fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דיירי מעון גל בחדרה, בעלי צרכים מיוחדים, נמצאים בסגר שהטילה ההנהלה

אחת העוס"יות במעון: "זה בידוד לכל דבר. אין יציאות, לא לבתים ולא לעבודה. כלום. אפשר להגיד למעסיקים שאנחנו ממשיכים את הבידוד".
מעון גל בחדרה \ צילום: מערכת בלינקר
מעון גל בחדרה צילום: מערכת בלינקר

 

אפרת, 34, הלוקה בפיגור קל, עובדת בימים כתיקונם בשתי עבודות. בימים אלה, עד תחילת ספטמבר לפחות, היא לא יכולה לצאת. והיא אינה מצויה בקבוצת סיכון.

"יפטרו אותי, זה מה שיהיה", היא אומרת. "הבוסים שלי לא יאהבו את זה, אני לא יודעת מה להגיד להם. ועכשיו גם לא נותנים לי לצאת הביתה, אני מרגישה על הפנים".

ההחלטה על הסגר העצמאי שיזם מנהל המעון, הגיעה לאחר שהתגלו במערך הדיור שני דיירים החולים בקורונה. אחרי הסגר של משרד הבריאות, שארך שבועיים, הוחלט על המשך. זאת כדי להקדים תרופה למכה.

הדיירים אינם מורשים לצאת אל מחוץ לתחומי ההוסטל וכניסות של אנשים מבחוץ מותרות רק במקרים חריגים, בהשגחת המדריכה ולמשך חצי שעה בלבד.

 

"זה בידוד לכל דבר"

זהו אינו הסגר הראשון שמטילה הנהלת המעון על הדיירים. גם במהלך חודש מאי החליטה ההנהלה על סגר, כדי למנוע מקרי הדבקה. גם אז לא הורשו הדיירים לצאת מתחומי המעון או ללכת לעבוד.

עו"סית, מעובדות המעון, מסבירה: "אם יהיו לנו עוד חולי קורונה, נאכל אותה. מדריכים לא ירצו לעבוד אצלינו ולא יהיה לנו כוח אדם. כל ההנחיות שמגיעות אלינו, ברובן רשום: "על פי שיקול דעת המנהל".

ועוד היא מוסיפה: "אנחנו מסגרת פרטית ויש לנו כמה מערכי דיור במקומות נוספים. באחד המערכים, לא במעון שלנו, התגלו כ-50 חולי קורונה. אז ההנהלה לא רוצה לקחת סיכונים".

ומה על הדיירים העובדים בחוץ? יפטרו אותם

"אין לנו בעיה שיפטרו, רק שלא יחלו. אפשר להגיד למעסיקים שאנחנו ממשיכים את הבידוד".

אבל זה לא נכון

"זה בידוד לכל דבר. אין יציאות, לא לבתים ולא לעבודה. כלום".

 

מקבלים הנחיות משבוע לשבוע

לדברי העו"סית, הסגר שהוטל על הדיירים יימשך לפחות עד תחילת ספטמבר. "אנחנו רוצים לשמור על שקט עוד שבועיים ואז להחזיר אותם לאט לאט לשיגרה. כי עכשיו אוגוסט, ואנשים מתרוצצים בחוץ. אנחנו רוצים לחכות לספטמבר, ורק אז להחליט. המנהל הוא זה שמחליט ויש לו גיבוי מהפיקוח. לדיירים יש סדר יום ותעסוקה בדירות, אין לי מושג עד מתי זה יהיה. אנחנו מקבלים הנחיות משבוע לשבוע".

לנוכח הסגר המתמשך, אומר אביה של אפרת שהוא חסר אונים. "למה לא נותנים לה לצאת לפחות לעבודה? אני לא מבין את זה. המנהל עושה החלטות על דעת עצמו, מה אני יכול לעשות?"

 

את תגובתו של מנהל המעון לא ניתן היה להשיג עד רגע כתיבת שורות אלה. לדברי מזכירתו, הוא נמצא בחופשה.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "בעקבות חשיפה לחולה מאומת במסגרת ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, נכנסו הדיירים והצוות לבידוד. לאחר סיום תקופת הבידוד, חזר המעון לשגרה הכוללת יציאה לביקורי בית ולעבודה, ולקבלת מבקרים בכפוף להנחיות, כאשר שלומם ובריאותם של הדיירים נמצא בראש סדר העדיפויות. דיירים שמשתייכים לקבוצת סיכון אינם יוצאים לעבודה בהתאם לנוהל סיכונים, אך כמו יתר הדיירים, רשאים לצאת לבקורי משפחות ולקבל מבקרים במעון".

 

בנוסף לתגובה הרשמית, נמסר ממשרד הרווחה כי "הטענות שהועלו בכתבה  הועברו לפיקוח, הבודק אותן כעת".

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות