fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טכנודע עד הבית

ערכות ניסוי לתלמידי המדעים בעיר חדרה, שיאפשרו להם להתנסות בלייב. ולא רק לצפות על המורה למדעים דרך הזום. ביוזמת הטכנודע בחדרה
הד"ר גדי מדור בטקס לפתיחת המיזם 'טכנודע עד הבית' \ צילום: דוברות העירייה
הד"ר גדי מדור בטקס לפתיחת המיזם 'טכנודע עד הבית' צילום: דוברות העירייה

השבוע, הושק בטכנודע  הושק הפרויקט "טכנודע עד אליך".  במסגרתו, מוקמת קהילת מורי מדעים בעיר וה-7000 תלמידים יזכו לערכות התנסות בחינם.  שיסייעו להם בלמידה מרחוק. הפרויקט מתבצע בהובלת אגף החינוך בעיריית חדרה ובשיתוף הטכנודע, מרכז פסג"ה ומכון השקפה מבית ברנקו-וייס. ועיקרו: חלוקת ערכות התנסות לתלמידי המדעים, למקסום הלמידה בימי הקורונה.

 

הכשרה לכל מורי המדעים

השבוע, נערך בטכנודע בחדרה כנס ההשקה של פרויקט טכנודע עד אליך. במסגרתו, תיערך הכשרה מיוחדת לכל מורי המדעים בעיר. ותלמידי המדעים, יקבלו ערכות מיוחדות. בחינם ובמימון הרשות המקומית. שיאפשרו להם להתנסות באופן מעשי במדעים, גם מהבית.

כזכור, בתחילת השנה פיתחו בחדרה, בעקבות הקורונה, את מודל חדר"ה לחינוך. הכולל למידה במרחבים פתוחים וניצול המשאבים העירוניים לטובת למידה בימי הקורונה. פרויקט "טכנודע עד הבית", הוא למעשה חלק מהמודל החדש. ואף משלים אותו. ויבוא לידי ביטוי בשני אופנים: גם בדרך ההכשרה של המורים וגם בצורת הלמידה מרחוק.

 

סרטוני הדרכה וערכות התנסות

הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט טכנודע עד הבית הוא שבניגוד לתחומים אחרים, בלימודי מדעים הילדים חייבים להתנסות. שהרי אי אפשר שרק המורה יעלה בזום את ממצאיו ומעשיו מהמעבדה והתלמידים יצפו בו מהבית.

לכן, הוחלט לפתח ערכות מיוחדות. כאשר בכל ערכה יש את כל החומרים, הנדרשים לניסוי והרכבה לטובת לימודי המדעים. הילדים יקבלו הביתה את הערכות, וכך יוכלו להתנסות בזמן אמת מול המורה,  גם בלמידה מרחוק. כאשר ללמידה, יצטרפו גם סרטוני הדרכה מיוחדים. בהוראת ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, רכש אגף החינוך כ-7,000 ערכות כאלה לטובת התלמידים בעיר.

במקביל לחלוקת הערכות לתלמידים, מוביל הפרויקט גם הקמת קהילה של מורים למדעים. המורים יעברו לאורך השנה השתלמות בת עשרה מפגשים, של שלוש שעות כל אחד. שתעזור להם לשכלל את הלמידה מרחוק באמצעות הערכות שפותחו. בנוסף, הם יהיו זכאים לקבלת גמול השתלמות עבור הלימודים הללו.

מנהל הטכנמודע, הד"ר גדי מדור: "הצוות האקדמי של הטכנודע בחדרה, פיתח מודל חדשני להוראה התנסותית של מדע וטכנולוגיה. הלמידה מבוססת על תשתית היוטיוב, כך שאיכות התמונה גבוהה. התלמיד יכול להתקדם בקצב למידה אישי ולראות קטעים מסוימים מספר פעמים. תהליך הלמידה, מתחיל בסרט אטרקטיבי בו מתואר סיפור מקרה מאתגר. התלמיד מקבל ערכות מדעיות שכוללות ניסויים ובניית מודלים, כך שתהליך הלמידה הופך להיות פעיל, חוויתי ומשמעותי. יחידת הלימוד החדשנית כוללת משימות נוספות ואף מבחן ותהליכי הערכה נוספים. שמסייעים למורים להעריך את תהליכי הלמידה של תלמידיהם".

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן: "מדובר במהפכה של ממש, בתחום לימודי המדעים מרחוק. שיתוף הפעולה של אגף החינוך עם הטכנודע והשותפים האחרים לדרך, הוליד פרויקט שיאפשר לתלמידי המדעים בעיר להתנסות בצורה מעשית. ובמקביל, להקים קהילה של מורים למדעים, שישכללו את תחום הלמידה מרחוק בתקופה מאתגרת זו וגם יתוגמלו על כך".

לאור העניין שמעורר תתהליך הלמידה החדשני, טכנודע עד הבית, פנו מספר רשויות ברחבי הארץ לטכנודע. בבקשה להשתלב במיזם החינוכי החדשני.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות