fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פחות רומנטי, יותר מסרטן

במשרד להגנת הסביבה מדגישים את הנזקים של תנורי העצים ותושבי פרדס חנה כרכור סובלים מהריח ופוחדים מתופעות הלוואי
נקודת חלוקה של עצים למדורה. צילום: עיריית חדרה
נקודת חלוקה של עצים למדורה. צילום: עיריית חדרה

פחות רומנטי, יותר מסרטן

במשרד להגנת הסביבה, מתריעים מפני העשן של הקמינים. העלול להיות מסרטן. ומסבירים כי תנורי חימום המוסקים בעץ, הם המזהמים ביותר. מבין כלל האפשרויות הקיימות לחימום ביתי. במשרד לאיכות הסביבה מדגישים, כי בקרוב יעלה קמפיין הסברה בנושא זה. בפריסה נרחבת. באתרי האינטרנט השונים וברשתות החברתיות. בעברית וגם בערבית. בקמפיין שיעלה באתרי האינטרנט השונים, יודגש כי האמצעי  הסביבתי הבטוח והמועדף ביותר, מבחינת זיהום האוויר, הוא המזגן.

"חימום הבית בתנור עץ בצורה שגויה", אומרים במשרד, "עלול לגרום לפליטה של חלקיקים נשימים. ושל תרכובות אורגניות. שהם בעלי פוטנציאל זיהום גבוה. ועלולים לזהם את האדם ואת הסביבה".

בנוסף, מדגישים במשרד כי חשיפה לפליטות משרפת עץ, עלולה להחמיר מחלות כלי דם ריאתיות וקרדיולוגיות. והסיכון עולה בעיקר בקרב אוכלוסיות רגישות. כגון נשים בהריון, תינוקות, ילדים, אנשים שגילם 65 ומעלה וחולים במחלות קרדיו-וסקולריות ונשימתיות. ובנוסף, קמין עץ עלול לייצר לא רק זיהום אוויר מחוץ לבית. אלא גם זיהום אוויר תוך מבני. בעלי תנורי הסקה, אינם מודעים להיווצרות זיהום אויר בחלל הבית, משריפת עץ בתנורי ההסקה שלהם. מצב זה, מתרחש כאשר עורמים את העץ ופותחים את דלת התנור. וכן במקרים שבהם התנור אינו אטום דיו.

 

עו"ד אביעד סיני \ צילום: פרטי
עו"ד אביעד סיני \ צילום: פרטי

 

גם סיגריות היו דבר נחמד

תושבי פרדס חנה כרכור, זועקים מזה מספר שנים כנגד העשן. הנפלט מתנורי העץ בבתים הפרטיים, שבשכונות המגורים במושבה. כתבות כאלה ואחרות על העניין, התפרסמו חדשות לבקרים באמצעי התקשורת. עד שלפני מספר חודשים, החליטו במועצה המקומית של פרדס חנה כרכור, להרים את הכפפה. ויזמו חוק עזר עירוני, למיגור עשן הקמינים הביתיים. אלא שכעת, ממתין החוק לאישורו של משרד הפנים.  וזה, ממתין לדוח של המשרד לאיכות הסביבה. פרוצדורה רגילה, שגרתית. אלא שבינתיים, ממשיכים תושבי פרדס חנה כרכור לסבול. ואף למנף את הנושא, בקבוצות הפייסבוק השונות.

חבר מועצת העיר, עו"ד אביעד סיני, אומר לחדשות חדרה בעניין זה: "מעבר לעובדה שמדובר במפגע, העשן גם פוגע בבריאות. תושבים רבים פונים אלי בעניין זה. מדובר בהחלט בתופעה: אנשים חוזרים לרטרו. והקמין, הוא מאוד רומנטי ונחמד. אבל פעם גם סיגריות, היו דבר נחמד. והיום-השתנתה רמת המודעות. אנחנו, כמועצה, מסייעים בכל דרך. ואישרנו ממש לא מזמן את חוק הקמינים במועצה. המתייחס, בכללותו, לאויר נקי. מדובר בחוק עזר שהוא פורץ דרך. הממתין כאמור לאישורים. אני מניח שהחוק יזוז בתוך שנה שנתיים. העניין נמצא בתהליך. אני יותר זורם עם דברים, אבל בקבוצת הווטס אפ של השכונה שאני גר בה, נוה התות, מתכתבים תושבים רבים בנושא זה. וכך גם בשכונת יובלים. גם אני גדלתי עם קמין עצים בתוך הבית. לפני 40 שנה. אבל כיום, המודעות עלתה. ובנוסף, המרחקים בין הבתים הצטמצמו. אז לאור הצפיפות והסכנות, חייבים פתרון לעניין. במיוחד שכיום, כבר יותר קל לחמם את הבית. באמצעים שונים. בקרוב, יעלה קמפיין בנושא בפרדס חנה".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות