fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האסדה בים, אך המאבק על הגז ממשיך

המועצה הארצית הודיעה כי הטיפול בגז הטבעי יעשה באסדה על הים, אך ביום שישי תיערך הפגנה נוספת מובילי המאבק: "זה לא נגמר,מנהל התכנון מתעקש להשאיר שטחים המיועדים ל'תגליות עתידיות'"
למעלה מ-1,000 איש הגיוע להפגין (צילום: מטה המאבק)
למעלה מ-1,000 איש הגיוע להפגין (צילום: מטה המאבק)
למעלה מ-1,000 איש הגיוע להפגין (צילום: מטה המאבק)
למעלה מ-1,000 איש הגיוע להפגין (צילום: מטה המאבק)

ביום שישי יקיימו מובילי המאבק נגד הגז בעמק חפר הפגנה מול ביתה של ראש מינהל תכנון בינת שוורץ שמובילה אישור תוכנית שימוש עתידי בקרקע עין החורש למתקני אנרגיה אחרים.
המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה להעדיף טיפול בגז הטבעי בעומק הים על פני טיפול יבשתי, אשר היה מסכן את התושבים ואת הסביבה. עמותת צלול הצטרפה לפני כשנה וחצי למאבק תושבי חוף הכרמל, עמק חפר ומגידו לאחר שנוכחה להבין כי ההתעקשות על טיפול יבשתי בגז הטבעי תוביל לדחיית הכנסת הגז אל מערכת ההולכה בישראל, ולפגיעה סביבתית וכלכלית רחבת היקף.

לאחר פרסומי חברת נובל אנרגי, המאבק נגד הקמת מתקן טיפול בגז בעין החורש הסתיים אבל לדברי מוביל המאבק יוני ארי יש עכשיו מאבק חדש. לפי פרסומי האחרונים מתברר שחברת נובל אנרג'י תעשה את הטיפול בגז הטבעי שיופק בלווייתן בים. בתוכנית נראה שלוויתן יחובר לחוף ללא מתקן יבשתי, כל הטיפול יעשה בלב הים, בדיוק כפי שטענו מובילי המאבק מעמק חפר נגד הטיפול בגז בשדות עין החורש.

"הניצחון הוא חלקי. היום אנחנו יודעים שאין צורך בשטח יבשתי עבור מתקני הטיפול", מסביר ארי מוביל המאבק, "למרות זאת, מינהל התכנון, והעומדת בראשו מתעקשים להשאיר את השטחים שמתוכננים בתוכנית התמ"א כשטחים עבור 'תגליות עתידיות'. החשש הגדול שלנו, שהשטחים הללו ישמשו למתקני אנרגיה אחרים כגון: תחנת כח לגז או מתקני אחסון לתוצרי גז, נפט. כל זאת מבלי שיצטרכו להכין תוכנית חדשה לאותם המתקנים, ומבלי שהתושבים יוכלו להתנגד. ולכן אנחנו ממשיכים לפעול וללחוץ על חברי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, נמצאים בקשר עם חברי הכנסת בוועדת הפנים והכלכלה שתומכים בעמדותינו.

לדברי מאיה יעקבס, מנכ"ל עמותת צלול: "התנאים הגאוגרפיים של ישראל לא מאפשרים הקמת מתקני תשתית מסוכנים בלב אזורים מיושבים ולכן יש להעדיף טיפול בעומק היםזוהי החלטה אמיצה שיכלה הייתה להתקבל כבר לפני מספר שנים. תפיסות עולם מיושנות של רשות הגז הטבעי יכלו להוביל לטעות היסטורית בתכנון משק האנרגיה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות