fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעצרו ארבעה תושבי חדרה. החשד: הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים

הארבעה שנעצרו מחדרה ביחד עם שלושה נוספים, תושבי ואדי ערה, על ידי חקירה סמויה של משטרת ישראל והמשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה
מטמנות פסולת לא חוקיות והלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים | צילום: עצמי
מטמנות פסולת לא חוקיות והלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים | צילום: עצמי

שיתוף פעולה בין המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ושל משטרת ישראל, הביא למעצרם של שבעה חשודים, תושבי חדרה והסביבה. בחשד לעבירות של הלבנת הון בהיקף של מליוני שקלים, גניבה בנסיבות מחמירות ופגיעה בתשתיות מדינה. תוך הפעלת מטמנות פסולת לא חוקיות בסמוך לחדרה ושינוע פסולת באופן פיראטי. ממקורות המקורבים למשטרה, נמסר לחדשות חדרה כי ארבעת החשודים מחדרה, בשנות ה-40 לחייהם, הם עבריינים כבדים המוכרים למשטרה.

הלבנת הון וחפירה לא חוקית ומסוכנת

החקירה החלה את דרכה, כאשר התקבל מידע מהמשטרה הירוקה. לפי מידע זה, עלה החשד כי ארבעת תושבי חדרה מעבירים באופן מאורגן ושיטתי פסולת של גזם וחומרי בניין באופן פיראטי ומשנעים אותה ממרכז הארץ אל תחנת מעבר באזור חדרה. משם, שינעו הארבעה את הפסולת והטמינו אותה במטמנות לא חוקיות בגבעת אולגה. תוך פגיעה חמורה בתשתיות, הכוללת חפירה לא חוקית ומסוכנת בסמוך ליסודות עמודי חשמל. באופן העלול לסכן את הציבור.

בעקבות מידע זה, התגלה כי הארבעה, תושבי חדרה, חברו לשלושה תושבי ואדי ערה, בשנות ה-20 לחייהם. השלושה, נהגי משאיות ומפעילי ציוד כבד בהכשרתם, סייעו להם בהפעלת הציוד הכולל משאיות, שופלים ובאגרים שברשותם. לדברי גורמים במשטרה, התבצעו העבירות של הלבנת הון והפעלת מטמנות פסולת לא חוקיות על פני תקופה ממושכת. שבעת החשודים בעבירות, הובאו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של מחוז חוף.

החקירה עדיין נמשכת

מעצרם של השבעה אמנם התבצע, אבל החקירה בעניינם עדיין נמשכת. עם מעצרם של החשודים, היום בבוקר, ערכו בלשי המשטרה חיפוש בבתיהם ובמשרדים, כדי למצוא מסמכים והתקני אחסון, העשויים להיות רלוונטיים לחקירה. בנוסף, נתפסו  שלוש משאיות, שני נגררים, ג'יפ, שופל ובאגר ששימשו להעברת הפסולת למטמנות. הציוד ששימש את החשודים לשינוע ועבודה במטמנות, הועבר למשטרה. כדי שזו תמשיך את תהליך החילוט.

לדברי המשטרה, צפויים מעצרים נוספים. כאשר בהתאם לחקירה ולממצאיה, שעדיין אינם ניתנים לפרסום, יובאו החשודים הרלוונטיים לדיון בבית משפט השלום בחיפה, בבקשה להאריך את מעצרם.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות