fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הערב בפרדס חנה – הפגנה נגד אונס הקטינה באילת

"ישראל היא מדינה שמקדשת אונס של נשים, אנחנו לא מוכנות לשתוק יותר"
הערב בפרדס חנה, הפגנה נגד אונס הקטינה באילת
הערב בפרדס חנה, הפגנה נגד אונס הקטינה באילת

 

הפגנת נשים נגד מעשי אונס, בעקבות האונס הקבוצתי של הצעירה באילת שהתרחש בשבוע שעבר, תתקיים היום בצומת אלונית בפרדס חנה, בשעה 20:00. הפגנות נוספות יתקיימו במקביל בתל אביב, ירושלים, נתניה, נס ציונה  ובמוקדים נוספים, שיתווספו במהלך היום.

שירה רוזנקרנץ, מארגנת ההפגנה בפרדס חנה: "מעשי האונס האיומים שמתרחשים בישראל, הם לא וירוס קטלני ולא מכת טבע. אלא תוצר של תרבות".

 

"הבטן שלי בוערת". שירה רוזנקרנץ| צילום: פרטי
"הבטן שלי בוערת". שירה רוזנקרנץ | צילום: פרטי

 

כזכור, בשבוע שעבר התלוננה נערה בת 16 מאשקלון כי נאנסה על ידי קבוצה גדולה של גברים, בשעה ששהתה במלון באילת ביחד עם חברתה. על פי העדויות שהגיעו למשטרה, החוקרת בימים אלה את החשודים באונס, הגיעה הנערה לנופש בעיר הדרומית ושתתה אלכוהול ביחד עם קבוצת גברים שפגשה שם. האונס הקבוצתי, התרחש כשחזרה לחדרה במלון.

בית משפט השלום בקרית גת האריך שלשום בחמישה ימים את מעצרו של חשוד בפרשה. חשוד נוסף, נעצר היום (חמישי).

במקביל לחשיפת הפרשה ולמעצר החשודים באונס הקבוצתי של הקטינה, החלה מתארגנת ברשתות החברתיות מחאת נשים תחת הכותרת "שביתת הנשים", ששיאה היום. "דמן של נשים במדינה הזאת מותר", נכתב שם בין היתר.

 

כשאי אפשר לטוס לאיה נאפה, אונסים באילת

רוזנקרנץ, תושבת פרדס חנה ואם לשתי בנות, שימשה במשך 20 שנה רכזת סיוע במרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. כיום היא מלוה נפגעות תקיפה מינית באופן פרטי, מרצה ומעבירה סדנאות להורים ובני שירות לאומי בנושא תקיפה מינית של נשים.

"בעקבות האונס באילת", היא אומרת, "היה לי ברור שאי אפשר יותר להמשיך ככה. ישראל היא מדינה שמקדשת אונס של נשים ומאפשרת לתופעה האיותה הזאת להתרחש. אין שום הבדל בין מה שקרה באיה נאפה, לבין מה שקרה עכשיו באילת. זה המשך ישיר. כי כשהצעירים הישראלים התקבלו אחרי שובם מאיה נאפה עם כוסות שמפניה, אז זה בדיוק המסר: שיש לגיטימציה לאונס. ועכשיו זה הגיע אלינו. כי כשאי אפשר לטוס לאיה נאפה, אונסים באילת".

 

החינוך הוא הפורנו

לדברי רוזנקרנץ, הפגנה זו היא רק הראשונה במספר וההפגנות צפויות להתרחב. "זו רק ההתחלה", היא אומרת, "ואני הבטחתי אתמול לשתי הבנות שלי, שלא אשב יותר בשקט. כי הגענו לנקודת האל-חזור. בישראל אין חינוך למיגדר, אין תוכנית למיניות בריאה והתרבות הישראלית מקדשת כוחניות נגד נשים. החינוך שבני הנוער מקבלים הוא הפורנו, וככה זה נראה. ההתארגנות היום היא אמנם של נשים, אבל אני מקווה שגם גברים יצטרפו אלינו".

 

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות