. זו לא האחריות שלהם באמת".

לדברי אשת מקצוע, המקורבת למשפחה, מדובר בילד המגיע מרקע קשה ביותר. "אימא שלו היא חד הורית והבית הוא בית מפורק", היא אומרת.. " לצערי, אסרו הורי הילדים בגן על ילדיהם לשחק איתו. כואב לי הלב עליו. מעבר לזה, הילד מטופל כיום גם פסיכיאטרית".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בשל העובדה שהעניין מורכב,  מלווים גורמי מקצוע את הצוות החינוכי של הגן. מפקחת, יועצת הגן והשירות הפסיכולוגי חינוכי, מלוים את הגננת באופן יומיומי. ובונים תוכנית התערבות לטיפוח אקלים חינוכי. בשל צנעת הפרט, לא ניתן לפרט מעבר לכך".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות