fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ישיבה בניגוד לחוזר מנכ"ל

רק לפני שנה, עלה בית הספר החקלאי בפרדס חנה לכותרות. בנסיבות לא מחמיאות. וכעת נמשכת המתיחות בבית הספר
בית הספר החקלאי בפרדס חנה עובר לניהולה של רשת אורט | צילום: פרטי
בית הספר החקלאי בפרדס חנה עובר לניהולה של רשת אורט | צילום: פרטי

לאחרונה, התקיימה בבית הספר החקלאי בפרדס חנה, ישיבת הנהגת הורים. אלא שהישיבה הזאת, התקיימה בניגוד גמור לחוזר מנכ"ל משרד החינוך. מנהלת בית הספר,  הד"ר נטע קוסובסקי, לא  זימנה את הישיבה ולא חתמה על הפרוטוקול. כפי שאמור להיות, על פי חוזר מנכ"ל. איש מצוות הנהלת בית הספר לא הוזמן לישיבה.וגם זאת, בנידוד לחוזר מנכ"ל.

פרוטוקול הישיבה, הגיע לידיו של הפעיל החברתי ארז אריאב. ששני ילדיו לומדים בבית הספר. והוא הגיש תלונה על כך למשרד החינוך. לדבריו, לא יעלה על הדעת שהנהגת ההורים תפעל בניגוד לנהלים.

הסערה בבית הספר החקלאי במושבה, שעשה כותרות במהלך השנה החולפת, נמשכת. וכן נמשך המתח בין הנהגת ההורים לבין ההנהלה.

 

מי שלא משלם לא מופיע

בשנה החולפת ידע בית הספר, כאמור, לא מעט סערות. קצת היסטוריה: חקירה של משרד החינוך, בעקבות כתבות שפורסמו בתקשורת, גילתה חריגה בתשלומי ההורים. שבחלקם, נלקחו על ידי הנהלת בית הספר שלא לצורך. כמו למשל, לצורך הופעה של סגיב כהן. שהופיע בפני ההורים וצוות בית הספר בלבד ולא בפני התלמידים. בסיכומה של החקירה, התגלה כי מדובר ב-500 אלף שקלים בקירוב במצטבר, במשך שנתים. לדברי ארז אריאב, הנושא עדיין לא תם ומתגבשת עתירה בנדון.

והיה גם עניין מסיבת הסיום. בהנחיית וועד ההורים דאז, לא השתתפו תלמידי בית הספר שהוריהם לא שילמו סך 250 שקלים לוועד ההורים. "בהשתתפות בקטעי מופע", כתב אז יו"ר הנהגת המורים, רזי שרון, "תינתן עדיפות לתלמידי השכבה ששילמו עד עתה את סכום ההשלמה. בגובה 250 שקלים. לצערי, ניאלץ לעדכן תלמידים שלא שילמו וכן לוקחים חלק במופע פרטני, כי הם ייכנסו לרשימת המתנה".

 

ההנהלה התחלפה

דברים אלה של יו"ר וועד ההורים, רזי שרון נכתבו בניגוד לחוזר מנכ"ל. וזאת לאחר שבית הספר בקש בתחילת שנת הלימודים ההיא, הקודמת, סכום של 200 שקלים מהתלמידים. לצורך הכנת מסיבת הסיום. אולם וועד ההורים בקש להשקיע יותר, וגבה סכום של 250 שקלים נוספים. שנגבה ישירות בידי הוועד. מה שלווה בשיימינג, בקרב בני נוער בקבוצות הווטס אפ. שהוריהם לא הסכימו לשלם את הסכום הנוסף. המסיבה התקיימה בסופו של דבר  גם בהשתתפות הילדים שלא שילמו. ולאחר חקירה שנעשתה של משרד החינוך, התחלפה הנהלת בית הספר. המנהל הקודם עזב. והד"ר נטע קוסובסקי, נכנסה לתפקידה. בנוסף, ברנקו-וייס הפסיקה את הניהול הכולל, לאחר תום החוזה. והחל מחודש ספטמבר האחרון, מנהלת רשת אורט את בית הספר החקלאי. אבל, כאמור, התסיסה בתוך בית הספר עדיין נמשכת.

 

ההנהלה הולכת לאיבוד

ונחזור להווה. בשמיני לנובמבר, התקיימה ישיבה של הנהגת וועד הורי בית הספר. בהנהגת היו"ר הממשיך בתפקידו, רזי שרון. בפרוטוקול הישיבה, שהגיע לידי חדשות חדרה נכתב, בין יתר הסעיפים עליהם התדיינו ההורים בישיבה: 

"הרגשה שהנהלת בית הספר, לא משתפת את ההנהגה בפעילויות השוטפות באופן מספיק". וגם: "ההנהגה, בשלוש השנים האחרונות, עסקה רבות בכספים ותפעול. פחות ברוח. הייתה החלטה, שהפדגוגיה מחוץ לתחום. ייתכן ודווקא עתה, בזמן קורונה, כשאנחנו חווים את הלמידה של הילדים, אפשר לשנות פוקוס". ועוד נכתב בפרוטוקול: "האם יש נושאים שצריכים להישאר במקרו מניג'מנט. ברמת מסרים ובקרה מבחינת ההורים. או שצריך להמשיך להיות ממש מעורבים בכל הפרטים. האם תפקידינו לנהל את בית הספר בדברים הללו מצד אחד. ומצד שני, ההנהלה הולכת לאיבוד. ולכן, יש מקום להנהגה לבקש תשומת לב לפרטים".

 

ארז אריאב \ צילום: פרטי
ארז אריאב \ צילום: פרטי

 

ישיבות של ההורים בלבד

נוסח הדברים שנכתב בפרוטוקול, מעומעם משהו. יחד עם זאת, ניתן לחוש בין השורות, את רצון ההורים לשוחח בינם לבין עצמם.  בפרטיות וללא הנהלת בית הספר. כאמור, בניגוד לחוזה מנכ"ל משרד החינוך. שבו, נכתב בפירוש: "כל ישיבות נציגות ההורים של בית הספר/גן הילדים, על וועדותיה, במהלך כל שנת הלימודים, יתקיימו בידיעתו של מנהל המוסד החינוכי ובשיתופו". ועוד: "על כל פרסום מטעם נציגות ההורים המוסדית, לקבל מראש את אישורו של מנהל בית הספר". וגם: "חברי נציגות ההורים, רשאים לדרוש בכתב כינוס ישיבה שלא מן המניין. אם יותר ממחציתם מעוניינים בכך. על המנהל לזמן את הישיבה, תוך שבועיים. עם יו"ר וועד ההורים".

יו"ר וועד ההורים, רזי שרון, בתגובה לדברים: "הנהגת ההורים, מתכנסת אחת לתקופה עם הנהלת בית הספר. ואלה הן ישיבות ההנהגה הרשמיות. והנהגת ההורים מתכנסת עוד פעמיים עד שלוש בין לבין, לישיבות הנהגה שלא מן המניין. אלה הן ישיבות הנהגה פנימיות, של ההורים בלבד. הפרוטוקול שפורסם, הוא של ישיבת הנהגה שלא מן המניין. שבה, העלינו את כל מה שעל ליבנו. ובישיבה הזאת, הועלו רעיונות לכל מיני פעילויות. עלו גם תהיות, עד לאיפה אנחנו צריכים להיות מעורבים. זו הנהגה חדשה. יש דם חדש, יש רוח חדשה".

 

"את אל תקבעי לי"

לבסוף, חותם היו"ר את דבריו ואומר: "אל תקבעי לי איך עושים את הדברים. כשאנחנו רוצים לשבת כהורים ולהתדיין בפני עצמינו, אז אנחנו עושים ישיבה שהיא לא ממניין מהישיבות, שנקבעו על פי חוזר מנכ"ל. לא כתוב בשום מקום שזה אסור. הפרוטוקול עבר למנהלת בית הספר ובזה זה נגמר".

מנהלת בית הספר,  הד"ר נטע קוסובסקי: "אני מכירה את הנפשות הפועלות, ואני צריכה שתוף פעולה עם רשת אורט, כדי שאוכל להגיב".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות