fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ישודרגו תחנות ניטור זיהום אוויר לאורך מישור החוף

איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון-כרמל החל בפרויקט נרחב לשדרוג תחנות הניטור
האם יוקם בית זיקוק חדש? (צילום אילוסטרציה PantherMedia)
האם יוקם בית זיקוק חדש? (צילום אילוסטרציה PantherMedia)

איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון-כרמל, החל בפרויקט לשדרוג תחנות הניטור שברשותו. עלות הפרויקט כמיליון שקלים. מנכ"ל האיגוד ניר סהר פירט, כי האיגוד מפעיל 18 תחנות ניטור ניידות אשר תפקידן הוא למדוד את רמת זיהום האוויר באזור.

המידע מועבר און ליין אל המערכת הממוחשבת של האיגוד. כמו כן, מבצע האיגוד שיתוף פעולה עם השירות המטאורולוגי, במטרה לנבא תחזית עתידית של זיהום האוויר. תוצאות הניטור מועברות לשרות המטאורולוגי, למשרד להגנת הסביבה ולחברת החשמל. תוצאות הניבוי מאפשרות העברת הודעה לחברת החשמל על סוג הפחם שיישרף, דבר המאפשר הקטנת רמת זיהום האוויר מבעוד מועד.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

האיגוד ער גם לגורמים מזהמים נוספים, כמו מחצבות ומפעלי תעשייה, ומתפקידו להציג בפניהם תוכניות ולפקח על הפעולות המומלצות. במסגרת שדרוג התחנות יוחלפו אמצעי המחשוב, התקשורת ותשתית החיווט והחשמל. בנוסף לכך יותקנו מכשירים חדשים, שמטרתם לנטר את זיהום האוויר גם לתחנות הכוח בהן קיים שימוש בגז, כדוגמת תחנת הכוח חגית.

יו"ר האיגוד, אורי דיסטניק: "שדרוג תחנות הניטור יאפשר מדידה טובה יותר של זיהום האוויר ומסירת מידע מהיר לגורמים הרלוונטיים. בכך יטופלו באופן מידי מקרים של זיהום אוויר, ותושבי האיגוד ייהנו מאיכות חיים טובה יותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות