fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורשע באחזקת כלי נשק וקבל רק שבעה חודשי מאסר בפועל

החשוד באחזקת הנשק, קטין, לא קבל קנס נלווה. בשל מצבה הכלכלי הקשה של המשפחה
כלי הנשק שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

הדמות הדומיננטית

גזר דינו של הקטין  ניתן אתמול, יום רביעי בשבוע, בבית המשפט המחוזי בחיפה. על ידי השופט ארז פורת.

הקטין, 17 פלוס, המתגורר באחד היישובים באזור חדרה, החזיק ברשותו שני רובים. האחד מהם, דמוי תת-מקלע. לדברי המשטרה, כפי שאלה באים לבטוי בפרוטוקול בית המשפט של גזר הדין, תסקיר שירות המבחן בעניינו לא חיובי במיוחד. ושירות המבחן רואה אותו, כמי שממעט לקחת אחריות על המקרה. וכפועל יוצא, גם עלול לחזור על עבירות דומות בעתיד לבוא. מנגד, טען סנגורו של הקטין, עו"ד יגאל כהן, כי הרקע בו גדל הקטין, הינו רקע של מצוקה, במשפחה קשת יום. ואף הזכיר את העובדה, כי הקטין מקבל קצבת נכות. ועוד טען עו"ד יגאל כהן, כי בתיק מעורב אדם נוסף. שגילו מעל 18. מה שמן הסתם מפחית מחלקו של הקטין, שהכירו מספר חודשים. כיוון שהבוגר מבין השניים, היה הדמות הדומיננטית בפרשה.

 

עו"ד יגאל כהן \ צילום: פרטי
עו"ד יגאל כהן \ צילום: פרטי

 

השפעה הרסנית על הקטין

בנוסף למה שצויין לעיל, טען עו"ד יגאל כהן כי עונש של מאסר ממושך, עלול בהחלט לפגוע בבריאותו הנפשית של הקטין. שאין לו כלל עבר פלילי מאחוריו. וכי כיוון שבימים אלה הוא נמצא במעצר, הרי שתנאיו במהלך המעצר, קשים. הוא אינו זוכה לבקורים, הקורונה משתוללת בכלא ויש לו בעיה רפואית. שעליה, כאמור, הוא מקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי. והיא עלולה להגביר את סיכוייו להידבק בקורונה, אם יישאר במעצר. "הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה" הוסיף עו"ד יגאל כהן בדבריו. "והעניין חסך את הבאתם של העדים. מבחינתו, יש לו אפיק שיקומי וגם מוטיבציה. מאז מעצרו ועד היום, נמצא הקטין במסגרות טיפוליות שונות בבית המעצר. והוא מוכן לחזור לשגרת חייו, הכוללת עבודה ולימודים".

"תסקיר שירות המבחן", הוסיף עו"ד יגאל כהן וטען, "הדגיש כי הנאשם נענה לדרישות הבגיר ונגרר אחריו. הוא מבין שטעה ולא יחזור על מעשיו. שירות המבחן טוען שאין המלצה טיפולית. ומנגד, מצויין כי הנאשם מעוניין להשתתף בקבוצה פסיכו-חינוכית. התסקיר לא ציין, כי קיימת מסוכנות גבוהה או מסוכנות כלשהי, להישנות העבירה".

 

הודה בהכרעת הדין

בגזר הדין, הזכיר השופט ארז פורת את העובדה כי הקטין הודה במעשיו. בנוסף, הזכיר כי אחד מכלי הנשק, הוחזק על ידו למשך מספר ימים בלבד. והוא היה שייך לאדם אחר. ואילו כלי הנשק השני שהחזיק, הוא חפץ דמוי תת מקלע. המורכב מכלי נשק שונים ולמעשה אינו מסוגל לירות כלל. ובנוסף, היו ברשותו גם מספר כדורים ומחסניות.

השופט הדגיש, כי למרות שהקטין נגרר על ידי אדם אחר, ולמרות כל היתר, הרי שיש לתת לו עונש מרתיע דיו. בשל כל זה, גזר כאמור השופט ארז פורת על הנאשם שבעה חודשי מאסר בפועל ועוד שישה חודשי מאסר על תנאי. שאותם ירצה בפועל, אם ישוב ויעבור עבירה הקשורה בנשק, בתוך שלוש שנים.

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות