fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנאשם בהצתה קבל תשעה חודשי עבודות שירות. הפרקליטות החליטה שלא לערער

הנאשם בהצתה, תושב אור עקיבא, יוצג ע"י עורך הדין תומר נווה. הפרקליטות דרשה שבע שנות מאסר. אולם החליטה היום שלא לערער על גזר הדין
חוקר שריפות קבע חשד להצתה. הגעתון 54 צילום כיבוי אש זבולון
חוקר שריפות קבע חשד להצתה. הגעתון 54 צילום כיבוי אש זבולון

ההצתה, שבגינה ניתן גזר דין של תשעה חודשי עבודות שירות, אירעה לפני שנתיים. בעקבות סכסוך שהתגלע בין הנאשם  לבין המתלונן, תושב אור עקיבא. המתגורר עם אביו ואימו. שבגללו דרש הנאשם כי המתלונן יפצה אותו בסכום של עשרות אלפי שקלים. ואף איים עליו, שאם לא יעשה כן, יפגע בו. בנוסף, פגע הנאשם בכלב של המתלונן ופצע אותו. ואף ירק בפניו של אביו ואיים עליו. בסופו של דבר, מאחר והנאשם עבר טיפול ולא התכחש למעשיו, נגזר עליו עונש של עבודות שירות בלבד.

 

איים שישחט את הבן ויחתוך אותו לחתיכות

תחילתו של הסכסוך כאמור, לפני שנתיים. אז דרש הנאשם, 26, תושב אור עקיבא מאביו של המתלונן ואף ממנו עצמו, כי יפצו אותו כספית. וכדי לתת תוקף לדבריו, איים עליהם. זה קרה בשלוש הזדמנויות שונות, תוך שהגיע אל בית המשפחה ואף היכה באכזריות את הכלב המשפחתי.

בנוסף, הוא אף הגיע לבית המתלונן פעם רביעית. הפעם, כשהוא מלווה בשני גברים נוספים. הוא דרש מאבי המשפחה סכום של עשרות אלפי שקלים. והכריז כי אם לא יעשה כן, ישחט את בנו. ויביא לו אותו בשקית, כשהוא חתוך לחתיכות. וכן ירק בפניו של אבי המשפחה. שנאלץ לברוח ותוך כדי בריחה, נפל ונחבל בראשו.

במקביל, ואחרי שקרה כל זה, ניסו שני הגברים שהגיעו ביחד עם הנאשם להרגיעו. ואף הכניסו אותו לרכב. אולם בסופו של דבר, יצא הנאשם מהרכב, כשהוא חמוש באלה. נכנס לבית המשפחה והרס את דלת חדרו של הבן. כיוון שהבן לא היה באותה עת בבית, הסתיים האירוע האלים בכך.

 

הצית את חדרו של הבן 

אבל בכך לא הסתיימה מסכת האיומים והאלימות. שכן למחרת, כשבקש אבי המתלונן להרגיע את הנאשם, כאשר ראה אותו באקראי, איים עליו הנאשם. ודרש ממנו, שוב, פיצוי כספי. באומרו כי אם לא יועבר אליו הכסף, אזי "ישרוף וישבור". בשל איומים אלה, החליטה המשפחה לעזוב את הבית. ולו זמנית.

וחמישה ימים אחר כך, בתאריך 16.5.18 או בסמוך לתאריך זה, החליט הנאשם לממש את איומיו ולהצית את בית המשפחה.

לשם כך, הצטייד בבקבוק פלסטיק ובו בנזין. אחר כך הגיע לבית המתלונן, בסמוך לשעה חמש וחצי בבוקר, ביחד עם אדם נוסף. הצית את חדרו של הבן ונמלט מהמקום ביחד עם שותפו למעשה. בעקבות ההצתה, נשרף חדרו של הבן כליל. הבית כולו התמלא בפיח, נגרם נזק משמעותי לרכוש המשפחה. ארבעה צוותי כיבוי הגיעו למקום, כדי להשתלט על האש.

הנאשם לא הסתפק בכך, אלא איים על אחיו של המתלונן. דרש להיפגש איתו, וסיכם כי ישחט אותו אם יעז להקליט את השיחה עימו.

 

עו"ד תומר נווה. צילום: יח"צ
עו"ד תומר נווה. צילום: יח"צ

 

העדפת השיקום, על פני מאסר בפועל

כשהוא מלווה בעורך דינו, תומר נווה, נערכו לנאשם תסקירים מטעם שירות המבחן. בתסקירים, צויין עברו הקשה של הנאשם. הכולל אב מכור לסמים, שבילה שנים רבות בבתי סוהר. וכן צויין כי הוא נטול עבר פלילי, בעל תעודת בגרות מלאה ושירת בצה"ל. עד שחרורו כעבור חצי שנה, בשל מחלת ריאות.

ועוד צויין בתסקירי שירות המבחן, כי הוא השתמש בסמים ואובחן אצל פסיכיאטר כסובל מדכאון. וכי בזמן האירועים המדוברים, צרך אלכוהול והשתמש בסמים. בסופו של דבר ובשל הסיכוי לשיקומו של הנאשם, שחדל בינתיים מלהשתמש בסמים, קבלה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה , רונית בש, את טענות עורך דינו. וגזרה עליו תשעה חודשי עבודות שירות. וכן מאסר על תנאי ופיצוי של 25 אלף שקלים למתלונן.

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות