fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאווה בזכרון יעקב

כמאה משתתפים באירוע "צועדים בגאווה" בחצר תות נייר בזכרון יעקב
מהאירוע (צילום: פרטי)

בשבוע שעבר התקיים בחצר תות נייר בזכרון יעקב האירוע "צועדים בגאווה", תערוכת רחוב עם אירוע בחסות האגודה למען הלהט"ב בפדרציית ניו יורק. קרוב למאה אנשים נכחו באירוע, הראשון מסוגו בזכרון יעקב, שהתברר כהצלחה.

חני שטרנברג, תושבת זכרון יעקב, משוררת וסופרת וחברה בפורום להט"ב מוניציפלי, יזמה והפיקה את האירוע. "נתקלתי בפניה של האגודה למען הלהט"ב. הם פרסמו קול קורא לקבלת מענק לאירוע, וחשבתי שכדאי מאוד שיהיה אירוע בזכרון יעקב. נושא הלהט"ב קרוב מאוד ללבי, ואני חברה ברשימת התנועה למען זכרון נקיה, שזה אחד הנושאים שהתחייבה לקדם. הגשתי הצעה לתערוכת רחוב שהרעיון שלה היה שניקח צילומים שקשורים לנושא הלהט"ב מהזווית של זכויות האדם. ראיתי את זה כעבודה שלי, כשאני מארחת אמנים נוספים. עבדתי עם אוצרת ובחרנו שני צילומים שלי ועבודות של שני אמנים נוספים, כל אחד הציג שתי עבודות, בסך הכול 6 עבודות. לכל עבודה עשיתי מסגרת של דגל הגאווה והן נתלו במרחב הציבורי, החצר החיצונית של תות נייר. צילום ראשון שלי עשיתי באירוע לזכרה של שירה בנקי וצילום ממצעד הגאווה. האמן אלי עינת הוסיף שני צילומים שעוסקים בקשר הומוסקסואלי בצורה מרומזת, וסיימנו בשני צילומי רחוב של גילה גלעד שעוסקים במגוון האנושי, כמו צבעי הקשת שבדגל הגאווה. המסר שלי הוא שעשינו כברת דרך אך יש עוד דרך ארוכה לעשות כדי להגיע לשוויון מלא בזכויות הלהט"ב".

באירוע קראה שטרנברג שירים פרי עטה שקשורים לנושא, האוצרת נתנה הרצאה על אמנות קווירית והזמן והיוצר פז פרל הופיע בשירים. "החצר הייתה מלאה, והופתעתי לטובה, כי זו פעם ראשונה שמתקיים אירוע גאווה בזכרון יעקב", מציינת שטרנברג." תות נייר אירחו את האירוע, מועצת זכרון יעקב אפשרה את האירוע ודאגה לפיקוח באותו ערב, וראש המועצה, זיו דשא, בא לברך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות