fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיול לסופ"ש: בשביל סובב פרדס חנה כרכור כבר הלכתם?

שביל סובב פרכו"ר שנחנך ביוני 2021 מקיף את המושבה פרדס חנה כרכור. בימים אלו הטבע פורח במלוא תפארתו וזה בדיוק הזמן לצאת עם המשפחה והחברים ולהכיר מקרוב את אוצרות הטבע שנמצאים ממש מתחת לאף
שביל סובב פרדס חנה כרכור. צילום: המועצה המקומית

לאחרונה נחנך שביל באורך 24 קילומטרים שסובב את המושבה פרדס חנה – כרכור. השביל מחבר אתרי מורשת וטבע שונים המהווים חלק מהתרבות וההיסטוריה של המושבה. הטבע המקיף את השביל מרהיב ביופיו ומחבר בין תושבי האזור לבין הנוף והטבע שבמקום. ניתן להתחיל ולסיים את השביל בכל נקודה בה בוחרים. כמו כן, ניתן לצעוד בשביל בכל כיוון בו אתם חושקים. לאורך השביל תוכלו לצפות באתרי טבע שהם כבר מזמן הסמלים של המושבה, החל מהאלון הבודד מכרכור, אתר צפרות עופות מים בבריכת חורף טבעית בנווה רותם, נופי חקלאות מורשת, האקליפטוס המפורסם של מאיר אריאל, אגם טבעי קסום, מבנה חאן היסטורי ועוד.

כעת, לאחר גשמי החורף הפריחה מלבבת, מאגרי המים מלאים וזה בדיוק הזמן לצאת, לטייל בשביל ולהכיר את האזור מקרוב.

בריכת החורף שנמצאת במסלול שביל סובב פרדס חנה כרכור. צילום: המועצה המקומית

לפני כעשור תושב המושבה, עמיקם הרפז, יזם ומיפה את השביל. בשנה האחרונה המועצה סימנה את השביל לרווחת התושבים והציבור. בשיתוף החברה להגנת הטבע שכבת כיתות ד' בבתי הספר אימצו את השביל וחיברו אותו למערך הלימודים כדי ליצור ללמידה מבוססת מקום שמשלבת חקר ולמידה תוך התנסות בסביבה והכרת המורשת של המושבה.

השביל נגיש לקהילה וכולל בתוכו שלטי הכוונה רבים, בממוצע בכל כ-300 מטרים קיים שילוט הכוונה כדי שהתושבים יוכלו לבקר ברחבי השביל בנוחות ובביטחון. כמו כן בחלק מאתרי השביל מתקיים ממשק שמירת טבע אקטיבי, כגון פרויקט שיקום בריכת החורף. בתי הספר מאמצים את אתרי הטבע ומבצעים בהם ממשק אקטיבי לטיפוח ושיקום בתי הגידול.

הטיול בשביל חושף את ערכי טבע הרבים, המגוונים וייחודיים של המושבה בשל הימצאותה של פרדס חנה כרכור בנקודת חיבור בין בתי גידול רבים, אשר חלקם אף נמצאים כיום בסכנת הכחדה עולמית, ביניהם אדמות חמרה, כורכר, חולות וכן בתי גידול לחים. שטחים ייחודיים אלה מאכלסים מגוון ביולוגי עשיר של מיני צמחים ובעלי חיים המעשירים את ערך השטחים הפתוחים במושבה. בסקר טבע עירוני שנעשה במושבה, נמצאו 15% מהמינים המצויים בסכנת הכחדה בישראל, שוכנים בבתי גידול אצלנו במושבה.

מידע נוסף על השביל >>> https://www.pardes-hanna-karkur.muni.il/articles/item/423/

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות