fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: שני בתי ספר חדשים ייבנו בעיר, האחד מהם- ישלב בעלי צרכים מיוחדים

בית הספר לילדים עם צרכים מיוחדים ייבנה בשכונת דניה והאחר במערב העיר, בקריית החינוך "חופים"
קריית החינוך חופים \ הדמיה: האדריכל אילן צבי
קריית החינוך חופים הדמיה: האדריכל אילן צבי

עיריית חדרה, באמצעות החברה הכלכלית, מקדמת את הקמתם של שני בתי ספר חדשים בעיר. בית הספר המכיל "לב", וכן תיכון שש-שנתי בקרית החינוך "חופים". במכרזים שפרסמה העירייה באמצעות החברה הכלכלית, זכתה חברת אחים פתחי. שתקים הן את בית הספר המכיל "לב" בשכונת דניה, ואת קריית החינוך במערב חדרה. הצפי לתחילת העבודות בשני הפרוייקטים: מרץ 2021.

סיום העבודות, יהיה ככל הנראה לקראת סוף שנת 2022.

 

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים

בית הספר המכיל "לב", העתיד להיבנת בשכונת דניה בעיר, ישלב ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך מסגרת לימודים רגילה. בית הספר יפעל במתכונת של 18 כיתות לימוד מרווחות. עם מרחבים מרכזיים בכל שכבה, לטובת פעילויות משלימות. בבניין יושם דגש על עיצוב ידידותי, על מנת לאפשר לכל הילדים שימוש ראוי במתקנים המשותפים. בחצר בית הספר, יהיו חללי לימוד חיצוניים. לרבות מתקני משחק מותאמים, מתקני ספורט, גינות לימודיות מונגשות ועוד. הבניין נבנה סביב חצר פנימית מרכזית, המאפשרת גם היא שימוש לצורך פעילות לימודית. מתכנן הבניין הוא האדריכל אילן צבי.

במסגרת המכרז להקמת בית הספר התיכון בקריית החינוך "חופים", ייבנה שלב א' של תיכון שש-שנתי, לילדי השכונות במערב חדרה. בשלב זה, ייבנה המבנה הראשון מתוך שלושה. שיכיל בקומת הקרקע מבואה רב שימושית רחבת ידיים. וכן מינהלה. בדגש על חדר מורים, משרדים ושטחי עבודה המיועדים לצוות הפדגוגי. בקומות העליונות, ייבנו 12 כיתות לימוד. המתוכננות עבור שתי שכבות בנות שש כיתות כל אחת. בדגש על גמישות, שימוש בחללי הלימוד באמצעות מחיצות אקוסטיות מודולריות. בכל קומה, מתוכנן חלל רחב ידיים לטובת פעילות שכבתית.

 

בית הספר המכיל "לב" \ הדמיה : סנאפשוט
בית הספר המכיל "לב" \ הדמיה : סנאפשוט

 

בדגש על בנייה ירוקה

בבניית הקמפוס, אומרים בעיריית חדרה, יושם דגש על קיימות ובנייה ירוקה. כאשר בקריית החינוך המערבית יוקמו גם אודיטוריום, אולם ספורט, בריכת שחייה (עתידית), מגרשי חנייה, גינה עירונית, מרכז חדשנות עירוני וקפיטריה. הרעיון העיקרי של קריית החינוך, הוא לאגם במתחם אחד את כל הכיתות של כל הגילאים. מכיתות הגן ועד לכיתות י"ב.

קריית החינוך מערב, תיבנה בנוסף לשני גני ילדים חדשים שיוקמו בגבעת אולגה. גן דולפין, במסגרת החינוך הממלכתי המיוחד, שיהיה גן תקשורתי לילדים על הרצף האוטיסטי; וגן לוויתן. המיועד להיות גן ממלכתי, לילדי טרום חובה.

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן: "אנו שמים דגש רב על תחום החינוך. ומשקיעים רבות, כדי לספק לתלמידי העיר את החינוך המתקדם ביותר. וכן גם את  סביבות הלמידה המעודדות מצוינות. בתוך כך, אף הכרזנו על שנת התקציב 2021 כשנת החינוך. ולכן, הנתח התקציבי הגדול ביותר הופנה לקידום בתחום זה. גם בהיבט הפיזי של בינוי ושיפוץ וגם בהיבט הפדגוגי. בין היתר, מיועד תקציב החינוך להקמת קמפוס חופים, בניית בית הספר מכיל, שיפוצי עומק בבתי ספר, בניית ארבעה גנים מכילים, הקמת יחידה לקידום נוער, פתיחת המרכז ההוליסטי לגיל הרך, הקמת יחידות לחדשות ומצוינות, פתיחת מוזיאון הרפואה בטכנודע, מעבר משרדי אגף החינוך למבנה חדש ונגיש, ועוד. זאת בנוסף להשקעה בחינוך בלתי פורמאלי ובפעילות העשרה".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות