fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כלת פרס ישראל – פרופ' רות ברמן מבית חרות

שרת החינוך יפעת ביטון שאשא הודיעה כי פרופ' ברמן היא הזוכה בפרס ישראל בבלשנות * בן זוגה של ברמן, האדריכל יעקב יער, זכה גם הוא בעבר בפרס המכובד
פרופ' רות ברמן, כלת פרס ישראל בבלשנות 2022

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון הודיעה ביום שלישי ה-1 במרץ 2022 כי פרופ' רות ברמן מבית חרות היא כלת פרס ישראל בתחום חקר הבלשנות העברית והכללית לשנת תשפ"ב.

ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' אהרן ממן, ובהשתתפות פרופ' רוני הנקין-רויטפרב, פרופ' זהר לבנת ופרופ' משה פלורנטין.

בנימוקיה ציינה הוועדה: "פרופ' אמריטה רות ברמן מאוניברסיטת תל אביב החברה באקדמיה הישראלית למדעים היא כלת פרס ישראל בחקר הבלשנות העברית והכללית לשנת תשפ"ב. היא בלשנית בעלת מוניטין בין־לאומיים שהישגיה הבלתי רגילים זכו להכרה גם בארץ וגם מחוצה לה. היא כלת פרס א.מ.ת, בעלת תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת חיפה, וחברת כבוד של האגודה האמריקנית לבלשנות ושל האגודה לרכישת השפה הספרדית".

בן זוגה של ברמן, יעקב יער, זכה אף הוא בפרס ישראל, ב-3013, בתחום האדריכלות. תואר מכובד נוסף המשותף לשניהם הוא פרס א.מ.ת, בו זכתה ברמן ב-2013 ויער בשנה שלאחר מכן.

עוד הדגישה הוועדה: "פרופ' ברמן היא מומחית בחקר התחביר והמורפולוגיה של העברית החדשה ומחקריה בתחום זה הציגו בפני בלשנים בעולם את העברית החדשה, ובמיוחד את מערכת הצורות שלה, בהקשר טיפולוגי. בהמשך דרכה היא הפנתה את עיקר מרצה וכישרונה לשאלות של התפתחות השפה במהלך חיי האדם, לרכישת שפת אם וללשון הילדים. בשדה מחקר זה קנתה לה פרופ' ברמן שם עולם, במיוחד בהבנת האיזון בין האוניברסלי לבין הייחודי לכל שפה בהתפתחות יכולת ההפקה של טקסטים נרטיביים. היא העמידה דור של חוקרים ומחקריה, תובנותיה ושיטות העבודה שפיתחה משמשים כיום תשתית למחקרי התפתחות שפה בכל העולם."

פרופ' רות ברמן, כלת פרס ישראל בבלשנות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות