fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצלחה אדירה לשבוע החירום 360 בחדרה

בפיקוד העורף שיבחו את ההיערכות העירונית והפעילות שהתקיימה בכל רחבי העיר במהלך השבוע אלפים הגיעו להפנינג קהילה וביטחון הקב"ט העירוני נפי זיגל, שהוביל את השבוע כולו יחד עם היקל"ר: "השגנו את המטרה בגדול"
שבוע חירום 360 בחדרה | צילום באדיבות דוברות חדרה
שבוע חירום 360 בחדרה | צילום באדיבות דוברות חדרה

בעיריית חדרה ובפיקוד העורף סיכמו בהצלחה את שבוע החירום העירוני 360 שנערך ברחבי העיר בשבוע שעבר, כחלק מתרגול מוכנות העורף לשעת חירום.
במהלך השבוע, התקיימה ביקורתית ממשלתית משולבת משרדי ממשלה, צה"ל וכוחות הביטחון בהובלת הרשות החירום הלאומית; התקיימו הדרכות בבתי הספר ותרגיל ירידה למקלטים, שם ניתנו דגשים לבחירת המרחב המוגן; היערכות לבניית מערך המתנדבים העירוני עם מנהלת תחום ההתנדבות בעיריית חדרה ומפקד היקל"ר; עמדות הסברה ותרומת דם לציבור בקניון לב חדרה; אימון מכלול מידע לציבור למוקד העירוני ולדוברות העירייה; אימון ליקל"ר חדרה (יחידת הקישור לרשות) במסגרתו אנשי פיקוד העורף מתרגלים מוכנות לכל התרחישים והתנהגות בשגרה העירונית. במקביל, הטעמת מערכת השליטה של פיקוד העורף לעובדי עיריית חדרה.
אירוע השיא של השבוע היה הפנינג קהילה ומשטרה שנערך ביום שלישי בחסות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשיתוף אגף אתו"ס ובמסגרת השבוע הלאומי לבטיחות בדרכים. האירוע כלל את ארגוני הבטחון והחירום: משטרת ישראל, מד"א, איחוד הצלה, כיבוי אש, זק"א ופיקוד העורף.

שבוע חירום 360 בחדרה | צילום באדיבות דוברות חדרה
שבוע חירום 360 בחדרה | צילום באדיבות דוברות חדרה

זו הפעם הראשונה, שעל רחבה אחת, הציבור היה יכול לצפות, לקבל הסברים ולהיות הכי קרובים לאנשי כוחות הביטחון. המשתתפים, יכלו לשאול שאלות את לוחמי האש, מגישי העזרה הראשונה של מגן דוד אדום ואיחוד הצלה, זק"א, לדבר עם השוטרים, לשאול שאלות ולקבל תשובות ואף להירשם ולהצטרף כמתנדבים באחד מארגוני ההצלה.
בנוסף, היו עמדות פעילות, לדוגמה, רכב מתהפך אשר מדמה תרחיש של תאונת דרכים ומה קורה בתוך הרכב המתגלגל, כמה חשוב לחגור חגורות בטיחות וכיצד ניתן אם בכלל להיחלץ מרכב שהתהפך. כמו כן התנסו המשתתפים במתקן "המשכנע" – ישיבה על כיסא הנע במהירות של 5 קמ"ש בלבד ומבצע עצירת פתאום על מנת להרגיש היטב את הבלימה של חגורת הבטיחות.
את ההצגה "גנבו" יחידת הפרשים של משטרת ישראל, יחידת הכלבנים וחבלן המשטרה עם הרובוט המשטרתי, אשר הפגינו תצוגת תכלית – מה תפקידם באירועי המשטרה השונים בהם: פיזור הפגנות, טיפול בחומרים ואנשים חשודים וכן טיפול בחפצים חשודים.
ראש העיר בפועל, ניר בן חיים: "במהלך השבוע פעלו עובדי העירייה יחד עם כוחות פיקוד העורף למול התושבים, על מנת שיכירו כיצד להיערך ולהתנהג במצב חירום. קיבלנו תשבוחות רבות מאנשי המקצוע בפיקוד העורף על תפקוד העיר במשך כל השבוע המיוחד הזה. כולי תקווה כי לא נצטרך להפעיל בעתיד את מערכי החירום, אך למולנו עומדת החובה להיערך ולשמור על מוכנות בשגרה ובחירום".
מפקד הנפה בפיקוד העורף, אל"מ במיל' משה חולי: "שבוע הכנה לחירום 360 בוצע מתוך כוונה ורצון להעלות מודעות בקרב אזרחי העיר, תוך הבנה שהתנהגות אוכלוסייה ומוכנותה, משפיעים על כמות ואיכות הנזק ברכוש ובנפש בשעת חירום. בזכות הסברה נכונה ויצירת מידע נגיש לאזרח, נציל יותר חיי אדם".

שבוע חירום 360 בחדרה | צילום באדיבות דוברות חדרה
שבוע חירום 360 בחדרה | צילום באדיבות דוברות חדרה

קב"ט העיר, נפי זיגל, שהוביל את שבוע החירום מטעם העירייה: "היה שבוע מוצלח, שלא היה מעולם בחדרה. הצלחנו להעלות את המודעות לחירום בקרוב התושבים, מתלמידי בתי הספר ועד האזרחים הותיקים. בוצעו הכשרות ואימונים לעובדי העירייה, התקיים ניסוי צופרים וכמובן אירוע של כוחות הביטחון יחד עם גורמי הבטיחות בדרכים – הפנינג המוני שמשך אלפי אנשים והיה אפקטיבי. האירוע הזה הוכיח שהתושבים צמאים לידע. הם באו, השתתפו והיו מעורבים. השבוע הזה השיג את המטרה שלו בגדול. אני מודה לכל מי שהיה שותף לשבוע הזה ובמיוחד לעובדי מחלקת הביטחון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות