fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: העתירה של עו"ד טל אליהו התקבלה, רון שגן לא ימשיך לכהן בתפקידו

בית המשפט קבל את העתירה ופסק כי חבר מועצת העיר מסיעת 'מחוברים' לא יוכל לשמש יו"ר וועדת המשנה לתכנון ובנייה

ביום חמישי האחרון, בהיעדר הצדדים, פסק בית הדין לעניינים מנהליים בחיפה את פסק דינו. בנוגע לעתירתו של עו"ד טל אליהו, חבר האופוזיציה במועצת עיריית חדרה. שהגיש העותר לבית המשפט בחודש אוקטובר האחרון. ולפיה, מינויו של חבר מועצת העיר רון שגן מסיעת 'מחוברים', לתפקיד יו"ר וועדת המשנה של הועדה לתכנון ובנייה, אינו תקין. שכן, כפי שנומק בעתירה, בתפקיד הזה יכול לשמש רק סגן ראש עיר. או ראש העיר עצמו. אבל, מכל מקום, לא חבר מועצת עיר שאינו סגן ראש עיר. ובכך תמה, לפחות זמנית, מסכת ארוכה של התנצחויות. שהתנהלה לאורך השנה האחרונה ואף יותר, בין עו"ד טל אליהו לבין עיריית חדרה.

 

טל אליהו (מישל שולטן)
טל אליהו (צילום: מישל שולטן)

 

ניגוד עניינים והדחה

לפסק הדין הנוכחי, בו גם דרש בית המשפט מהמשיבים להשיב לעו"ד טל אליהו את הוצאות המשפט, של 10,000 שקלים בתוך 30 יום, קדמה כאמור מסכת של התרחשויות. שהתנהלה במהלך השנה האחרונה ואף יותר מזה, בעיריית חדרה. וזכתה להד תקשורתי במקומונים השונים בעיר. תחילתה של הפרשה, בחודש ינואר 2019. כאשר קבל טל אליהו, חבר הקואליציה דאז, ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה, מכתב רשמי. מידי הלשכה המשפטית של עיריית חדרה. לפיו, לאחר בדיקה שנערכה-נמצא כי ישנה עילה לניגוד עניינים בתפקידו זה. שכן נודע כי אחותו, עוסקת בהגשת תוכניות בנייה לועדה זו. והוא התבקש להגיש תצהיר בעניין זה ואף לעדכן את הגורמים המשפטיים, מידי שלושה חודשים, בנוגע לרשימת הלקוחות של אחותו. בנוסף, הוגש לעו"ד טל אליהו תצהיר, עליו הוא התבקש לחתום. ולפיו, הוא מצהיר כי הוא מתחייב להימנע מלקבל החלטות, בתוקף תפקידו כיו"ר ועדת המשנה, שיש בהן משום ניגוד עניינים. וכן, הוא נדרש להתייעץ עם היועצת המשפטית של עיריית חדרה. "בכל מקרה בו יתעורר ספק, הנוגע ליישוב כתב התחייבות זה. או בכל מקרה שבו יתעורר חשש לניגוד עניינים שלא הוסדר בכתב התחייבות זה", לשון התצהיר.

 

המינוי הוכשר

אלא שבחודש יוני האחרון,  פיטר ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן את סגנו טל אליהו. ושלל ממנו את סמכויותיו כסגן ראש עיר. לדברי גורמים בעירייה,  כפי שפורסמו בהרחבה גם בתקשורת המקומית, זאת כיוון שהתחושה הייתה שאליהו פועל כ'אופוזיציה בתור קואליציה'.  כך על פי גורמים בעירייה, על כל פנים.אלה העוקבים אחר פרשייה זו, זוכרים בוודאי כי כניסת סיעת 'מחוברים' לקואליציה חודשיים קודם לכן, במהלך חודש מאי. שהקלה ככל הנראה על המהלך. ובסופו של דבר, כאשר נכנסה הסיעה לקואליציה-מילא רון שגן את תפקיד יו"ר וועדת המשנה. שבו אחז קודם לכן עו"ד טל אליהו.

למינויו של רון שגן, אגב, קדמה ישיבת עירייה. שנערכה ב-27.5 ובה הוכשר המהלך. עו"ד טל אליהו הצביע, אגב, בעד המינוי הזה. ורק אחר כך, פנה בעניין זה למחלקה המשפטית של עיריית חדרה. במהלך חודש אוגוסט האחרון. ונענה בכתב, בזו הלשון: "אין חובה בחוק, כי ראש העירייה או סגנו יכהנו כיו"ר ועדת המשנה. עמדתינו המשפטית, הינה העמדה המחייבת על פי החוק".

 

טל אליהו משיב אש

את עתירתו, הגיש עו"ד טל אליהו ארבעה חודשים אחרי שפוטר מתפקיד סגן ראש העיר. וחודשיים לאחר שקיבל את תשובת המחלקה המשפטית.  שלא הפיסה את דעתו. וזאת, במהלך חודש אוקטובר האחרון. האם מדובר באקט של נקמה? תלוי את מי שואלים. בגוף העתירה, מכל מקום, מצויים טעונים ענייניים. הנוגעים, כאמור, בעיקר לעובדה אחת: לתפקיד יו"ר וועדת המשנה לתכנון ובנייה, לא יכול להתמנות מי שאינו מכהן כסגן ראש העיר. או, לחלופין-ראש העיר בעצמו.

העתירה הוגשה נגד ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וחבר מועצת העיר רון שגן, מסיעת 'מחוברים'. וכן, גם נגד היועץ המשפטי לממשלה ועיריית חדרה. המשיבים, מצדם, בקשו לדחות את העתירה על הסף. עקב "שיהוי כבד בהגשתה, הימנעות מצירוף צדדים שלישיים שעשויים להיפגע והימנעות מהגשת בקשה לצו ביניים. חוסר נקיון כפיים של העותר והיעדר עילה. כמו כן, טענו המשיבים (מלבד היועץ המשפטי לממשלה, א"ק) כי דין העתירה להידחות גם לגופה". מה שלא קרה. בית המשפט, כאמור, דחה את טענותיהם.

 

"אני מכבד את פסק הדין"

בעקבות פסק הדין של בית המשפט לעניינים מנהליים, אומר עו"ד טל אליהו לחדשות חדרה: "בעירייה ידעו מראש, שהמהלך שלהם להכשרת מינוי לא חוקי, נדון לכישלון. אני מזועזע מהקלות בה כספי ציבור בוזבזו על ידי העירייה על עורך דין פרטי, על התחבולה הזו. שלא צלחה. זה מקומם. זה מרתיח את הדם. ועתה, בית המשפט השית עליהם הוצאות משפט. האם לא היה זול יותר לציית לחוק ולהימנע ממינוי לא חוקי של רון שגן? לגבי ערעור: אין כל עילת ערעור. לא נפל כל פגם בפסק הדין. הוא סופי ומוחלט".

חבר מועצת עיריית חדרה, רון שגן, בתגובה על הדברים: "אני מכבד את פסק הדין. אלמד אותו ואבין מהלשכה המשפטית של עיריית חדרה, מה צריך לעשות. האם צריך לערער לעליון, או לבצע שינוי בתפקיד. אני חושב שמקור הכוח שלי להוביל מהלכים בעיר, בתוך אגף ההנדסה וגם מחוצה לו, לא נובע מהתפקיד כיו"ר ועדת המשנה. אני חושב שחבר מועצת העיר טל אליהו, צריך לבדוק טוב טוב. מדוע היה חשוב לו לעשות צעד כזה, שהוא יותר דקלרטיבי. מאשר בעל מהות. ממה הוא חושש? מתחילת הדרך, תמיד הקפדתי להיות קשוח וקשיח. כלפי נושאים כגון שקיפות וניגוד עניינים. בראש ובראשונה, מבחינה אישית".

מעיריית חדרה נמסר: "עיריית חדרה מכבדת את החלטת בית המשפט. ובוחנת את המשך צעדיה המשפטיים".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות