fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית ספר בלי מורים – בקרוב בפרדס חנה?

מה עושה יועץ ארגוני מובטל בתקופת הקורונה? לומד לתעודת הוראה, יוצר שיתוף פעולה עם רשת עמל ויוזם הקמה של בית ספר חדש, בלי מורים
חינוך מחדש - אמרי אביטן | צילום: איילת קדם
חינוך מחדש - אמרי אביטן | צילום: איילת קדם

עד לפני מספר חודשים היה אמרי אביטן מפרדס חנה, נשוי ואב לשלושה, יועץ ארגוני בתחומי חינוך והוראה לבתי ספר שהרוויח הרבה כסף.

ואז הגיעה הקורונה והוא מצא את עצמו מחוסר עבודה, עם הפסדים כספיים של 100 אלף שקלים.

אבל אביטן, דוקטורנט לחינוך שחושב תמיד מחוץ לקופסה, לא נתן למציאות הכלכלית לשבור אותו.

אלא בדיוק להיפך. "תקופת הקורונה, מבחינתי, היא חתיכת מסע", הוא אומר.

"עד לפני מספר ימים, התנדבתי עדיין פעמיים-שלוש לשבוע, לחלוקת מזון לקשישים בפרדס חנה.

במקביל, התחלתי להקים את החממה: בית ספר פרטי, בשיתוף רשת עמל, שבו התלמידים ילמדו לבד.

בין היתר, בקורסים מקוונים של אוניבסיטאות כמו הווארד וייל".

הוא בן 40. עם עיניים של ילד, חיוך נצחי ולא מעט עגילים באוזניים. ממש לא הטיפוס הקונבנציונאלי של איש חינוך.

"יש לי 10 שנות לימוד, אפילו לא 12", הוא צוחק, "ומאז אני באקדמיה. בתור ילד, הייתי מופרע, כי בעיקר שיעמם לי.

כשלמדתי בכיתה י', לקחתי לידיים בפעם הראשונה את חוברת הקורסים של האוניברסיטה הפתוחה.

את התואר הראשון שלי בפילוסופיה, התחלתי לעשות בגיל 16 וסיימתי אחרי הצבא.

את התואר הראשון בפסיכולוגיה, סיימתי בגיל 26. ויש לי תואר שני בייעוץ ארגוני. כיום, אני עושה  דוקטורט בחינוך, באוניברסיטת תל אביב".

 

מיועץ ארגוני מבוקש למורה מן המניין

 למה אתה צריך תעודת הוראה?

"כי אני רוצה להיות מורה. את בית הספר הוירטואלי, אני עושה נכון להיום לגמרי בהתנדבות.

ואני לא יכול סתם לשבת בבית, רגל על רגל. נכון שדמי האבטלה שלי גבוהים הרבה יותר ממשכורת של מורה, אבל מעניין אותי ללמוד ולעשות דברים.

אני לא בטוח שתעודת הוראה תהפוך אותי למורה טוב יותר, כי יש לי קילומטראז' בחינוך.

אבל אני לומד בתוכנית מואצת של שלושה חודשים על מלגה, ונתנו לי הרבה פטורים. אז הכל טוב".

ואתה באמת הולך להיות מורה?

"כן. זה גם לבינתיים, כי עכשיו קורונה ואין עבודה ביעוץ ארגוני, וגם בגלל שאני מתגעגע לקשר הישיר הזה עם התלמידים.

אני הולך ללמד מדעים ותנ"ך ולהיות מחנך של כיתה ז' בבי הספר התיכון  "אתגרי העתיד" בחריש.

פניתי אליהם שאני רוצה לבוא לראיון עבודה, והם נורא שמחו".

כמה תרויח?

"המשכורת שלי תהיה 6000 שקלים. שזה בול לשכר דירה".

העבר המקצועי של אביטן כולל שש שנים בהן ניהל את מרכז הנוער בגבעת אולגה וכן עבודה כיועץ ארגוני, שליווה והקים בתי ספר חדשים בראשון לציון, חולון ועוד.

הוא דמות מוכרת מאוד בפרדס חנה ובעיר חדרה, ומעורה בקרב אנשי החינוך באזור.

מה תרצה לשנות, בתור מורה  טרי בבית ספר?

"בכיתה שלי, אני לא אעמוד כל הזמן ואלמד. אני רוצה להגיע למצב שבו תלמידים סקרנים גם יחקרו בעצמם כל תחום דעת שבא להם.

אני רוצה לשאול אותם מה מעניין אותם ולבדוק  ביחד איתם מה החזון שלהם. החוסן הנפשי של התלמידים, חשוב יותר מתעודת בגרות. שאותה אפשר להשלים בחצי שנה".

 

חינוך מהבית – פרדס חנה תהיה הראשונה

ונחזור לפרויקט החממה, המשותף לך ולרשת עמל

"מדובר בבית ספר תיכון בלי מורים, כי אני רוצה לבטל את הצורך בהם. התלמידים בבית הספר,  20-60 בשנה, תלוי כמה יירשמו, ילמדו לבד.

כרגע מדובר בבית ספר פרטי, שייפתח אחרי החגים ויפעל שלוש פעמים בשבוע.

יומיים באופן וירטואלי ויום אחד של למידה פרונטאלית, באחד מבתי הספר של רשת עמל. עוד לא ידוע היכן, כל ההתנהלות עדיין בתהליך.

הוא יפעל בינתיים כבית ספר פרטי לתלמידי חינוך ביתי ולמי שנפלטו מהמערכת. ובו ישלמו ההורים את שכר הלימוד.

כמו במכללה. כשהשוק יתאושש, נפרוץ קדימה לכוונים נוספים, כי המטרה היא בית ספר פיסי. שבו לא ינהלו המורים כיתות.

 

 

הד"ר רונית אשכנזי| צילום: דוברות רשת עמל

 

סמנכ"לית רשת עמל, הד"ר רונית אשכנזי, השותפה לפרויקט החממה: "מדובר בבית ספר מסוג לגמרי אחר ולא בכזה שבו תהיה תוכנית לימודים של משרד החינוך.

המיועד לבני נוער שמחפשים משהו אחר. חברנו לאמרי ואנחנו בונים את זה ביחד.

אנחנו מסייעים בשיווק, ייעוץ משפטי, כספים ועוד. ומעל לכל, בהיבטים הפדגוגיים.

יום הלמידה הפרונטאלי, יהיה ברשת עמל. עוד לא סגרנו את כל הפרטים, גם לא את אלה הכספיים. זה סוג של סטרט אפ".

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות