fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחדרה מתכוננים לסגר: מוקד החירום הקהילתי יסייע לתושבים

המוקד יחולק לשישה מרחבים קהילתיים, (מתנ"סים) שינוהלו על ידי מנהלי המתנ"סים וצוות מתנדבים. נתקעתם בבידוד ואין לכם אוכל? התקשרו 106 והמתנדבים בדרך אליכם
מתנדבי מוקד החירום בדרך לאם חד הורית \ צילום: פרטי
מתנדבי מוקד החירום בדרך לאם חד הורית צילום: פרטי

כדי לסייע לתושבי העיר חדרה בימי הקורונה בכלל ובימי הסגר הנוכחי בפרט, פתחה לאחרונה עמותת פנאי העיר של עיריית חדרה, את מוקד החירום הקהילתי בניהולו של מנהל השירות, הייעוץ המשפטי והרכש בעמותת פנאי העיר, ערן אברם.

אברם: "את המוקד יפעילו מנהלי שישה מרחבים הקהילתיים (מתנ"סים, בשמם הקודם. א"ק). וככה זה יעבוד: הפניות למוקד החירום, יגיעו מהמוקד העירוני, מוקד 106. כל פנייה בנושא הקהילתי, תועבר אוטומטית למחלקת הרווחה והשירותים החברתיים. שתבדוק האם הפניה היא של משפחה המוכרת לרווחה ויש צורך בהתערבות כלשהי. הפניות האחרות, שאין בהן צורך בהתערבות של הרווחה וגם לא נדרשת בהן התערבות מקצועית, יוחזרו למוקד העירוני. ומשם, ינותבו למוקד החירום. ויטופלו על ידי המנהל הרלוונטי, על פי כתובתו של הפונה".

נשמע מורכב? אברם מבטיח שהטיפול בפניות יארך דקות ספורות בלבד.

 

חדרה לטובת התושבים בסגר \ צילום: פרטי
חדרה לטובת התושבים בסגר \ צילום: פרטי

סיוע לאם חד הורית בבידוד

לדברי מנהלת מתנ"ס קלור בעיר חדרה, ליאנה גלר, המוקד החל את פעילותו עוד בחודשי הקיץ. זאת על מנת להתכונן לקראת הסגר הצפוי לבוא. בנוסף, הרי שמוקד החירום כבר הספיק לתת מענה לתושבים שנזקקו לכך, בשל הקורונה.

גלר: "בשבוע האחרון, פנתה למוקד החירום הקהילתי שלנו אם חד הורית עם תינוקת ושלושה ילדים בבידוד. היא בקשה שנמשוך עבורה כסף מהכספומט ונקנה בו אוכל, דבר שכמובן לא יכולנו לעשות. במקום זה, ניסינו לעזור במה שאפשר והפונה קבלה תלושי מזון. את מצרכי המזון, סיפקו לה עד לדלת מתנדבי המוקד.

וזו לא הפנייה היחידה, יצא לנו לחלק עכשיו שי לחג לשש משפחות נפגעות קורונה, שלא מוכרות למחלקת הרווחה בעיר. בנוסף, פנו אלינו שתי משפחות שהיו זקוקות לצעצועים, לטובת ילדים שנמצאים בסגר. אז פנינו לתושבי חדרה דרך הפייסבוק והשגנו מה שצריך. פניה אחרת שטופלה, הייתה של אישה בבידוד, שבנה חולה בסוכרת. היא הייתה זקוקה בדחיפות לאינסולין. אז אמרנו לה, שיש שירות בקופות החולים, של תרופות עד הבית. הסיוע שאנחנו נותנים, במוקד, יכול לפעמים להיות רק של מסירת מידע רלוונטי. גם זו עזרה לציבור".

לדברי גלר, מוקד החירום לא היה קיים בסגר הקודם. והוקם על בסיס הלקחים שנלמדו מאז ועד היום. ויש נוהל עבודה ברור: "על פי הנהלים", היא אומרת, "אסור לנו לקיים כל מגע עם חולי קורונה מאומתים. כי בסופו של דבר, אנחנו צריכים לשמור על עצמינו".

 

יו"ר פנאי העיר יניב דרי: "המוקד, שהקמנו כמענה לצורך מהותי שעלה עם התפרצות הקורונה, צפוי לחזק את הקהילות השונות בחדרה וכן את הקשר של התושב לסביבת מגוריו, ולספק לתושבים כתובת לפנות אליה, אוזן קשבת בנושאים קהילתיים ומענה אנושי, אישי ואיכותי במשך כל ימות השנה, בעתות משבר וכן בימי שגרה."

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות