fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוסף כהן, מבעליו של מוסך שברולט בחדרה, הורשע ב-15 חודשי מאסר בפועל

גזר הדין בעניינו של יוסף כהן, ניתן אתמול בבית המשפט המחוזי בלוד. בעקבות תאונה שבה פגע ברכבה של הילה מיכלי נחמן ז"ל. ואף טשטש ראיות
זירת התאונה
זירת התאונה

גזר דין של 15 חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי וכן פיצוי בסך 30 אלף שקלים למשפחת המנוחה ופסילה מלקבל או להחזיק רשיון נהיגה, נגזרו אתמול על יוסף כהן. המנהל ביחד עם אחיו מוסך שברולט בחדרה. גזר הדין, ניתן בבית המשפט המחוזי בלוד. לאחר משפט ממושך, שארך כארבע שנים. בגין הפקרה, שיבוש ראיות ושיבוש הליכי חקירה.

 

היא נהרגה במקום

תאונת הדרכים, שבעטיה ניתן גזר הדין, אירעה ב- 1.3.2016, בסביבות השעה שמונה וחצי בערב. בכביש 6, בסמוך למחלף חורשים.  על פי כתב האישום, הרי שהילה מיכלי נחמן ז"ל נהגה באותה עת בכביש ברכבה, מסוג פג'ו. איתה ברכב, נסעו גם בנה הפעוט, אימה וזוג ילדיה התאומים. בני שלושה חודשים. לפתע, איבדה הילה מיכלי נחמן ז"ל את השליטה על רכבה. היא פגעה במעקה הבטיחות הימני והמכונית הסתחררה, נפגעה בצדה הימני מהמעקה וונעצרה על השול השמאלי. כשפניה לכוון דרום, נגד כוון התנועה. בשלב הזה, אחרי עצירת הרכב על השול, החל להיפלט עשן מהמכונית. צדה הימני נפגע, ואי אפשר היה לפתוח את הדלת.

הילה מיכלי נחמן ז"ל, הוציאה את ילדיה הפעוטים החוצה, מתוך חלון המכונית. היא הניחה את זוג התאומים על השול, בתוך הסל-קל שלהם. לאחר מכן, ניגשה לסייע לאימה לצאת, מהצד השמאלי של הרכב. ובעוד היא מנסה לסייע לאימה לצאת, באותו זמן עצמו, נהג הנאשם, יוסף כהן, ברכבו מסוג שברולט אימפלה. בנתיב השמאלי. במהירות נסיעה של 150 קמ"ש לפחות. כשהגיע ברכבו בסמוך למכונית הפג'ו, עמדה הילה מיכלי נחמן ז"ל בנתיב השמאלי. ובעודה מנסה להוציא את אימה מהרכב, פגע בה הנאשם ברכבו. בעוצמה. עם החזית השמאלית של מכונית השברולט שלו.

כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הועפה הילה מיכאלי נחמן ז"ל אל הכביש. היא נהרגה במקום.

 

העלים את הדם וטען שנפגע

מייד לאחר התאונה, כך כתב האישום, עצר הנאשם, יוסף כהן, את רכבו. על השול הימני. "כשבליבו גמלה החלטה להסתיר את מעורבותו בתאונה ולהעלים ראיות. וכן לשבש הליכי  חקירה ומשפט". כך קרה, שהוא שטף את צידה השמאלי של מכונית השברולט שלו, באמצעות זרנוק המיועד לשטיפה בלחץ גבוה. העלים את הדם של המנוחה, שדבק ברכב ונסע לתחנת המשטרה בחדרה. שם טען, כי נפגע בעצמו בתאונה. על ידי רכב שחור, מסוג מרצדס. בהכרעת הדין, ציינה השופטת מיכל ברנט: "המנוחה, שסברה בטעות כי בני משפחתה נמצאים בסכנת חיים, בהיותם ישובים בפג'ו המעלה עשן, עשתה מעשה הרואי בנסיון להצילם. זאת תוך סיכון חייה. עם זאת, הנאשם לא הואשם בגרימת מותה של המנוחה".

ועוד ציינה השופטת, כי הנאשם לא הבחין כי פגע במנוחה, במהלך הנסיעה. אלא הבין זאת רק לאחר מכן. כאשר עצר בשול ושוחח עם שני עדים עדי ראייה לתאונה. שסימנו לנהגים באמצעות פנס, כדי להסב את תשומת ליבם. ולאחר מכן, הבחין בכוחות מד"א ומשטרה המגיעים למקום. רק אז, קישר בין העובדה שמשהו פגע ברכבו וגרם נזק לכנף השמאלית של הרכב, לבין העובדה שנהגת שעמדה בשול, נפגעה.

 

בחר להימלט

בני משפחתה של הנפגעת, הגישו מסמכים ומכתבים רבים לבית המשפט. שמתוכם עולה גודל הטרגדיה שפקדה אותם, עם מותה של הילה מיכלי נחמן ז"ל. וכן מבליחים קורות חייה של המנוחה. שחקנית כדור-מים בנבחרת ישראל לשעבר וקצינה בצה"ל. שסיימה לימודי ראיית חשבון לפני מותה ואת תעודת הסיום, קבלו בני משפחתה כאשר היא כבר לא הייתה בין החיים. הנהג הפוגע, יוסף כהן, תואר על ידי תסקיר שירות המבחן כמי שגדל במשפחה נורמטיבית, תחת חינוך נוקשה. שהציב לו רף גבוה של ציפיות והיה אחראי על בניית קווים נוקשים באופיו. עם דרשנות עצמית גבוהה.

"משכך", נכתב בתסקיר שירות המבחן, "הוא מתקשה להעמיק בהתבוננות ביקורתית בעצמו, כשהוא חווה את עצמו כקרבן לאי הבנה".  בנוסף, ציין שירות המבחן שהנאשם חווה חרדה בעוצמה גבוהה, מהאפשרות שירצה מאסר בפועל. עד כדי פגיעה עצמית".

ולדברי התביעה: "עבירת ההפקרה, היא עברה התנהגותית של מחשבה פלילית. והנאשם ביצע אותה מתוך מודעות למעשים ולנסיבות. בשום שלב, לא התחרט הנאשם על מעשים אלו. הוא פעל באופן מחושב ומתוכנן. הוא עשה כל שלאל ידו, על מנת לחמוק מאחריות ולשבש את החקירה. ראשית, כאמור, בעצם הימלטותו מהמקום".

בסופו של דבר, לא נגזר על הנאשם, יוסף כהן, עונש כבד. אלא עעונש שהוא ברף התחתון, של מתחם הענישה. וכך שכתבה השופטת עם מתן גזר הדין: "הנאשם כבן 70. סובל מסוכרת ונעדר עבר פלילי. לולא היה המדובר בעבירות הנלוות לעבירת ההפקרה, היה נקבע מתחם ענישה שונה. נמוך מזה שקבעתי".

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות