fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

וועדת הערר דחתה את ההתנגדויות לבניית המלון בזכרון יעקב

אושרה בנייתו של מלון חדש בזכרון יעקב, על קרקעות שנקנו מקבוץ מעיין צבי
מלון רמדה בזכרון יעקב | הדמייה: באדיבות אורן אדריכלים
מלון רמדה בזכרון יעקב | הדמייה: באדיבות אורן אדריכלים

מנהל התכנון, אישר תוספת של 163 יחידות דיור חדשות בקיבוץ מעין צבי. וועדת הערר דחתה סופית את ההתנגדויות להקמת בית המלון בזכרון יעקב. שייבנה על קרקעות שנקנו לפני תשע שנים, מידי הקיבוץ.

תכנית ההרחבה של קיבוץ מעין צבי, הגובל בקרקע בזכרון יעקב, עליה מתוכנן לקום מלון חדש-פורסמה השבוע. האישור, כולל תוספת של 163 יחידות דיור חדשות. ומציע תוספת שטח לפיתוח ולבניה. לטובת מימוש מכסת יחידות הדיור המותרת בישוב, על פי תמ"א 35. כמו כן, מוסיפה התוכנית שטחי תעסוקה ומסחר. בהיקף של כ-2,800 מ"ר, בתוך הישוב. שבסמוך לו, ייבנה המלון.

 

הערעור נדחה

לאחרונה, נסללה הדרך להקמת בית המלון החדש בזכרון יעקב. בצמוד לקיבוץ מעין צבי. והתכנית להקמתו, תקבל תוקף בימים הקרובים. זאת, לאחר מאבקים ממושכים. במסגרתם התנגדו תושבי זכרון יעקב להקמתה של שכונת וילות בשטח המיועד לתיירות. והוחלט על הקמת המלון במקום השכונה המתוכננת. ובנוסף, היו גם התנגדות מצד המועצה המקומית של זכרון יעקב, לתכנית להקמת המלון.

אלא שבשבוע שעבר, כאמור, דחה בית המשפט ברוב קולות את הערר. שהגישה המועצה המקומית של זכרון יעקב, נגד הוועדה המחוזית חיפה, הוועדה המקומית יישובי הברון וחברת "אמירי גן". בעניין מתחם המלונאות והמגורים, המתוכנן להיבנות על הצוק המערבי של הישוב.

בית המשפט טען, למעשה, כי אין למועצה המקומית זכות ערר על תוכניות הבינוי. וזאת מכיוון שלא מיצתה את ההליכים ולא הגישה התנגדות לתכנית. כאשר יכלה לעשות כן.

עם דחיית הערר, הוצא ההיתר להקמת המלון. אשר מתכונן להיבנות בהשקעה של 150 מיליון שקל.

 

הקיבוץ מכר את הקרקע

המלון החדש שיוקם, עתיד להשתרע על שטח בנוי של 10,000 מ"ר. כאשר הקרקע, הינה בשטח של 12 דונם. וממוקמת בסמוך לקיבוץ מעיין צבי. את הקרקע, רכשה חברת אמירי גן מידי הקיבוץ, לפני כתשע שנים. המלון, עתיד לכלול כ-160 חדרים בצרוף שטחי מסחר, ספא, בריכה, בית קפה ועוד.

התוכנית להקמת המלון מתבססת על תיקון 107 לחוק התכנון והבניה. על פיו, 72% מזכויות הבניה בשטח יהיו  מיועדים למלון וכ- 20% משטח הבניה ישמשו למגורים. כאשר יתרת השטח, מוגדרת כ'שטח עיקרי'.

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות