fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בני אהרון מנתניה פועל למען נזקקים. עמותה? הצחקתם אותו

בני אהרון וחבורת המתנדבים שלו, פועלים בלי עמותה, בלי חשבון בנק וללא חשיפה תקשורתית. לפחות עד עכשיו
בני ישורון | צילום: באדיבות בני ישורון
בני ישורון | צילום: באדיבות בני ישורון

הנתנייתי בני אהרון, בעל חנות בעיר ויו"ר ועד ההורים של בית הספר תמר אריאל, פועל בשלוש השנים האחרונות לטובת נזקקים בנתניה. "אנחנו מטפלים בכל פנייה שמגיעה מרחבי העיר", הוא אומר בראיון לחדשות נתניה. " כמו למשל: ילד שצריך לחגוג בר מצווה ולמשפחה אין אפשרות, בחורה שפינו אותה מהדירה וצריך לארגן לה דירה חדשה, טאבלטים לילדים ממשפחות קשות יום. אנחנו גם מחלקים מפזרי חום ושמיכות לקשישים. ועכשיו, מחלקים גם משלוחי מנות. ונתחיל בזה, ממש בקרוב. אנחנו עושים הכל". לדבריו, בימי הקורונה-הפניות לעמותה שלו רבות יותר. אבל הסיוע, הוא אותו סיוע. כמו שהיה עד עכשיו. "אנחנו מקבלים תרומות. עכל אחד מאיתנו מכיר חברים ששמחים ונהנים לעזור. ובהתקופת הקורונה, אפילו עוזרים עוד יותר". ראיון ראשון על ההתארגנות הוולונטרית. שעד עכשיו, נשארה בסוד.

 

הבית נשרף

לדברי בני אהרון, אחד המקרים הקשים שטיפלו בהם-היה של משפחה שביתה נשרף כליל. ברחוב גורדון, שבמרכז העיר. זה היה בזמן הסגר הראשון. "פינינו להם את הבית, גייסנו כספים וריהוט חדש, הבאנו בעלי מקצוע ושינענו", הוא אומר. ומוסיף שהשגרה שלו ושל חבריו, כוללת גם חלוקת אוכל למשפחות נזקקות באמצע השבוע, הם מחלקים מצרכי מזון. ובסופי שבוע, גם אוכל מבושל.

"יש לנו מבשלות, שתורמות לנו אוכל מבושל. אין לנו כמות קבועה של אוכל שאנחנו מחלקים. הכל בהתאם לביקוש שיש. ואם חסר, אנחנו מחלקים עוד. מדוברבכמה עשרות של משפחות, שמקבלות מאיתנו אוכל מבושל-בסופי שבוע. ובאמצע השבוע, אנחנו מחלקים סלי מזון גדולים, למשפחות קבועות. ואם יש דראישה של משפחות נוספות, אז אנחנו מחלקים עוד".

 

אנשים פשוטים

קבוצת הפעילים של בני אהרון, מונה 25 חברים. "יש לנו קבוצת ווטס אפ. ודרכה, אנחנו פועלים ומחלקים בינינו את העבודה", הוא אומר. "ואם מישהו מקבל תרומה, למשל, אני ישר מודיע. כמו למשל עכשיו, כשאני רוצה לחלק ה 220 משלוחי מנות לילדי החינוך המיוחד. אז אנחנו אוספים את הכסף, ויאללה". בנוסף, אומר בני אהרון, בימים אלה שוקדים החברים על איסוף תרומות לרכישת תחפושות.

אז למה בעצם לא עמותה?

"אנחנו אנשים פשוטים. לא עמותה ולא כלום. עובדים, ובין היתר עוזרים".

 

יותר התלהבות

כאמור, לדברי בני אהרון הוא מצליח לגייס תורמים. גם בזמן הקורונה. " יש יותר התלהבות, למרות שקשה יותר לגייס. בגלל הסגרים והקשיים הכלכליים. כי הרי כולם נפגעו כלכלים. אבל לא היה דבר אחד, שלא הצלחנו לעשות. אני גם משתדל לגייס בני נוער, כי אין כמו הנוער שלנו. והם עוזרים לנו לארוז ולחלק מנות מבושלות ומוצרים יבשים. לאחרונה, גם יזמתי פרוייקט, בשיתוף עיריית נתניה. שנקרא 'בית ספר מאמץ קהילה'. ובמסגרתו, יקבלו תלמידי בתי הספר הנמצאים בשכונות הקשות בעיר- פרוייקטים שונים של העירייה. ויבואו להתנדב".

הוא עצמו, בן 53 ואב לחמישה ילדים. בתו הבכורה, לומדת במכינה קדם צבאית. בנו הגדול, לומד בישיבת בני עקיבא. "ילדים, משאירים אותך צעיר לנצח", הוא מחייך.

"הסיפוק הכי גדול שלי, הוא להצליח בפרויקט התנדבותי כזה או אחר", הוא אומר. "וברוך השם-אני יכול להגיד שאין משהו שניסינו לעשות, ולא הצלחנו. דרך פעילים, עמותות וגם מכיסינו. זה נותן פה וזה נותן שם, וככה אנחנו מסתדרים. והילדים שלי אורזים ומתנדבים, מגיל אפס".

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות