fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתכוננים לסגר: בזיכרון יעקב נפתח היום חמ"ל לטובת התושבים

את החמ"ל המקומי מנהלת רכזת המתנדבים במועצה עמית חרמוני, עובדת סוציאלית בהכשרתה. חרמוני: "זו לא אותה היסטריה כמו בסגר הקודם"
מרכז חלוקת מזון לחג
מרכז חלוקת מזון לחג (צילום:

היום, יום שני, ארבעה ימים לפני תחילת הסגר, נפתח החמ"ל העירוני בזיכרון יעקב, שיפעל בימי הסגר מהארכיון העירוני בסיוע 220 מתנדבים. המטרה: הענקת סיוע לתושבים הוותיקים ביישוב ולנזקקים. עמית חרמוני, מנהלת החמ"ל: "לעומת הסגר הקודם, אנחנו ערוכים וכבר אין היסטריה. אבל נוספו לנו 15 אחוזים של פניות חדשות. המורכבות מנפגעי הגל הראשון של הקורונה".

 

"עכשיו אנחנו מסודרים"

לקראת הפעילות הנוכחית בחמ"ל, ערכו חרמוני ואנשי הצוות שלה רשימה מסודרת של כל התושבים הוותיקים ביישוב, ופנו אליהם טלפונית. כדי לשאול האם הם זקוקים לדבר מה.

חרמוני: "עכשיו אנחנו מסודרים, בסגר הראשון לא ידענו מה קורה ולא היה לנו ניסיון. הקמתי את החמ"ל בסיועו של המתנדב איציק אלבז, איש צבא בעברו ופעלנו לפי הצרכים בשטח. חילקנו מזון לזקוקים לכך שלוש פעמים בשבוע, ערכנו קניות בסופרמרקט לתושבים הוותיקים שלא היה מי שיקנה עבורם, חילקנו תלושים לחג מטעם מחלקת הרווחה ועוד. היה לנו צוות גדול של טלפנים, שערכו פניות לתושבים הוותיקים. אבל לא הייתה לנו רשימה אחת מרוכזת, של התושבים הוותיקים ביישוב. עכשיו, אחרי הסגר הראשון, ערכנו את הרשימה הזאת. עם כל השמות והנתונים שהיו לנו קודם".

לדברי חרמוני, רוכזו ברשימה הנוכחית 4000 שמות ומספרי טלפונים של תושבים וותיקים הזקוקים לסיוע בזמן הסגר. וימים אלה, נערכות אליהם פניות טלפוניות על ידי המתנדבים, כדי לדעת למי צריך לעזור. בנוסף לתושבים הוותיקים, נערכות פניות גם למשפחות המוכרות לרווחה מזה זמן רב וכן ונפגעי הגל הראשון של הקורונה, שהצטרפו אליהן.

 

מנהלת החמ"ל עמית חרמוני \ צילום: פרטי
מנהלת החמ"ל עמית חרמוני \ צילום: פרטי

 

"זה כבר לא סגר הרמטי"

חרמוני אומרת שהיא רגועה וערוכה. "זה כבר לא סגר הרמטי", היא מסבירה, "אנשים ייצאו לעבודה ויחזרו, הדברים יהיו רגועים יותר. יש המון חגים באמצע וזה כבר משהו אחר. אנחנו נעשה את אותו הדבר עצמו שעשינו בסגר הקודם, אבל עם הרבה יותר ידע. נבדוק כל הזמן את צרכי התושבים וניתן להם מענה, יהיה לנו לוח עבודה ממוחשב. חשוב לי להדגיש, שלחמ"ל העירוני אי אפשר פנות באופן עצמאי. תושבי זיכרון יעקב, צריכים לפנות לגורמי הרווחה ביישוב. פניות התושבים לחמ"ל, צריכות תמיד להיעשות באמצעות מחלקות הרווחה. אנחנו, לעומת זאת, יכולים וצריכים ליזום פניות בשעת הצורך".

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

 

הישארו מעודכנים באתרבלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות