fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

90 פנים על הקיר לציין 90 שנה

תשעים שנה מאז הגיעו מייסדי כפר ויתקין לבית הראשונים. עכשו מיזם תרבותי ותערוכה מדהימה. ננעלת בשישי בצהרים
צילום עדי אדר

"מותר לצלם" הוא מיזם חדש שהשבוע נחגג בבית הראשונים ביתן אהרון. המיזם פותח שורה חדשה בהיסטוריה של הבית. בדיוק בחנכה לפני 90 שנה נכנסו החלוצים, אנשי כפר ויתקין לגור בו עד שיבנו את בתיהם במשבצת של המושב. התערוכה אמורה להינעל ביום שישי בצהרים. אז רוצו לראות.

תערוכת צילומים 90 פנים. צילום רותי ברמן

בימים אלה כאשר במועצת עמק חפר בודקים איזה שימוש לעשות בבית הראשונים  העמידו עדי אדר – צלמת ואוצרת בתערוכה "90 פנים מכאן", יוזמת ומובילה פרויקטים חברתיים, סגלית ליהי ג׳רבי סודרסקי – עורכת דין, מנהלת אדמיניסטרטיבית ומפיקת האירוע. טלי פולטורק – מעצבת פנים, אוצרת התערוכה של אבי גבריאלי בבית הראשונים את המייזם מותר לצלם הכולל תערוכת צילומים ומוזיאון הסטורי .

מוזיאון הסטורי של כלי חצר ומשק אבי גבריאלי צילום עדי אדר

עדי אדר: "במיזם זה יצרנו הווה זמני לבית היפהפה הנטוש – וזרענו זרעים ראשונים להחייאתו של המקום מחדש, כשבליבו המוזיאון ההיסטורי של אבי גבריאלי.  המיזם נולד במסגרת סדנת קולטורה מבית זית. כחלק מהמיזם אנו מציגות את תערוכת הצילומים '90 פנים מכאן'. בה 11 צלמות תושבות העמק יצאו לתעד את אנשי דור ההווה, חלק מעמודי התווך של עמק חפר כיום. הבחירה היתה מורכבת, תוך נסיון לתת תמונה רחבה ככל האפשר, לגעת בתחומים רבים והקפדה על פריסה גיאוגרפית שכוללת נציגים מכל ישוב. המכנה המשותף לכל ה-90 שצילמנו הוא עשייה יצירתית שתורמת לאנשים אחרים מבחינה תרבותית, אמנותית, פנאי, אקולוגיה, חקלאות, ביטחון, טבע ואהבת הארץ, בריאות הגוף והנפש ואנשים שהם מקור לגאווה בזכות הישגים או פעילויות יוצאות דופן. כל מה שהופך את עמק חפר למקום שטוב לחיות בו".

בית הראשונים צילום עדי אדר

יוזמי התערוכה מקוים שהאירוע יהיה אבן דרך בהחלטות על עתיד המקום שיהפוך לבית לאמנות ולתרבות עבור התושבים ושיופעל על ידי כוחות טובים שיש בעמק חפר ולא יעבור לידיים פרטיות כפי שהיה עד כה ללא הצלחה.

הצלמות המשתתפות בתערוכה: עדי אדר, אפרת אשל, עליזה ריזה, גליה פלד, מירב גביש, נעמה בן שמחון, אנה דימרס, רוני תורג'מן לוי, דנה פרידלנדר אורן, עינת להב וויאן גרבר

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות