fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היערכות מועצת זכרון יעקב לימי קורונה

זכרון יעקב מתאחדת בהתמודדות מול נגיף הקורונה
ישיבת מנהלים במועצה (צילום: מועצת זכרון יעקב)
ישיבת מנהלים במועצה (צילום: מועצת זכרון יעקב)

היערכות המועצה המקומית זכרון יעקב להתמודדות עם נגיף הקורונה החלה מיד עם פרסום מגבלות משרד הבריאות והתעצמה עם השבתת מוסדות החינוך בידי הממשלה. המועצה המקומית מכנסת מידי בוקר ישיבת הערכת מצב והיערכות מול משרדי הממשלה ותושבי המושבה.

בתוך כך, המועצה פועלת על פי מודל "המכלולים" בחירום, ובין הפעולות המרכזיות שנעשות בימים אלו, הוא כינוס דיון חירום של ראשי רשויות המרחב במועצה המקומית זכרון יעקב. בדיון התגבשה החלטה משותפת לסייע לעסקים המקומיים בהתמודדות עם השלכות הקורונה על העסקים במרחב, ובמטרה לגבש דרכים לצמצום הפגיעה בעסקים ולסייע להם מול האתגרים הקיימים.

שירות קבלת קהל הופסק והמענה הטלפוני התרחב בכלל המחלקות, ביניהן הנדסה וגבייה שהרחיבה את שעות המענה הטלפוני שלה לימים א'-ה' בין השעות 08:00-13:30. עם זאת, המתנ"ס הפסיק את פעילותו עד להודעה חדשה. בתחומי היום יום של המושבה – תחזוקה, ניקיון וחזות – המועצה ממשיכה לפעול כבשגרה וממשיכה לקדם פרויקטים חשובים כמו שיפוץ שדרות ניל"י, השלמת עבודות איטום בבתי ספר, הנגשת מוסדות חינוך ועוד.

המחלקה לשירותים חברתיים ומחלקת החינוך הפעילו מערך חדש להתאמתן למצב החדש.

כ-30 מתנדבים פועלים בימים אלו תחת פעילות המחלקה לשירותים חברתיים של המועצה המקומית זכרון יעקב. "על רקע ההיערכות שלנו להתמודדות עם נגיף הקורונה, אנו פועלים להגברת פעילות המתנדבים שלנו", מסבירה עמית חרמוני, רכזת התנדבות במחלקה לשירותים חברתיים במועצה המקומית זכרון יעקב. "ישנם אנשים רבים מהקהילה מתגייסים ונכונים לעזור, וניכר כי ערך הערבות ההדדית הינו לנגד עיניהם של אנשים רבים ביישוב. בנוסף מרגשת העובדה שחלק מהמתנדבים הם בני נוער צעירים".

התחומים בהם המחלקה לשירותים חברתיים מתמקדת בימים אלה היא אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, "המתנדבים שלנו מסייעים בקניות מזון בסופר לקשישים שאינם יוצאים מהבית, קניית תרופות, חלוקת ארוחות חמות לבתים לניצולי שואה ולאנשים שאינם יכולים לצאת מהבית, קשר טלפוני יומיומי להרגעה והפחתת החרדה ועוד".

בנוסף, יחידת המתנדבים פועלת ליצירת קשר עם תושבי המושבה המצויים בבידוד, "מנתונים שהתקבלו אצלנו ישנם כרגע מעל 60 משפחות המצויות בבידוד אך אין לנו את מלוא הפרטים של כולם, בשל צנעת הפרט. אנו פועלים ליצירת קשר עם אנשים או משפחות שבבידוד ובודקים עימן את הצרכים שלהן במטרה לעזור במה שאפשר. אנו קוראים למי שמצוי בבידוד לפנות אלינו בטלפון 04-6297181 ואנו נפעל על מנת לסייע ככל הניתן", חרמוני מסבירה. "אוכלוסייה נוספת שתקופה זו של יציאה מהשגרה קשה לה ביותר הינם ילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, כאשר מסגרות החינוך נסגרו והם שוהים בביתם רוב היום. אנו מגייסים מתנדבים צעירים שיכולים לארח לילדים אלה חברה, להוציא אותם לאוויר הפתוח ולאפשר להוריהם להתפנות לעיסוקיהם לזמן קצר".

בנוסף, מסייעת המחלקה לשירותים חברתיים למשפחות שמצבן הכלכלי הורע בשל מגבלות משרד הבריאות, "הסיוע שלנו הוא בשל הקורונה אך גם לקראת חג הפסח – מידי שנה משפחות פונות אלינו בסיוע להיערכות לקראת החג ואנו מסייעים ככל הניתן למשפחות נזקקות, אם זה בחלוקת חבילות מזון לבתים למשל, ובתלושי קמחא דפסחא למשפחות המוכרות ברווחה".

למעוניינים להצטרף ליחידת ההתנדבות במועצה המקומית זכרון יעקב, או תושבים הזקוקים לסיוע – ניתן לפנות לעמית חרמוני, רכזת היחידה במייל – amith@zy1882.co.il או בטלפון –04-6297181.

בתוך כך, כ-6,200 התלמידים בבתי הספר והגנים בזכרון יעקב חדלו מלהגיע למוסדות החינוך במושבה, במטרה למנוע מנגיף הקורונה להמשיך ולהתפשט באוכלוסייה. במקביל, נכנסה מחלקת החינוך של המועצה המקומית זכרון יעקב לנוהל היערכות ללמידה מקוונת מהבית. "כמו יתר מערך החינוך הארצי גם אנחנו מצויים בשעת חירום ואנו פועלים על מנת להפיק ממנו את המיטב. בין היתר באמצעות עשייה קהילתית משותפת – ערבות הדדית", כך מסבירה ד"ר מרים פאנוין, מנהלת מחלקת החינוך במועצה המקומית זכרון יעקב. "אנו פועלים על מנת לשמור על שגרת לימודים תקינה ככל הניתן בתנאים המיוחדים שנכפו עלינו, וכך גם לגבי קיומם של שיעורי המורים, ומבחנים שנעשים כעת בצורה מקוונת. כל תלמידי הכיתות הצטרפו השבוע ללמידה מרחוק באמצעות האפליקציות smartschool whatsapp ו-googleclass".

בנוסף, ד"ר פאנוין מסבירה כי מחלקת החינוך נערכת לגיבוש מיזמים קהילתיים בין התושבים, "למשל, אנחנו נערכים לרתום תלמידי כיתות י"א ו-י"ב, שמוכנים לסייע לתלמידי יסודי בלימודים באופן מקוון. הבוגרים שלנו שמוכנים לסייע לילדים אם זה בסיוע בשיעורי הבית, למידה למבחנים, או שיחה רגשית – המטרה לייצר שיח משותף. אנחנו בעיצומה של היערכות לכך ונפרסם את מלוא הפרטים לציבור הרחב, כאשר הפעילות תתגבש".

כמו כן, המרכז לשיפור כישורי למידה במועצה (משכ"ל) הרחיב את שעות קבלת הקהל שלו ל- 08:00-20:00, "הטיפולים הקבוצתיים בוטלו כולם אך המפגשים הפרטניים מתקיימים תוך שמירה על נהלי משרד הבריאות", מסבירה דבי בוניטוב, מנהלת המשכ"ל. המרכז אשר מספק מענה לכ-200 ילדים ונוער בזכרון יעקב, מסייע בטיפולים פרה רפואיים, רגשיים והוראה מקדמת למתן הצרכים ההתפתחותיים של הילד והמשפחה ובמטרה לחזק ולסייע במשימות החיים. "המפגשים הקבוצתיים שלנו לצערי בוטלו לעת עתה, אך עם זאת הקו שלנו פתוח למתן הכוון לכל משפחה. מי שמעוניין לפנות לקבלת סיוע ניתן בכתובת miskal1882@gmail.com או בטלפון 04-6397803".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות