fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי גלי חוף עתרו לבית המשפט

130 קוטג'ים בקו ראשון לים (הדמיה: שיח אדריכלים)

תושבי שכונת  'גלי חוף' בגבעת אולגה, צמוד למתחם מגוריהם עתידים להיבנות חמישה מגדלים בני 25 קומות הגישו השבוע עתירה באמצעות עורכת הדין פנינה פריצקי לבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה, זאת לאחר שהתוכנית לבנייתם אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. הדיון בעתירה יתקיים במהלך חודש יוני.

עו"ד פנינה פריצקי
עו"ד פנינה פריצקי (צילום: עצמי)

מדובר בתוכנית המשנה את ייעוד המתחם ממגורי נופש בהיקף של 1000 יחידות נופש ובצורה של בנייה טורית, למגדלי מגורים בהם כ-600 יחידות דיור. בעבר הגישו תושבים התנגדויות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שדנה בהן ובסופו של דבר החליטה לאשר את שינוי הייעוד של התוכנית. התושבים שנלחמו בשינוי הייעוד, טענו כי בניית המגדלים תסתיר מהם את הים, תצל על בתיהם ואף תיצור במקום בעיות חנייה קשות. שכבר קיימות מלכתחילה.

לדברי עורכת הדין פריצקי, מאחורי העתירה הנוכחית עומדים שני בעלי דירות במתחם 'גלי חוף'. לדבריה, הרי שהבסיס להגשת העתירה הוא תוכנית המתאר הארצית תמ"א 13, אשר נועדה לשמור על הסביבה החופית. לדבריה, נועדה תוכנית זו שהחלה דרכה בשנות ה-80, לדאוג לכך שהמשאב הימי ישמש לטובת כלל הציבור. "אחרי שהוחלה תוכנית זו נחקק גם בשנת 2004 החוק לשמירה על הסביבה החוקית, שהוא נוח וגמיש יותר מתוכנית מתאר זו. לפיה, למעשה, אסורה בנייה פרטית בכל התחום השייך לחופיה של מדינת ישראל. על בסיס זה מבקשת העתירה להותיר את ייעוד השטח ככזה שעליו יקומו דירות נופש", מסבירה עו"ד פריצקי

עוד טענו כי מדינת ישראל היא למעשה אחד מבעלי המקרקעין עליהם חלה התוכנית, אלא שבתוכנית הנוכחית של הפרויקט, המדינה כלל לא מוזכרת. ועוד היא מוסיפה כי הקרקע עליה עתידים לקום הבניינים נרכשה מעיריית חדרה. "כשעירייה מוציאה למכירה קרקע זה נעשה על ידי מכרז, אלא שכאן לא הוצא מכרז. לא כל שכן: עיריית חדרה אף לא נתנה תגובה או חתמה על התוכנית, בתור מי שהיא הבעלים על הקרקע וגם עניין זה צוין בעתירה". לסיכום, טוענת פריצקי כי מדובר בטיעונים שהם בהחלט כבדי משקל.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "הפרויקט תואם את תמ"א 13 ואף אושר בולחו"ף (הוועדה לשמירה על הסביבה החופית) של המועצה הארצית. שלושת יזמי התוכנית הינם בעלי הקרקע ולכן העירייה אינה חתומה על התוכנית כבעלים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות