fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: בית הקפה ההיסטורי 'בית חנקין' בגבעת אולגה הושחת ונצבע באדום

בית הקפה הושחת לפני מספר ימים, חקירת המשטרה בעניין עדיין בעיצומה
בית חנקין הושחת \ צילום: פרטי
בית חנקין הושחת צילום: פרטי

בית חנקין שחושחת במעשה ונדאליזם \ צילום: חבר מועצת העיר צ'יקו וקנין

 

לפני מספר ימים, הושחת בית חנקין בחדרה. על ידי אלמונים, שהצליחו איכשהו לפרוץ למקום. כיוון שעל הצוק, היכן שממוקם בית הקפה המבודד, אין כל שומר. אלא רק למטה, במתחם 'כפר הים'. אי לכך, הצליחו הפורצים להשחית את המקום, בימי הסגר. בהם עומד בית חנקין כשהוא נטוש ושומם. והסרטון, מעיד על תוצאות מעשיהם.

חבר מועצת עיריית חדרה ותושב גבעת אולגה, צ'יקו וקנין, לחדשות חדרה: "בעקבות המקרה, הייתי ממש בסערת רגשות. והגשתי בנדון, ביחד עם ראש העיר, תלונה למשטרה. העניין נשמר בשושו, למשך מספר ימים. ולדעתי, זה קרה בחגיגות הכריסמס. שפרצו למקום. מכיוון שיש במקום מצלמות, החשודים כבר נמצאו. בסרטון שבמצלמות, רואים איך הם פורצים את הגדא ונכנסים למקום. אני אישית, לא מכיר את הפורצים. לדעתי, הם אינם תושבי המקום. אף אחד גם לא זיהה אותם. כעת, מצוי העניין בחקירת משטרה. איך הם נכנסו, אני לא יודע. יש שם מצלמות ויש גם אזעקה. כל העניין הזה, נראה לי מוזר. ואיך זה ייתכן, שאף אחד לא שמע שום דבר"?

היום בשעות הבוקר,  כבר הגיעו מתנדבים למקום. תיקנו את הנזקים ושיפצו את בית חנקין. שמורשתו מהווה חלק חשוב ובלתי נפרד, מהעיר חדרה. וכן משכונת גבעת אולגה. הקרויה על שמה של אולגה חנקין המיתולוגית. אשתו של גואל האדמות יהושע חנקין.

את בית הקפה ההיסטורי, בית חנקין, בנה יהושע חנקין. לטובת אהובתו אולגה חנקין, שהייתה מבוגרת ממנו ב-15 שנים תמימות. המבנה שעל הצוק, נבנה בשנת 1938 כדי שישמש בית לבני הזוג, חשוכי הילדים. אך לא שימש להם בית מעולם. כיוון שעד שהסתיימה בנייתו, כבר הייתה אולגה חנקין קשישה וחולה מכדי לגור בו. ובני הזוג המשיכו להתגורר בביתם הישן. וכעבור ארבע שנים, היא נפטרה. לימים, אחרי שעמד נטוש במשך שנים רבות, שוקם בית חנקין. על ידי המועצה לשימור אתרים, עיריית חדרה והחברה הכלכלית.

מהמשטרה נמסר לחדשות חדרה כי העניין מצוי עדיין בחקירה.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות