fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שישה ראשי רשויות בסביבה: לא מסכימים לשדה התעופה במזרח חדרה

ראשי הרשויות בפגישה (צילום: מועצה אזורית מנשה)
ראשי הרשויות בפגישה (צילום: מועצה אזורית מנשה)

שישה ראשי רשויות מקומיות מאזור השרון, המייצגים למעלה מרבע מיליון תושבים, הודיעו כי הם מתנגדים להקמת שדה תעופה בשרון. ראשי הרשויות הם ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, ראש מועצה אזורית מנשה, אילן שדה, ראש מועצת עמק חפר, ד"ר גלית שאול, ראש מועצת אליכין, עו"ד שרוני עזורי, ראש עיריית באקה אל גרבייה, עו"ד מורסי אבו מוך, וראש מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור.

לפני כחצי שנה החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות על הקמת שדה תעופה במזרח חדרה, כחלופה לשדה התעופה האזרחי בהרצליה, שבו מתבצעות מאות המראות ונחיתות ביום ומשמש גם כבית ספר לטיסה שבו מתקיימות גם טיסות הקפה, להן השפעה משמעותית על מספר רב של ישובים באזור. בעקבות פניית גנדלמן ושדה לשר האוצר, משה כחלון, הוחלט על הקפאת ההחלטה והשבת הדיון לוועדה. עד כה טרם נקבע מועד לדיון.
ראשי הרשויות דרשו היום לקבוע בהקדם דיון בוועדה בנושא. בפגישה ציינו כי אחד הקריטריונים המרכזיים לתוכנית למיקום שדה התעופה באזור השרון הוא הקרבה לתל אביב, על מנת שיהיה בקרבת מגורי בעלי הון בעלי מטוסים פרטיים. בהצהרה שפרסמו היום ראשי הרשויות נכתב: "התאחדנו על מנת לצאת במאבק משותף: ציבורי,תכנוני ומשפטי עיקש עד שנסיר את הסיכון לפגיעה בתושבים שלנו. לא נוותר, אנו יוצאים למאבק משותף כנגד הקמת שדה תעופה באזור השרון אשר עלול לפגוע קשות באיכות חיי התושבים ובשטחים הירוקים שלנו. לא ניתן לממשלת ישראל להנחית את שדה התעופה מהרצליה על הגב שלנו היות ומדובר בהעברת מפגע בתושבים במקום אחד למפגע לתושבים במקום אחר. לא ניתן לממשלת ישראל להנחית את שדה התעופה מהרצליה על הגב שלנו בכדי לקדם אינטרסים של נדל"ניסטים ובעלי הון מפונקים בעלי מטוסים פרטיים שמצד אחד לא מעוניינים שיהיה להם רעש אך מצד שני מעוניינים לטוס במטוסים שלהם ולהרעיש לנו מעל הבתים ובכך לפגוע בתושבים שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות