fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: כל בני ה-50 ומעלה בישוב-התחסנו

56 אחוזים מתוך כלל תושבי זכרון יעקב התחסנו. 44 אחוזים, חוסנו כבר במנה השניה
זכרון יעקב \ צילום: אילוסטרציה
זכרון יעקב צילום: אילוסטרציה

מבצע החיסונים בזכרון יעקב, הביא לשיעורי מתחסנים גבוהים במיוחד.  קרוב ל-100% מתושבי זכרון יעקב בגילאי 50 ומעלה התחסנו. כמו כן, 56% מכלל תושבי המושבה התחסנו עד כה, כאשר מקרב התושבים ברי החיסון הנתון עומד על 73%. 44% מתושבי המושבה חוסנו במנה שניה.

פעולות להחזרת הצבע הירוק

בין הפעולות המבוצעות בהובלת המועצה המקומית, לעצירת התפשטות הנגיף:
* בדיקות קורונה לתלמידים – הנהלת בתי הספר ביישוב פועלים ליצירת סקר בקרב הורי תלמידי התיכונים. ליישום תוכנית "מגן חינוך" בקרב כיתות י״א-י״ב (במסגרתה ייערכו בדיקות לתלמידים ומורים אחת לשבוע). כניסה לתוכנית זו, תאפשר קיום לימודים גם אם צבע הישוב הוא כתום או אדום. מיזם זה, מותנה בהסכמת 75% מהתלמידים וההורים.
* הנחיה מונעת – עם פתיחת מערכת החינוך בהתאם לתכנית הרמזור, הנהלות בתי הספר יבקשו מהורי התלמידים שיש בביתם מבודד או מאומת, להימנע מיציאה מביתם. עד לקבלת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה.
* שיחות למבודדים ומאומתים – עובדי המועצה עורכים על בסיס שוטף שיחות טלפוניות לתושבים מאומתים ומבודדים לצורך הסברה על טיב הבידוד, ומניעת יציאת מבודדים מבתיהם.
* בדיקות – מס' מתחמי בדיקות קורונה הוצבו בימים האחרונים במושבה. מתחמים נוספים יפעלו בזכרון יעקב ב-11.2 וב-14.2 בין השעות 12:00-19:00 במתנ"ס זמארין.
* עידוד חיסונים.
בתוך כך, מצב הקורונה היישובי שהגיע בשבוע שעבר לטווח האדום, חזר למגמת ירידה. ומועצת זכרון יעקב נמסר כי הוא נושק לטווח הכתום. עם 194 מאומתים. "שיעור המאומתים מקרב תושבים מתחת לגיל 22 הוא 117". אומר יהונתן מרסיאנו, הממונה קורונה במועצה.  ומוסיף: "מתחקורים  אפדימיולוגים המבוצעים על ידינו, עולה כי מרבית ההדבקות מתרחשות בתוך המשפחה. וכן בקרב שכנים, במפגשים חברתיים ובמקומות עבודה".
 ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא: "זכרון יעקב, היא בין הישובים המובילים ברמה הארצית. מבחינת שיעור המתחסנים. עם פרסום הבאת החיסונים לישראל, פניתי למנהלי קופות החולים. בבקשה להקים מתחמי חיסונים במושבה. לשם כך, הקצתה המועצה מבני ציבור ותשתיות. וכן סיוע תפעולי שוטף, סיוע בקביעת תורים והסעות לחיסונים. עבור תושבים מגיל 65 ומעלה".

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות