fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל רשות שדות התעופה: נקדם את שדה התעופה בחדרה

המנכ"ל יעקב גנות אמר בכנס מנהלים כי בכוונת הרשות לפעול להקמת השדה. "פרויקט זה הוא העתיד", אמר
הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי
הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי

מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, אמר היום (ה') כי בכוונת הרשות לפעול להקמת שדה התעופה במזרח חדרה. "אנחנו, עם כל ההתנגדויות וכל ההפרעות על הגב וכל הנסיונות, נוביל את הפרויקט הזה. הפרויקט הזה הוא העתיד, במקום השדה של הרצליה, ואנחנו נעשה את הכל כדי שהפרויקט הזה ייצא אל הפועל". כך אמר גנות בכנס מנהלים שנערך באיירפורט סיטי.

כידוע, להחלטת הוות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) מהקיץ לבנות שדה תעופה בשטחים הפתוחים שממזרח לחדרה ולהעביר אליו את התעופה האזרחית משדה התעופה בהרצליה, קמה התנגדות עזה. הרשויות מהאזור – חדרה, מנשה, עמק חפר, אליכין, פרדס חנה כרכור ובקה אל גרביה – הגישו בג"צים ומובילות מאבק ציבורי תקיף.

בחודש אוגוסט, זמן קצר לאחר החלטת הות"ל, הודיע שר האוצר משה כחלון, בן גבעת אולגה, על הקפאת התכנית עד להודעה חדשה, בעקבות התנגדות התושבים. אך לאחרונה הודיע כחלון על פרישתו מן הפוליטיקה, ולא ברור עד מתי, אם בכלל, תחזיק הקפאה זו מעמד.

במכתב משותף שהוציאו החודש הרשויות המתנגדות אל שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נאמר: "נראה שהנחת העבודה שעמדה לנגד עיני מובילי המהלך הייתה כי פגיעה כלכלית ובריאותית, ופגיעה באיכות החיים של מאות אלפים בפריפריה הכלכלית חברתית של מדינת ישראל, הינה לגיטימית לשם סיפוק תנאים אופטימליים לקבוצה קטנה מיוחסת ובעלת אמצעים המתגוררת במרכז הארץ; וכי הגורם המניע אינו צורכי תעופה כללית, אלא סיפוק נוחות ההגעה של מספר בעלי מטוסים פרטיים".

בהכרזה משותפת הודיעו ראשי הרשויות כי תוכנית הוות"ל הוכנה בחטף ובגסות וכולה פגיעה בעקרונות של צדק ושוויון, וכי יפעלו במשותף "לעצור את האיוולת והטרוף שאחזו בוות"ל לקדם שדה תעופה במיקום שגוי שיוביל לפגיעה אנושה באוכלוסייה עצומה, תוך פגיעה בערכי סביבה, טבע ונוף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות