fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרב על הוועד

הרוחות סוערות בוועד האגודה השיתופית של שכונת נווה חיים בחדרה. ולאן נעלם הפנקס?
יוסי זיידל מליד בית הבוגר \ צילום: איילת קדם
יוסי זיידל מליד בית הבוגר צילום: איילת קדם

יוסי זיידל, 40, תושב שכונת נווה חיים וחבר בוועד האגודה השיתופית של השכונה, לא נרגע. מזה זמן רב, שהוא מתדפק על דלתות-וכלום. אף אחד מחברי האגודה השיתופית, לא רוצה לשמוע. לדבריו, נעלם לפני כמה שנים פנקס האגודה. שבו אמורים להיות רשומים, בצורה מסודרת ומאירת עיניים, שמות חברי וועד האגודה. ולא רק. אלא גם החשבונות, הפטירות ועוד פרטים נוספים של האגודה השיתופית שהוא חבר בה. הדבר הכרחי, על פי פקודת האגודות השיתופיות. אלא שכעת, פנקס אין. וגם אין בקרה, לדבריו, על מה שקורה באגודה שבבעלותה נכסים בשכונה וכן כספים. שנאמדים כיום בכ-600 אלף שקלים.

 

דור המייסדים

סבו של יוסי זיידל, יצחק זיידל, היה ממייסדי נווה חיים. וממקימי האגודה השיתופית, שיוסדה בשנת 1935. כדי לאגד את כלל התושבים, בעלי משקי העזר. ולדאוג לרווחתם. עד היום, ישנם נכסי נדל"ן שהם בבעלות האגודה השיתופית. כגון סניף הדואר המקומי בשכונה, מגדל המים, האיטליז והמכולת. וגם בית הבוגר, העומד ריק. נכון לכתיבת שורות אלה. הנכסים הללו, אומר יוסי זיידל, נועדו על מנת שתושבי השכונה לא ייאלצו לכתת רגליים. והכל יימצא בהישג ידם.

סבו של זיידל, נפטר מזמן. וכאשר נפטר אביו, דוד זיידל ז"ל, לפני כשנה וחצי בקירוב, החליפו הבן כחבר בוועד האגודה. כבן ממשיך ולפי הנהלים. חיפש את הפנקס האבוד, והעלה חרס בידיו.

"אנחנו לא מקבלים דוחות סדורים, לגבי מה שקורה באגודה", הוא אומר. "מבחינה חוקית, היה צריך להיות פנקס חברים. שבו רשומים חברי האגודה. אלא שבאגודה, טוענים כי הפנקס איננו. כי פעם, היו כל המסמכים שלנו במגדל המים. מישהו השאיר חלון פתוח, והפנקס הזה נרטב. בינתיים, הועברו המסמכים ההיסטוריים של האגודה למוזיאון החאן. אבל הפנקס איננו".

 

אין תיעוד

לדברי זיידל, הרי שמכיוון שאין פנקס-לא ברור מה קורה בוועד האגודה. "יש באגודה חברים, שבכלל לא צריכים להיות בה",הוא אומר. "וכרגע, הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. כי אין תיעוד. גם יו"ר האגודה, לא צריך להיות שם. אלא שבחרו בו. כל אלה שלא צריכים להיות שם בעצמם. את הכסף שיש לנו, צריך להשקיע. לטובת השכונה שלנו. לצבוע את המרכז המסחרי, לסדר את המדרכות. אבל כל זה, לצערי, לא קורה".

לפי המסמכים שהגיעו לחדשות חדרה, אכן. על אגודה שיתופית להמציא פרוטוקולים. וכן לנהל פנקס. בסעיף 20 לפקודות האגודות השיתופיות, נכתב: "פנקסיה של כל אגודה רשומה, יבוקרו למצער אחת לשנה". לפני שנה, פנה יוסי זיידל באמצעות עורך דינו, לרשם האגודות השיתופיות. על מנת שימונה גורם מוסמך, אשר יכריע במחלוקת זו. ביחס לפנייה, נענה בחודש מרס האחרון. על ידי האגף לאיגוד שיתופי, במשרד הכלכלה.

"אכן, על פני הדברים, דומה כי יש ממש בטענתך. לפיה פנקס החברים אינו מתנהל באגודה זו כנדרש. המפקח יפעל בעניין זה, מול האגודה. כפי שפועל הוא בכל מקרה אחר, בו מתגלה ליקוי מן הסוג האמור….אכן נתגלו מספר ליקויים בהתנהלות האגודה ולאלה יידרש המפקח האזורי בזמן הקרוב". החתום על המסמך, הוא עו"ד שאול גורדון. סגן רשם העמותות השיתופיות". ובינתיים, יוסי זיידל ממתין.

תגובת יו"ר וועד האגודה השיתופית של נווה חיים, ניב וייסברוט, בשם וועד האגודה (שגם יוסי זיידל חבר בה, א"ק): "בניגוד לנטען, האגודה מתנהלת באופן מקצועי. היא מנהלת את נכסיה באמצעות וועד ההנהלה, על פי שיקול דעתה ולתועלת חבריה. מר יוסי זיידל ממחזר שוב טענות, שהעלה בעבר בפני רשם האגודות השיתופיות. טענות אלה נבדקו ובקשותיו נדחו".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות