fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התרומה הכספית שחיכתה 40 שנים מצאה בית ראוי

בימי שביתת הרופאים ב-1983 הקימו שני רופאים, ארטור פכנר ואברהם וילדר, קרן לפעילות וסיוע לרופאים. אחרי מותם גילו זאת בני משפחותיהם - ותרמו את הכסף, בסך 200 אלף שקל, למרכז הרפואי הלל יפה
הנהלת המרכז הרפואי הלל יפה לצד משפחות הרופאים ולוח התרומה שנקבע במסדרון הראשי של בית החולים

המרכז הרפואי הלל יפה זכה לאחרונה לקבל תרומה יוצאת דופן, אחת כזאת שחיכתה 40 שנה לצאת לפועל. מקור התרומה: כספים של הקרן לפעילות מדעית ועזרה הדדית של רופאי חדרה, שנאספו בשנת 1983 בזמן שביתת הרופאים, עבור רופאים, על ידי רופאי האזור – ד"ר ארטור פכנר וד"ר אברהם וילדר ז"ל. גובה התרומה, המיועדת לרופאים בתחילת דרכם – 200,000 שקלים.

התרומה, נעשתה על ידי משפחותיהם של ד"ר וילדר (רופא ילדים) וד"ר פכנר (רופא עיניים), אשר גילו על קיום הקרן והכספים שבה לאחר שהרופאים הלכו לעולמם בשיבה טובה.

מיכל מנדלסון, בתו של ד"ר וילדר, מספרת בשם המשפחות: מקור הכספים לתרומה בכספי תרומות שנאספו בשנת 1983 בעת שביתת הרופאים הגדולה, זאת כחלק מקרן שנוסדה על ידי ד"ר וילדר וד"ר פכנר שהיו חלק מהרופאים הפעילים בוועד הסתדרות רופאי חדרה, שרון ושומרון – רופאים תושבי חדרה והסביבה. במהלך השביתה נקלעו רופאים רבים למצוקה כלכלית, ונאספו כספים לסייע להם. בסיום השביתה, נשארו כספים בקרן הייעודית, בחשבון ייעודי- ללא דורש. כשהורינו נפטרו וגילינו את דבר הקרן, מיד הסכמנו כולנו כי הדבר הנכון יהיה להועיד אותה בדיוק לשם המטרה שלשמה הוקמה – סיוע לרופאים צעירים. היותו של המרכז הרפואי הלל יפה המוסד הרפואי הגדול באזורנו גרמה לכך שאך טבעי היה שניצור קשר עם הנהלת המרכז הרפואי, שכמובן שמחה על התרומה והציעה מיד שתהיה עבור מילגות לרופאים צעירים.

עוד סיכמה והוסיפה כי המשפחות רואות בתרומה זו "מילוי צוואת הורינו הרופאים – כספים שנתרמו על ידי רופאים למען רופאים יאפשרו לדור חדש של רופאים צעירים להתמקצע ולהתפתח למען החולים הזקוקים להם. זה בבחינת העברת המסר של הורינו של מצוינות רפואית לצד מחויבות אנושית לקהילה ולעמיתים למקצוע".

במעמד קבלת התרומה מידי המשפחות הנרגשות נכחו מנהל המרכז הרפואי ד"ר מיקי דודקביץ, המנהל האדמיניסטרטיבי ד"ר אמנון בן משה, מנהלת הסיעוד דינה פיינבלט, סגנית מנהל המרכז הרפואי ד"ר דקלה דהן, שהייתה בקשר מול המשפחות כל העת יחד עם מנהלת פיתוח המשאבים של בית החולים מיכל מנהיימר, ועוד.

במהלך המפגש עם המשפחות בו הוטבעה לוחית תרומה במסדרון הראשי של המרכז הרפואי, הביע ד"ר דודקביץ בשם כל הנוכחים את הוקרתו על התרומה הנדיבה, וציין כי הוא שמח על הבחירה של המשפחה בהלל יפה כ"בית" לתרומה. עוד הבטיח להמשיך לעמוד בקשר עם המשפחה ולעדכן על זהות הרופאים שיזכו לעשות שימוש בכספי התרומה.

לוח התרומה שנקבע במסדרון הראשי של המרכז הרפואי הלל יפה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות