fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המתקשר החדרתי ינון בן דוד בראיוןן לערב החג: "אנחנו לומדים בעל כורחינו להסתפק במועט"

המתקשר מחדרה, מרגיע: מגיפת הקורונה תדעך בישראל. תחזית עדכנית וחגיגית, לרגל ערב החג. וגם קצת על אובססיית השופינג שלו.
ינון בן דוד (צילום: הילה אייזינגר)
ינון בן דוד (צילום: הילה אייזינגר)

המתקשר ינון בן דוד, הוא דמות ידועה בחדרה. שמנבא בהצלחה, בדרך כלל, מהלכים פוליטיים ואחרים. מי שמכיר אותו, זוכר לו למשל את העובדה שניבא את נצחונו של ראש עיריית חדרה  צביקה גנדלמן. לפני הבחירות של 2013. ואת ההצטרפות של כחול לבן לליכוד.

אז עכשיו, רגע לפני ערב החג, קבלו אותו בתחזית עדכנית ואופטימית. ביחס למגיפת הקורונה ועל ישראל. וגם קצת ביחס להתנהלות האישית שלו, שעברה שינוי עם פרוץ המגיפה.

 

"נגמלתי מבולימיית הקניות שלי"

לדברי בן דוד, הוא נמצא בימים אלה של  טרום ערב החג, בעיצומו של חשבון נפש. שהחל עם פרוץ מגיפת הקורונה.

"מכל רע, אפשר להוציא את הטוב" הוא מסכם בקצרה ומוסיף: "הרעה הזאת של הקורונה הגיעה, כי יש פה שעור שכולנו צריכים לעבור אותו. בעניינים כמו מוסר, תקשורת בין בני אדם ואהבת אדם. אלה דברים שנשכחו מאיתנו. ובגלל שעברנו את הגל הראשון של הקורונה ולא למדנו כלום, הגיע הגל השני. כדי להזכיר לנו, שאנחנו לא חסינים".

לדבריו, גם הוא עצמו לומד עכשיו את הלקח, שלא למד קודם. "נגמלתי מבולימיית הקניות שלי", הוא אומר, "וזה לא שלא אקנה לעצמי משהו, מידי פעם. אבל בטח לא כמו קודם. פעם, עד הגל השני של הקורונה, קניתי כל הזמן בגדים ונעליים. בהיקפים לא פשוטים: משהו כמו 2000 שקל לחודש, פלוס מינוס. ועכשיו זה כמעט הפסיק לגמרי. אנחנו, וגם אני, לומדים להסתפק במועט, בעל כורחינו. סוגרים לנו את כל השפע שהיה, שרק השחית אותנו".

 

"אדם יהודי ימצא את החיסון"

ינון בן דוד אופטימי, לקראת ערב החג. "ישראל נמצאת היום במסע של סגר והיא תצא ממספר ההדבקות הגבוה, עד סוף אוקטובר. ואני מוכרח לומר, שלעומת ישראל-באירופה עוד תהיה קסטרופה. אבל בזמן שבין חנוכה לפורים, מדינת ישראל תתחיל לחזור לעצמה בצורה מלאה וכבר יהיה חיסון. ואני אומר שאדם יהודי, עם האות מ' או-ר' בשמו הפרטי, ימצא ויפתח את החיסון".

ועוד אומר ינון בן דוד, על המצב הפוליטי בישראל: "המדינה נכנסת עכשיו לסוג של סחרחרה אנרגטית, הקשורה למספר תשע. המעיד על חשבון נפש ומהלכים לא צפויים. בתחילת שנת 2021, יעזוב בניימין נתניהו את הפוליטיקה. תתחיל אז מהפיכה בליכוד ויהיו מורדים נגדו, שיצעקו 'געוואלד'. בשנה הזאת, יהיו בחירות. ואם שואלים אותי, הרי שהן יתקיימו בין החודשים ינואר ליוני. אני רואה בבירור, שביבי יתפטר. למראות שכרגע, זה לא נראה קרוב אפילו. אבל לא תהיה לו ברירה. הוא יתפטר אולי,  דקה לפני שהיועץ המשפטי לממשלה יודיע לו על נבצרות. או שיהיה קטע אחר. אבל משהו יקרה. ואז, יתחיל מרד בליכוד. שלושה, או ארבעה אנשים רציניים ומובילים, מיועדים להתנגח בביבי".

 

"תהיה התאוששות במשק"

ינון בן דוד מרגיע ואומר כי המשבר הכלכלי הנוכחי, צפוי להסתיים. "מקיץ 2021 ועד לשנת 2022, תהיה התייצבות ועלייה במצב הכלכלי", הוא מרגיע. "אז נכון, 2021 תהיה ברובה שנה בינונית מבחינה כלכלית, אבל אחר כך תהיה התאוששות במשק. במקביל, האנרגיה של שנת 2022, מראה על ניתוק יחסים בין מדינת ישראל, לבין מדינה השעשתה איתנו שלום בעבר. ואם לא ניתוק יחסים, אז לפחות מן שלום קפוא כזה. ויש סיכוי מאוד גבוה, שזו תהיה טורקיה".

ולסיום, מאחל ינון בן דוד, לקראת ערב החג הקרב: "אני מברך את כולנו, בשנה מקסימה. עם המון אנרגיות טובות. שבאמת, נלמד לאהוב אחד את השני. ובעיקר: שנלמד את הלקחים מהקורונה, ולא נחזור שוב על אותן טעויות, שהביאו אותה עלינו".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות