fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכה של גניבת אגזוזים בפרדס חנה וגבעת אולגה

אגזוז ממכוניתו של רופא במחלקת הקורונה ברמב"ם, נגנב. הרופא, תושב פרדס חנה: "אני מתקשה להגיע לעבודה"
מוחמד זוהיר והרכב נטול האגזוז \ צילום: פרטי
מוחמד זוהיר והרכב נטול האגזוז צילום: פרטי

מכה ארצית שהיא גם מקומית

במהלך החודשים האחרונים, מדובר במכה כלל ארצית. שלא לומר כלל עולמית. בעלי רכבים, קמים בבוקר ומגלים שגנבו להם את האגזוז שבמכונית. או שהם מגלים זאת תוך כדי נסיעה: בשל הרעש המוזר שמשמיע הרכב. מסתבר שאגזוזים, או 'ממירים קטליטים', חביבים מאוד לאחרונה על כנופיות הגנבים של חלקי החילוף לרכב. הסיבה: מדובר בחלקי חילוף יקרים. שעלותם יכולה לנוע בין 1600 ל-3000 שקלים. תלוי בסוג המכונית ובדגם. אם מדובר במכונית ישנה ו/או נדירה, המחירים מריאים בהתאם. והאגזוזים הגנובים, נמכרים בחזרה למוסכים. או, לחלופין, נמכרים לסוחרי מתכת. היות והחומר ממנו עשוי הממיר הקטליטי, הפלדיום, רק הולך ומתייקר. ואם מדובר בממיר קטליטי שיש בו כמה גרמים של מתכת מסוג פלדיום-הרי שהרווח של הגנב לא רע בכלל.

ובחודשים האחרונים, נחתה המכה של גניבת האגזוזים גם בחדרה, פרדס חנה והסביבה. כך קרה גם לאור ("לא צריך שם משפחה"),  תושב פרדס חנה ורופא במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם.

 

הממיר עולה יותר מהמכונית

ביום רביעי שעבר, בשעה שבע בבוקר, נסע אור כדרכו, לבית החולים רמב"ם בחיפה. והשאיר את מכונית האימפרזה שנת 2003 שלו, בחניון הרכבת. "כשחזרתי מהעבודה  בשעה ארבע וחצי אחר הצהריים", הוא משחזר, "שמעתי רעש מוזר מהמכונית שלי. ומכיוון שלא בדיוק הבנתי מה מקור הרעש, הלכתי למוסך של מוחמד זוהיר. ושם, הבנתי שגנבו לי את האגזוז. אז עכשיו, אני נוסע לתורנויות שלי בסוף השבוע בבית החולים, ברכב של אישתי. בשבת האחרונה, היא זו שהקפיצה אותי, עם כל הילדים ברכב. וגם החזירה אותי אחר כך. בשעה שבע בבוקר. הגשתי תלונה במשטרה כמובן, אבל אני לא מאמין שימצאו את הגנב. כי בתחנת הרכבת אין מצלמות".

בעל מוסך "חמישה כוכבים בע"מ פרדס חנה", מוחמד זוהיר, מוסיף על דבריו: "אור, שהוא לקוח שלי, התקשר אלי אחרי המקרה. וישר הבנתי, שמדובר בגניבת הממיר הקטליטי שלו. נתקלתי כבר בשלושה רכבים כאלה. לדעתי, מדובר בכנופיה. שגונבת ומוכרת את האגזוזים האלה, בכל הארץ. כרגע, באים למוסך שלי אנשים ושואלים עם הרכב של אור למכירה. ואני אומר שלא. כי מדובר ברכב ישן ואני לא מוצא לו אגזוז מתאים בינתיים. כואב לי על אור, הוא רופא שמטפל בקורונה ימים ולילות, ועכשיו אין לו רכב לנסוע בו. אגזוז כזה, אם אמצא בכלל, יעלה 3000 שקלים. וזה המחיר של הרכב, פחות או יותר".

 

רכב בלי אגזוז, שנגנב \ צילום: מוחמד זוהיר
רכב בלי אגזוז, שנגנב \ צילום: מוחמד זוהיר

 

גניבות בגבעת אולגה

לדברי חבר מועצת העיר צ'יקו וקנין, שבבעלותו גרר, מכת גניבת האגזוזים הגיעה גם לגבעת אולגה. "זו מכה אמיתית", הוא אומר, "נתקלתי לאחרונה בשישה מקרים כאלה, בגבעת אולגה. עדכנתי את המשטרה בנוגע לעניין, ונאמר לי שבודקים את העניין. הוגשו תלונות למשטרה, אבל אין קצה חוט. אז אני נרתם כרגע, לבנות מחדש את תחנת המשמר האזרחי בגבעת אולגה. ברגע שבו ניקח יוזמה ונרתום את התושבים לתובת העניין, ניתן יהיה אולי לעצור את גל הגניבות. שש גניבות אגוזים, זה כבר לא עניין של מה בכך. אני זוכר, שבתור ילד-פחדתי מהמשמר האזרחי יותר מאשר פחדתי מהמשטרה".

לדברי צ'יקו וקנין, המקרים שהגיעו אלי דרך נהג הגרר שלו, הם מגבעת אולגה וגם מעין הים. והוא זה שסיפר לו על כך. "אני חוזר ואומר", הוא מוסיף, "רק המשמר האזרחי יעזור. למרות שהוגשו תלונות במשטרה. המחירים של הממירים הקטליטיים, אסטרונוצמיים. הגנבים האלה, יודעים בדיוק אילו ממירים לגנוב. ודווקא בימים הקשים האלה".

לדבריו, גניבות האגזוזים החלו בד בבד עם הבניה המאסיבית בגבעת אולגה. על ידי פועלי בניין, שאינם גרים בחדרה.

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות