fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת אור ירוק: בסופ"ש האחרון נהרגו שלושה ילדים בתאונות דרכים קטלניות

23 ילדים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים. על פי נתוני עמותת אור ירוק, חדרה חיפה ועפולה, הן הערים עם שיעור הילדים הגבוה ביותר מכל הערים הגדולות בארץ.
תאונת דרכים בעכו
האופניים של הנער מוטלות על הכביש (צילום: שי וקנין)

מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק, מסתבר ללא כל ספק: חדרה, נמצאת במקום הראשון והלא מחמיא. עם שעור הילדים הגבוה ביותר, הנפגעים בה מידי שנה בתאונות דרכים. 1.4 לכל אלף ילדים. כאשר מידי שנה, נפגעים בעיר חדרה 33 ילדים בממוצע. מספר גבוה, בהתייחס לגודל האוכלוסייה.

במקום השני, נמצאת העיר חיפה. עם 1.4 לכל אלף ילדים. ו-80 ילדים, הנפגעים בה בממוצע מידי שנה. ובמקום השלישי, העיר עפולה. שבה נפגעים בממוצע 18 ילדים בתאונות דרכים, מידי שנה.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה מגיב על הנתונים: "אם התשתית בעיר, תיאלץ את נהג הרכב לנסוע במהירות נמוכה, נוכל להציל את הנתונים שלנו. ולמנוע את התאונה הבאה. כי ילד, יתנהג תמיד כמו ילד. והוא יתפרץ לכביש, או יחצה שלא במקום בטוח".

 

ערים  מסוכנות

כאמור, הערים חדרה, חיפה ועפולה, הן המסוכנות ביותר לילדים. מבחינת תאונות הדרכים שמתרחשות בהן. כאשר בירושלים, לצורך ההשוואה, נפגעים הכי הרבה ילדים בשנה, בתאונות דרכים. כ-270 ילדים בממוצע בשנה. אולם העיר ירושלים, ממוקמת רק במקום השלישי, בנתוני הטבלה של הערים המסוכנות. עם נתון של 0.7 ילדים נפגעים, לכל אלף. והעיר תל אביב-יפו, ממוקמת במקום ה-13. עם 0.8 ילדים נפגעים לכל אלף. כאשר בכל שנה, נפגעים בעיר בממוצע 70 ילדים.

מתוך הערים החרדיות, נמצאת בני ברק במקום ה-17 מתוך כלל הערים בישראל. עם 0.8 ילדים שנפגעים בה לכל אלף, ו-64 ילדים נפגעים בממוצע לשנה. ובקרב הערים החרדיות, זו אום אל-פאחם. הממוקמת גבוה בטבלת המסוכנות, במקום השביעי. עם 1.1 ילדים הנפגעים מידי שנה, לכל אלף. ו-20 ילדים שנפגעים בתאונות דרכים מידי שנה.

סוף השבוע החולף, כך מציינים בעמותת אור ירוק, היה קטלני במיוחד. בכל הקשור לכבישים. כאשר שלושה ילדים, נהרגו בו. שלושת הילדים הללו, מצטרפים אל שני הפעוטות, שנהרגו לפני שבועיים בתאונות דרכים, בנגב ובגליל. ובסך הכל, נהרגו עד כה 23 ילדים בתאונות דרכים, בשנת 2020.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות