fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ותודה לבג"ץ: תישקל שוב הקמת שדה התעופה בחדרה

הישג של ממש לתושבים: בג"ץ קיבל את עמדת המתנגדים והחזיר את הדיון בתכנית לות"ל. בדיון המחודש יוכלו הרשויות, התושבים וגם מטה המאבק להשמיע את טענותיהם נגד התכנית
ראשי מטה המאבק בדיון בבית המשפט העליון. צילום: עיריית חדרה
ראשי מטה המאבק בדיון בבית המשפט העליון. צילום: עיריית חדרה
  • מאת ארז רז

בית המשפט העליון קבע היום (ד') כי התכנית להקמת שדה תעופה אזרחי במזרח חדרה תוחזר לדיון מחודש בות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות). בית המשפט העליון קיבל את טענת המערערים, וביניהם עיריית חדרה, המועצה האזורית מנשה ותושבים רבים, וקבע כי בדיונים הבאים בות"ל יישמע גם קולם של המתנגדים.

זוהי בשורה של ממש לתושבי האזור, שנאבקו בתכנית מאז שנודע כי שדה התעופה בחדרה יוקם כאמור במזרח חדרה ויקלוט את תנועת המטוסים משדה התעופה בהרצליה, אשר ייהרס לטובת נדל"ן. אחד מראשי מטה המאבק, חבר מועצת עיריית חדרה רון שגן, הבהיר ל"חדשות חדרה" כי בתמורה למשיכת העתירה תאפשר המדינה דיון נוסף בות"ל בו יוכלו המתנגדים לומר את דברם. זאת בניגוד לדיונים קודמים, שנערכו ללא השתתפות נציגים מהסביבה.

משמעות החלטת בג"ץ היא כי הות"ל יהיה מחוייב בדיון מקצועי נוסף בו ישמעו חוות הדעת של הרשויות. ממצאי הדיון וחוות הדעת יועברו למליאת הות"ל. בכוונת הרשויות והתושבים להמשיך בפעולות לביטול הכוונה להקים במזרח חדרה שדה תעופה שירכז את פעילות שדה התעופה בהרצליה וחלקים מפעילות שדה דב שנסגר.

במהלך הדיון העלו שופטי בג"צ תהיות על התעקשות המדינה לא לקיים דיון עם העיריות והתושבים בנוגע לסוגיות רבות הקשורות לשדה התעופה המתוכנן. מנגד, טענו הרשויות כי תהליך הות"ל היה דורסני תוך התעלמות מוחלטת מחוות דעת מקצועיות הקובעות כי חלופת חדרה מזרח הינה טעות תכנונית, סביבתית, כלכלית ובטיחותית.

השופטת דפנה ברק ארז, שעמדה בראש הרכב השופטים, אמרה לנציגי המדינה כי את בית המשפט מטרידה העובדה לכאורה כי לא ניתנה להם ההזדמנות להשמיע את טיעוניהם בפני מוסדות התכנון. עוד הוסיפה השופטת: "יש פה פרויקט חשוב מאוד, תשתית לאומית, האם לא מתבקש כי שיתוף הרשויות יהיה יותר אמיתי?"

בג"ץ הדגיש בהחלטתו כי טענות העיריות ישמעו בלב שלם שלם ונפש חפצה. במסגרת הפשרה שהושגה, מחקו הרשויות את העתירות ובית המשפט קבע כי כל הטיעונים שמורים לרשויות והתושבים במידה וידרשו הליכים משפטיים נוספים בבג"ץ.

את עיריית חדרה ייצג עו"ד עופר שפיר, את מועצה אזורית מנשה ייצג עו"ד גיל אוריון ואת מטה תושבי האזור ייצג עורך הדין תומר מירז.

"התנהלות ות"ל אינה הגיונית"

בשבוע שעבר התארחו בחדרה סגן שר הפנים ח"כ יואב בן צור מסיעת ש"ס, ויו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ', והביעו תמיכה בלתי מסויגת בהתנגדות התושבים והרשויות. במהלך הדיון אמר ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, כי התנהלות הוועדה לתשתיות לאומיות אינה הגיונית ואינה עומדת בקנה אחד עם האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. הקמת שדה תעופה בחדרה עומדת בסתירה גמורה לכל תוכניות המתאר שהוכנו בשנים האחרונות שקבעו כי יש לשמר אזור זה כשטח בעל רגישות סביבתית גבוהה, מסדרון אקולוגי חשוב וריאה ירוקה לכל המרחב שמתפתח במהירות.

ח"כ יחמיביץ ציינה בדברי הסיכום כי התרשמה מאוד מהמטה המשותף של העיריות והתושבים ואין ספק שמדובר באחד המטות המשותפים החזקים שהיא פגשה. בכוונתה לזמן דיון במליאת הוועדה ואליו לזמן את כל נציגי הממשלה שיסבירו מדוע נבחרה חלופת חדרה למרות חוות הדעת המראות כי מדובר בטעות.

המשנה לראש העיר, בועז ביטון (ש"ס), אשר אירח את סגן השר אמר במפגש כי לא נוכל להשלים עם מצב בו עשרות עשירים עם מטוסים פרטיים יעשו חיים מעל ראשיהם של מאות אלפים שיסבלו מכך. "זהו עוול חברתי ואין בו כל הגיון תכנוני וסביבתי", ציין ביטון.

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות