fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי חדרה אוהבים חיות?

בעמותת "חדרה אוהבת חיות" מספרים על הצפה של פניות מצד תושבים שמעוניינים להיפרד מחיות המחמד שלהם. התוצאה: צפיפות איומה של כלבים וקריאה מצד העמותה: "שמרו על הכלבים שלכם, אין לנו מקום"
חדרה אוהבת חיות
חדרה אוהבת חיות (צילום: שלומי גבאי)
חדרה אוהבת חיות
"בבקשה תשמרו על הכלבים שלכם". עמותת חדרה אוהבת חיות (צילום: שלומי גבאי)

בעמותת "חדרה אוהבת חיות" טוענים כי אל מוקד העמותה והכלבייה שאותה היא מפעילה, מגיעים מדי יום 10-15 פניות. "לרוב אנחנו לא יכולים לקבל כלבים מפניות פרטיות. יש לנו כלבים שהם מועמדים קודמים ועומדים בקריטריונים שלנו", מספרת ורד ברוך, המשמשת מנהלת העמותה. למרות מגבלת המקום, ברוך אומרת כי בפועל מוכנסים לכלבייה כ-30 כלבים מתוך רחמים עליהם, מה שיותר צפיפות. פעילות העמותה מתמקדת בהצלת הכלבים הנטושים באזור, וכן הוצאת כלבים המיועדים להרדמה מההסגר. העמותה דואגת לחסן כלבים אלה, לעקר ולסרס אותם ולמצוא להם בית חם. הכלבייה הוקמה מול תחנת רכבת חדרה במבנה שהקצתה לה העירייה.

לדברי ברוך, לעמותה מגיעות פניות מאנשים פרטיים שמבקשים להיפרד מחיות המחמד שלהם. "אני פונה אל הציבור ומבקשת: בבקשה תשמרו על הכלבים שלכם, תמשיכו לגדל אותם, אין לנו מקום. אנחנו לא יכולים לקבל כל פנייה שלכם. בנוסף, אל תשאירו לנו בשער כלבים ותעזבו את המקום משום שכלב שמושאר ליד הכלבייה נכנס להסגר העירוני ולתור לכלבים המיועדים להרדמה. אסור לנו להכניס כלב משוטט".

ברוך מוסיפה כי מדי שנה בחורף הכלבייה סובלת מהצפות. "מדי שנה תעלת הניקוז שליד הכלבייה עולה על גדותיה. צריך לבנות במקום הזה קיר או מסלעה כדי למנוע את סחף האדמה ואת הצפת הכלבייה".לטענתה, הפניות לעיריית חדרה בנושא לא הניבו תוצאות.

יצוין כי את העמותה מתפעלים מתנדבים מהקהילה וכי העמותה מקבלת תמיכה מהמועצה לאיכות הסביבה ומתקיימת בעזרת תרומות. "אם יש מישהו שרוצה לתרום לעמותה ואף להרוויח מכך", אומרת ברוך, "קיימת אצלנו אפשרות לעשות תג שם לכלב או לחתול בעלות סמלית של 20 שקלים שהיא בעצם תרומה לכלבים שמגיעים לכלבייה שלנו".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "הכלבייה ממוקמת במגרש פתוח הסמוך לתעלת הניקוז הראשית ביער חדרה, אשר אליה מתנקזים מי הגשמים בעונת החורף. כמובטח יצא צוות של המחלקה לאחזקת כבישים למקום לעמוד מקרוב על מוכנות התעלה לקראת החורף הבא ולבצע את הפעולות הדרושות".

כתבה: ליאת אהוד

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות