fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הערכה: דליפה של 60 טון אמוניה

לוחמי האש עדיין מתכנסים בחפ"ק ייעודי שהוקם באזור התעשייה בעמק חפר. 100 אנשים פונו מאולם אירועים. השר לבטחון פנים הגיע לזירה. דליפת האמוניה ממשיכה
הוקם חפ"ק בסמוך למפעל האמוניה (כיבוי אש מחוז חוף)
הוקם חפ"ק בסמוך למפעל האמוניה (כיבוי אש מחוז חוף)

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ הגיע כעת לאזור דליפת האמוניה בעמק חפר. הערכה כי מדובר בדליפה של 60 טון אמוניה שעדיין ממשיכה. כעת נעשים מאמצים לחלץ את לוחם האש שנפגע. מקומו המדויק ידוע, אך לא ידוע מצבו. לוחמי האש עושים מאמצים לחלצו לאחור.

כוחות הביטחון עדיין מנסים להתמודד עם דליפת גז האמוניה משעות אחר הצהריים במפעל בעמק חפר. מאה אורחים באולם אירועים פונו על ידי משטרת ישראל.  כל לוחם אשר נכנס לתוך חליפת כמוסה (קפסולה) נושא על גבו מיכל אויר דחוס לנשימה בן 9 ליטר כך שלא יהיה תלוי באוויר החיצוני. מיכל כזה נמצא בלחץ בן 300 אטמוספרות (כשהוא מלא) מה שנותן כ- 2700 ליטר אויר דחוס המאפשרים שהיה של בין 30-50 דקות. תלוי בכמות האויר שהלוחם צורך, פועל יוצא של מאמץ העבודה ויכולתו לשמור על קור רוח ונשימות סדירות. גם לאחר שנגמר האויר במיכל, ניתן ל"גנוב" עוד זמן מה תוך הסטת המסכה וניצול האויר שבתוך החליפה עצמה. נכון לרגע זה עבר יותר מדי זמן מה שלא מקנה סיבה לאופטימיות. הלוואי ונתבדה.

לוחמי אש מעידים כי האווירה בתוך המפעל רעילה מאוד. כוחות אשר נכנסים מחויבים בחליפות מסוג level a המספקות מיגון עורי ונשימתי. ממשיכה להתבצע צבירת כוחות אשר יכנסו למפעל ממוגנים. יש לקחת בחשבון שעל כל צוות שנכנס על פי תורת הלחימה בארועי חומרים מסוכנים מחויב להימצא צוות עתודה לבוש גם הוא בחליפה יעודית אשר אמור לספק לו גיבוי.

הוקם חפ"ק בסמוך למפעל האמוניה (כיבוי אש מחוז חוף)
הוקם חפ"ק בסמוך למפעל האמוניה (כיבוי אש מחוז חוף)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות