fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: ירידה בתחלואת הקורונה במגזר הערבי, עליה בחולים ממוסדות גריאטרים

האח האחראי של מחלקת קורונה א', אלכס בבט: "רק ביום ראשון השבוע, הגיעו לבית החולים שבעה חולי קורונה ממוסדות גריאטרים בחדרה"
אלכס בבט במחלקת הקורונה \ צילום: דוברות הילל יפה
אלכס בבט במחלקת הקורונה צילום: דוברות הילל יפה

לא מרגישים ירידה בתחלואה

האח האחראי של מחלקת קורונה א', אלכס בבט. שימש בגל הראשון סגנה של האחות האחראית במחלקה. כיום, עם הגל השני של הקורונה, הוא התמנה לאח האחראי של המחלקה. לדבריו, כיום יש עלייה במספר חולי הקורונה המגיעים ממוסדות גריאטרים בחדרה. וירידה במספר החולים מהמגזר הערבי.

אלכס בבט: "בתחילת גל הקורונה השני, 70 אחוזים מתוך כלל החולים המאושפזים במחלקה, היו מהמגזר הערבי. כנראה בעקבות חתונות המוניות. כיום, זה כבר לא כך. ומספר החולים מהמגזר, נמצא לאחרונה בירידה.

ומה המצב הכללי במחלקה?  האם יש ירידה במספר החולים המאושפזים?

"קבלנו הרבה מטופלים ממוסדות גריאטרים. אז אנחנו לא כל כך מרגישים ירידה בתחלואה. בנוסף, אנחנו מקבלים גם חולי דיאליזה, שנמצאו חיוביים לקורונה. הם מאושפזים אצלינו, לצורך טיפולי דיאליזה. בלי קשר לכך שיש או אין להם תסמיני קורונה. רובם מחלימים, ומשתחררים הבייתה כעבור כמה ימים. ביום ראשון השבוע, היה ממש שיאו של פיק חדש. בקרב חולים סיעודיים. קבלנו שבעה חולים ביום אחד. אני לא ממש יודע מה הסיבה לפיק הנוכחי, אולי זה בגלל שהמוסדות הסעודיים, פתחו את שעריהם לביקורים. יש ממש גידול בחולים שמגיעים אלינו ממוסדות גריאטריים".

עובדים במשמרות רגילות

מהו גילו של החולה הצעיר ביותר במחלקה?

"החולה הצעיר ביותר שלנו, הוא בן 51. ישנם צעירים נוסבים,  סביב הגילאים האלה, שמתאשפזים עם סימפטומים התחלתיים. כמו ירידה באחוז החמצן בדם. הם מתאזנים, וכעבור יום-יומיים, משתחררים הבייתה. היו גם כמה מקרים של חולים צעירים, שמצבם החמיר. ונאלצנו להסתייע ולשלוח אותם לבתי חולים אחרים, כדי שיחוברו לאקמו.

ומה לגבי המשמרות של הצוותים הרפואיים?

"בגל הראשון של הקורונה, עבדנו בקפסולות. במשמרות של 12 שעות. עכשיו, אנחנו עובדים במשמרות רגילות, של שמונה שעות בלבד. המצב בהחלט רגוע יותר,  לפחות מהבחינה הזאת".

ולסיום: איך אתם מתמודדים נפשית עם מקרי התמותה הרבים?

אלכס בבט: "חולים רבים מאלה שצריכים הנשמה, נפטרים. ובאמת, לא קל להתמודד. במיוחד לא מול המשפחות, שהן חסרות אונים. יש פסיכולוג, שמלווה את הצוות הרפואי. אבל נכון לעכשיו, אף אחד מאנשי הצוות, לא הביע רצון לפנות אליו. אנחנו מתמודדים בעצמינו, עם הרגשות שלנו".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות