fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חתיכות שקדים הוצאו מתוך הריאה של פעוט בן שנתיים

הפעוט, תושב היישוב ערערה שבוואדי ערה, השתעל וסבל מחום גבוה. במהלך הבדיקות, הסתבר כי מדובר בחתיכות שקדים
מימין לשמאל: הד"ר ורד ניר, הפעוט ואימו, הד"ר סוהל גרה \ צילום: דוברות בית החולים
מימין לשמאל: הד"ר ורד ניר, הפעוט ואימו, הד"ר סוהל גרה צילום: דוברות בית החולים

במשך חמישה ימים ויותר, הסתובב הפעוט מירקלם יונס עם חתיכות שקדים בתוך הריאה הימנית שלו. הוא הובהל לבית החולים הילל יפה בחדרה. ושם הסתבר, כי כמה ימים קודם לכן, הוא אכל שקדים. ונחנק במהלך אכילתם. אך לאחר שהשתעל ופלט מפיו חתיכות של שקדים, סברו הוריו כי בכך הסתיים העניין. אולם כעבור מספר ימים, כשחומו עלה, פינו אותו הוריו לבית לחדר מיון ילדים, בבית החולים הילל יפה בחדרה. שם התברר כי הפעוט סובל מדלקת ריאות חריפה.

 

פעולה משולבת בבית החולים

כדי לבדוק האם ישנן חתיכות שקדים גם בריאתו של הפעוט, נאלצו הרופאים של בית החולים לבצע הליך של פעולה משולבת. או בשפה המקצועית: ברונכוסקופיה גמישה. שהתבצעה לראשונה בבית החולים. ובה לקחו חלק מנהל מחלקת ההרדמה של בית החולים,  הד"ר חכים אבו ראס, וסגנו, הד"ר אלכסיי פרוזורוב. וכן מנהל יחידת הריאות, הד"ר מיכאל קוצ'וק ומנהלת שירות ריאות ילדים, הד"ר ורד ניר. בפעולה המשולבת, לקחו חלק גם רופאים נוספים והיא בוצעה תוך הרדמה מלאה.

במהלך פעולה זו, הוכנס צינור גמיש במיוחד עם תאורה, לתוך הריאה הימנית של הפעוט. כדי שניתן יהיה להוציא מתוכה, את  אותן חתיכות שקדים.

 

שלוש פעולות תחת הרדמה אחת

על ההליך המורכב של פעולה משולבת, מספרת הד"ר ורד ניר: "נאלצנו לבצע בדיקה, תחת הרדמה מלאה של הפעוט. כדי לשלול הימצאותם של גופים זרים בריאה. תוך כדי בדיקה, איתרנו חתיכות של שקדים. ואז, נאלצו רופאי אף אוזן גרון שהשתתפו בהליך, לשלוף אותן החוצה. לאחר מכן, וידאנו כי אין גופים זרים נוספים בריאה. העלולים לגרום לחסימת האוויר ולהימשכות של הדלקת. מדובר, למעשה, בשלוש פעולות שונות. שנעשו תחת הרדמה מלאה אחת".

 

להימנע ממתן פיצוחים

מנהלת מחלקת הילדים בבית החולים הילל יפה, הד"ר עדי קלייו, מציינת בעקבות המקרה: "מקרה זה מוכיח, שוב, כי יש להימנע לגמרי ממתן פיצוחים ודברי מאכל מסוכנים נוספים לפעוטות ולילדים קטנים. כגון ענבים, פופקורן או נקניקיות שלמות. כיוון שמאכלים אלה, עלולים לחדור לתוך דרכי הנשימה. ולחסום את כניסת האוויר לתוך הריאות. במקרה שלפנינו, למשל, הסתובב פעוט בן שנתיים במשך חמישה ימים, עם חתיכות שקדים בתוך הריאה. למזלינו, הוא הגיע בזמן לבית החולים".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות