fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תאגיד המים אינו אחראי לאי הסדרים

כך קובע פסק הדין שדן באי הסדרים והבעיות הטכניות שלוו עם מהעברת הטיפול בתחום המים מהעירייה לתאגיד מי חדרה
אילוסטרציה מים
אילוסטרציה מים

התקבל ערר של תאגיד מי חדרה נגד החלטת הרשות הממשלתית למים וביוב בדבר גובה החיוב של התאגיד. עד לפני מספר שנים, תושבי חדרה היו משלמים את חשבונות המים לעירייה. אלא שאז הוחלט על הקמת תאגיד מי חדרה, אשר אחראי על היטלי המים ואגרות הביוב של כלל התושבים בעיר. התוצאה: חריגות בשל אי סדרים.

בפסק דין שהתקבל לפני כחודש בבית המשפט בחיפה נקבע כי לא ניתן להתעלם מטענות התאגיד בדבר אי סדרים ובעיות טכניות שבעקבותיהם, ככל הנראה, נבעו החריגות. בין היתר מדובר בטענות בדבר סיכומים בעל פה שלא עוגנו בכתב, מכתבים שנשלחו לכתובת הלא נכונה, אי ציון כמות ההפקה המותרת ברישיון. אי סדרים אלו נבעו ככל הנראה מהקמתו של התאגיד והמעבר של הטיפול בהפקת ואספקת המים מהעירייה לתאגיד המים. פסק הדין קובע כי בנסיבות העניין אין מקום "להעניש" את התאגיד בתוספות תשלום כה גדולות, בסדרי גודל של מיליוני שקלים, בגין החריגות, כאשר ברור מהמסמכים שהוצגו כי נפלו פגמים ובעיות טכניות כתוצאה מהמעבר של אספקת המים לתאגידי המים ופגמים אלה ככל הנראה גרמו לחריגות.

עוד נאמר כי נראה לכאורה שהתקלות בתקשורת שבין המשיבה לתאגיד הן פועל יוצא של תחילת עבודתו של התאגיד, כמו גם תאגידי מים אחרים שהוקמו בשנים האחרונות בהתאם להוראות החוק. "יש להביא את הדבר בחשבון בקבלת החלטות בעניינם של תאגידי מים באופן שבו, כאשר לא מתקבלת תשובה לפניית הרשות וכיוצא בזה, יש לברר אם אכן הגיעה הפנייה לנמען הנכון ובמידת הצורך יש לוודא את הנושא".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות