fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדבר מהבידוד במחלקה: הכירו את חולה הקורונה האופטימי מהלל יפה (וידאו)

מהבידוד ב"הלל יפה" מספר מענדל בן שמואל, סטודנט בטכניון, על החלטתו לעזוב את הדת, על ההרגשה להיות חולה במחלה חשוכת מרפא, ועל התקווה הרבה שהוא שואב דוקא בימים אלו
מחלקת הקורונה בהלל יפה | חולה הקורונה האופטימי ביותר
מחלקת הקורונה בהלל יפה
  • מאת ויקי כהן לב

מענדל בן שמואל הוא אחד השמות מאחורי סטטיסטיקות המספרים שאנו עוקבים אחריהם בימים האחרונים. מענדל הוא חולה מס' 412, בן 25, דתי לשעבר וכיום סטודנט להנדסת חשמל ומחשבים, המתגורר בטכניון. כעת הוא מאושפז במחלקת הקורונה שהוקמה במרכז הרפואי הלל יפה.

מתי נדבקת?

"קשה לדעת מתי זה קרה, אך קרוב לוודאי שזה היה בארה״ב או בנמלי תעופה (חזרתי דרך מוסקבה). המסלול לאחר הנחיתה בנתב״ג היה מונית שירות לחיפה (14 איש). ירדתי במרכז זיו ולקחתי אוטובוסים לזכרון יעקב שם שהיתי בבידוד עד ליום רביעי בשבוע שעבר אצל משפחה של מתנדבים שהכרתי דרך ארגון "הלל".

"יש לי חברים בארה"ב, שרצו שאגיע כדי שנחגוג יחד את פורים וגם את היומולדת העברי שלי שחל בשושן פורים. אז עוד לא היה ברור לגבי הקורונה והעולם התנהל כרגיל. רק לפני שחזרתי ממשלת ישראל החליטה שכל מי שחוזר מכל מדינה נכנס לבידוד".

איך אתה מרגיש?

"היום אני מרגיש יותר טוב ותחת השגחה רפואית מעולה".

איך עובר היום בבידוד?

את היום אני מעביר בלדבר עם חברים ומכרים שאוהבים ודואגים מכל רחבי העולם וגם עם חברים במחלקה. בנוסף התחיל סמסטר אביב בטכניון אז יש לי כמה קורסים".

איך מרגישים להיות חולה במחלה חשוכת מרפא?

"לאור זה שהעולם המדעי והרפואי לא בדיוק יודע עדיין מה זה בדיוק הנגיף ומה המשמעויות שלו ועדיין הוא בשלבי למידה אני חושב חיובי ומלא בתקווה שבזכות ההידבקות שלי ושל עוד אנשים ימצאו לוירוס מזור במהרה".

מתגעגע לחברים. מענדל בן שמואל לפני שאושפז
מתגעגע לחברים. מענדל בן שמואל לפני שאושפז

כדתי לשעבר, ספר על תהליך החזרה בשאלה  שלך. מה גרם לזה?

"זה תהליך ארוך ומתמשך שהתחיל מגיל 16-17. לשנות הרגלים ואורח חיים זו החלטה שמקבלים לאחר מחשבה והתבוננות עמוקה וארוכת טווח על מי אנחנו ועל החיים שסובבים אותנו ועל המשמעות של הדת. מה היא אומרת באופן כללי, מה היא אומרת לי והאם אני באמת מתחבר לדברים או שמא אני בתוך זה כי לשם נולדתי.

"לאורך השנים שאלתי שאלות והתעמקתי בדברים המהותיים שבדת ובהבנה שלי לגביהם. במקרים בהם היו לי קשיי הבנה לוגיים בדת ואיך דברים לא סותרים את עצמם שאלתי את הרבנים של חב"ד. התשובות שקיבלתי לא תמיד סיפקו את הבנתי או אמונתי ואט אט התחלתי לחשוב על התמונה הכללית.

"השאלה המרכזית ששאלתי את עצמי, ומשם הכל למעשה התחיל, היא האם אכן יש בורא לעולם? במידה ואין, איך עלינו להתנהג. האם כל אחד אדון לעצמו, שמא עלינו להקשיב לחכמים שלנו, או שילוב של השניים. לאחר מספר שנים שהבנתי שאני לא מתחבר לדת, עזבתי. התחלתי לחיות את החיים, ומאז בכל יום שעובר אני מודה עליו, מרגיש חי יותר ומצליח יותר ואהוב יותר".

אתה בקשר עם משפחתך היום?

"אני לא בקשר עם המשפחה שלי, אבל זה לא על רקע דתי".

מי מסייע לך כלכלית לממן את הלימודים והמחיה?

"מה שעוזר לי הן מלגות למימון שכר הלימוד ודמי מחיה שוטפים, חברים ומכרים מהארץ ומהעולם, והתחלתי במקביל לעבוד  קצת".

מענדל בן שמואל, תמונת ארכיון
מענדל בן שמואל, תמונת ארכיון

מה אתה מאחל לעצמך?

"אני מאחל לעצמי ולנו בראש ובראשונה רק בריאות ושנצא מתקופת הקורונה הזו חזקים, בריאים ומגובשים יותר. זה נסיון לא פשוט שעומד בפנינו ויחד נעבור אותו בהצלחה גדולה. במהלך השהות שלי פה אני מקבל כל יום שיחות והודעות מחברים ומכרים מכל העולם וזה כל כך מחמם את הלב ומרגש – ככה נעבור את זה יחד.

ספר על החלומות שלך.

החלום שלי הוא שנלמד כולנו לראות את הדברים הטובים כל יום. פתאום דברים רגילים ופשוטים, כמו להיפגש עם חברים, ללמוד ביחד או לצפות בסרט כבר לא כל כך פשוטים, ואנחנו לומדים להעריך אותם. היום עמדתי על הגג של הלל יפה וראיתי את השקיעה, וזה היה משהו מיוחד בשבילי".

לעדכוני קורונה באתר משרד הבריאות

הישארו מעודכנים באתר בלינקר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות