fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שומרי הסב: פרויקט ביטחוני שיחזק את הקשישים בחדרה

התלקחו במהרה. הרכבים אמש בקרית מוצקין (צילום כיבוי אש מחוז חוף)
צילום אילוסטרציה

בחדרה החל לאחרונה פיילוט לפרויקט אשר נועד להנגיש את שירותי המשטרה, החירום והבטחון לכלל הקהילה, בדגש על אנשים מבוגרים. בפרויקט מעורבים משטרת חדרה ונקודת השיטור בפרדס חנה, העמותה למען הקשיש בחדרה, השיטור הקהילתי בחדרה והקהילה תומכת של קבוצת "תיגבור" בחדרה.

במסגרת הפרויקט נעשה מאמץ לחשוף את הדיירים המבוגרים לשירותי החירום והסיוע שמספקים כוחות הביטחון וכן לחזק את תחושת הביטחון והבטיחות של הדיירים באמצעות ליווי, הדרכה וקבלת עדכונים. לצורך הפרויקט נוצרה אפליקציה מיוחדת בשם "שומר הסב". האפליקציה מחברת בין כוחות הביטחון לאבות הקהילה התומכת, רכזי החברה של הקהילה ומנהלת המדור לזקן בעיר חדרה.

אנשי המשטרה מעדכנים באפליקציה על שלל נושאים: זהירות, ביטחון, בטיחות והתראות שונות. לאחר קבלת העדכונים, מעבירים אבות הקהילה את הידיעות השונות לכלל חברי הקהילה התומכת, המונה כ-180בתי אב, באמצעות קבוצות וואטסאפ, רשימות תפוצה וטלפונים.

בנוסף לאפליקציה, ניתן בפרויקט דגש על הידוק היחסים בין הקהילה לאנשי המשטרה באמצעות קשר ישיר ובלתי אמצעי. לצורך זאת השיטור הקהילתי מתאם ביקורי בית ויוזם מפגשים עם חברי הקהילה כדי לבנות את יחסי האמון ולהציע פעילויות מניעה בטיחותיות לרווחת התושבים.

כך למשל מתקיימים מפגשים במסגרתם מגיעים אנשי השיטור הקהילתי לבתי הקשישים ומבצעים הדרכות על הנושאים בהם ניתן ליצור עמם קשר במצבי מצוקה שונים: תחושת חוסר ביטחון, מחסור במים, חימום וחשמל ואף מצבים של בדידות. בוצעו גם ביקורי בית שתואמו מראש, במסגרתם הגיע צוות שיטור קהילתי מצויד במכשירים משוכללים לבדיקת רמות הקרינה ופליטת חומרים כמו גזים רעילים ממכשירי החשמל הביתיים.
ירח באומגרטן, אב הקהילה התומכת של קבוצת תיגבור מרחב חדרה: "הקהילות התומכות נוסדו במטרה לשפר את איכות חייהם של אנשים מבוגרים המעוניינים להמשיך להתגורר בבתיהם, ולהנגיש להם שרותי בריאות, תחזוקת בית, בטחון אישי, פעילות חברתית וסיוע בעניינים אישיים שונים. פרויקט "שומר הסב" הוא המשך טבעי של המטרה לשמה נוסדו הקהילות התומכות. לאחרונה עודכנו באמצעות האפליקציה על גל פריצות שמתרחש בחדרה, ובזכות העדכון הזה יכולנו לתדרך את דיירי הקהילה כיצד להישמר מהפריצות ולשמור על ביטחונם האישי. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם כוחות הבטחון בשלב הפיילוט ומקווים שנוכל להמשיך ולהנות מהקשר הזה גם בעתיד".

 

תמונה 2 שומר הסב צילום יחצ
תמונה 2 שומר הסב צילום יחצ

רס"מ אלירן אסף, מפקד השיטור הקהילתי בחדרה: "מדובר בקבוצת ניסוי לפרויקט אליו נבחרה העיר חדרה. במסגרת הפיילוט, המכוון לבני הגיל השלישי, אנו בונים יחסי אמון עם חברי הקהילה ומהדקים עמם את הקשר על מנת שנוכל למנוע ולטפל במצבי חירום ומצוקה שונים. הפעילות מבוססת במידה רבה על קשר אישי: אנו פוגשים את האזרחים בבתיהם ומציגים את עצמנו ואת הסיוע שאנו מציעים. הפרויקט נותן מענה למצבי מצוקה שנובעים מפגיעה בביטחון האישי כמו פריצות, אבל נועד לענות גם על צרכים של רווחה כמו מחסור בחימום, צורך בחברה ועוד. בנוסף, אנו עוסקים גם בפעילויות מנע בטיחותיות כמו איתור של רמות קרינה מסוכנות שנפלטות ממכשירי החשמל הביתיים. הצלחת הפרויקט תביא לעלייה בתחושת הרווחה ואיכות החיים של הקהילה, תמנע תאונות ותסייע בשמירה על חיי אדם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות