fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"שיטת הקומבינה"

ככה זה נראה מבפנים. ראובן פינטו, בעל עסק להפקת אירועים, שהעניק במשך שנים שירותים לעיריית חדרה, שלח מכתב אישי לראש העיר ובו הוא מגולל מסכת אירועים בעייתית במיוחד (לכאורה), שמתחילה בקדנציה הקודמת וממשיכה בבעלי תפקידים בכירים שעדיין נמצאים בעירייה
בניין העירייה (צילום: שלומי גבאי)
בניין העירייה (צילום: שלומי גבאי)

 

לפני מספר שבועות חשפנו בלעדית ב"חדשות חדרה" כי עיריית חדרה מתכוונת לפנות את תושב העיר, שהשתלט על מחסן השייך לעירייה, שיפץ אותו ומשתמש בו, וכל זאת בהתאם להבטחה שקיבל לכאורה מגורמים בכירים בהנהלת העיר בתקופתו של חיים אביטן.

השבוע הגיע לידינו מכתב ששלח פרקליטו של אותו תושב, ראובן פינטו שמו, לראש העיר צביקה גנדלמן, ובו הוא חושף לכאורה התנהלות בעייתית של העירייה, בקדנציה הקודמת והנוכחית, תוך האשמות קשות לקומבינות שעשו עימו גורמים בכירים בעירייה וכמובן השיא זו אותה הבטחה שניתנה לו, לטענתו, להשתמש באותו מחסן בתמורה לכספים המגיעים לו עבור עבודות שביצע לטובת עיריית חדרה ושהוא לא גבה תמורתן תשלום.

במכתב, שנמסר אישית ללשכת ראש העיר בשבוע שעבר וחתום על ידי עו"ד ירון נוח ממשרד נוח, כהן ושות', מגולל פינטו את הסיפור האישי שלו בשנים האחרונות, וחושף את הקשר הבעייתי בינו לבין עיריית חדרה.

בניין העירייה. "דומה כי עיריית חדרה ובכירים בה פועלים בשיטות שאינן מקובלות כלל" (צילום: שלומי גבאי)
בניין העירייה. "דומה כי עיריית חדרה ובכירים בה פועלים בשיטות שאינן מקובלות כלל" (צילום: שלומי גבאי)

הוא מציין כי הוא בעל עסק להפקת אירועים, הגברה, תאורה והקלטות, וכי ב~30 השנים האחרונות הוא סיפק שירותים לעיריית חדרה, כולל הפקת אירועי יום העצמאות והעדלאידע מדי שנה. במכתבו טוען פינטו כי העירייה חייבת לו מיליוני שקלים בגין שירותים שביצע בשבע השנים האחרונות, ומוסיף כי יש לו "טענות כבדות משקל נגד עיריית חדרה ונגד עובדי ציבור בכירים המכהנים בשורותיה ומסכלים את ביצוע התשלום משיקולים זרים".

בהמשך טוען פינטו כי נודע לו שניתנה הוראה מפורשת לכלל מחלקות העירייה שלא להשתמש בשירותיו ולא להעסיקו יותר, וזאת בניגוד לחופש העיסוק, בשעה שאותן עבודות ניתנו, לכאורה, למקורבים לאותם בכירים, שגם יושבים בוועדת המכרזים או משפיעים על היושבים בה.

אולם שיאו של המכתב מגיע בסעיף 7, בו הוא מציין במפורש כי על פי הבטחה שניתנה לו מגורמים בכירים בעירייה בקדנציה הקודמת, כולל פרוטוקול שנכתב בנושא, הוא היה רשאי להשתמש באותו מחסן ברחוב תרנ"א למשל 10 שנים וזאת כנגד עבודות שהוא ביצע ולא דרש תשלום עבורן. לטענתו הוא השקיע באותו מחסן מאות אלפי שקלים בבניית סטודיו לביצוע הקלטות ועריכת פסי קול לאירועים, והשימוש בו נעשה לטובת עיריית חדרה בלבד.

"עתה", כותב עו"ד נוח, "מסתבר שלעיריית חדרה לא נוח שמרשי מחזיק במחסן ועל כן מבוקש לפנותו, אלא שהסכמים יש לכבד, גם אם בוצעו בקדנציה הקודמת".

בהמשך מעלה עו"ד נוח הילוך ורושם "דומה כי עיריית חדרה ובכירים בה פועלים בשיטות שאינן מקובלות כלל וריח בואשים נודף מהן. יש לזכור כי מדובר ברשות ציבורית אשר על המכהנים בה מוטלות חובות הגינות ותום לב מוגברים ביותר ועל כן מתבקשת התערבות אישית של ראש העיר בנושא".

מנכ"ל עיריית חדרה לשעבר, איקי צור, שדווקא הגיב לפרסום הקודם בנושא, העדיף הפעם שלא להגיב כלל.

תגובת העירייה: שמר פינטו יספר מי בדיוק אישר לו לעשות שימוש פרטי בכספי ציבור וברכוש ציבורי

בעיריית חדרה הגיבו באריכות לסיפור: "אכן מכתבו של מר פינטו הינו מסמך מרתק שחושף את הקומבינות לכאורה של הנהלת העיר בקדנציה הקודמת, ומר פינטו לא מבין מדוע הנהלת העיר הנוכחית אינה מוכנה למלא אחר הבטחות לא חוקיות שניתנו לו. ממתי עיריית חדרה משלמת "בשחור" לספקים שלה? מי העניק לפינטו את הסמכות להשתמש במבנה עירוני לצרכיו הפרטיים ואף "להשקיע" בהם כסף? אנו מצפים ממר פינטו שיספר מי בדיוק אישר לו לעשות שימוש פרטי בכספי ציבור וברכוש ציבורי.

מר פינטו טוען בצדק כי מאז כניסתו של ראש העירייה הנוכחי לתפקיד, דואגים בכירים בעירייה שלא לספק לו עבודה. בפעם האחרונה שמר פינטו הציע את שרותיו לעירייה הוא דרש כ~100,000  שקלים, זאת בזמן שחברה אחרת דרשה רק כ-50,000 שקלים.

מאז כניסתו של ראש העירייה, צביקה גנדלמן, לתפקיד, עיריית חדרה מתנהלת על פי חוק ובצורה יעילה ולראיה את שנת התקציב 2015 סיימה העירייה באיזון בתקציב השוטף ואילו שנת 2013 בקדנציה הקודמת, הסתיימה בגרעון של 22 מיליון שקלים בתקציב השוטף.

עיריית חדרה לא תיכנע לאיומי סרק  ודרישות לא חוקיות לתשלום "התחייבויות" מהקדנציה הקודמת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות