fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ריקי כהן מחדרה לאן תטוסי בחגים?

למרות הגזירות הכלכליות וההצהרות על הידוק החגורות, הישראלים ממשיכים בצ'ק אין בדיוטי פרי. היעדים, המחירים, ההעדפות, והחבילות. מה הלהיט העכשווי בגזרת הנופשים?
בורה בורה
צילום נוף: פנתרמדיה
בורה בורה
צילום נוף: פנתרמדיה

ריקי כהן מחדרה, הדמות שהמציא יאיר לפיד כמי שמייצגת את מעמד הביניים, כעמוד התווך של מעמד הביניים, נוסעת בממוצע כל שנתיים לחו"ל, כך לפי שר האוצר. מסתבר שגם בתקופה של גזירות כלכליות עם ישראל חי יעשה צ'ק אין בדיוטי פרי, ויפרסם קבל עם בפייסבוק את חוויותיו מחגי ישראל בגולה. בסניף דיזנהאוז חדרה מספרים כי הביקוש לקראת החגים הוא עצום. מנהלת הסניף, מספרת: "נרשמה עלייה של 20 אחוז בביקוש מתושבי חדרה והסביבה לנופש בחו"ל בחגים". תתפלאו יש גם יעד חדש שמאתגר את הישראלים.

נופש לכל כיס

עונת החופשות בשיאה. ישראלים אורזים את הילדים ונוסעים לכל יעד אפשרי בעולם. לקראת החגים נרשמת עלייה בהיקף העסקאות וכמות הביקוש ליעדים חמים, בעיקר באזור אגן הים התיכון ואירופה.

בסוכנות דיזנהאוז חדרה מדווחים על עלייה של 20 אחוז בהיקף העסקאות לקראת החגים, כאשר ישנן חבילות נופש בהתאם לכל כיס. מנהלת סניף חדרה, שרה אנגל, עוסקת בתחום כבר 19 שנה. היא מסבירה כי כל שנה ישראלים נופשים בחו"ל, אבל כל שנה מתאפיינת ביעדים פופולריים גם כשהמחירים יקרים יותר.

היא מייעצת איך לנסוע חכם ולבחור תאריכים נכונים גם בזמנים של חופשה או גשר ארוך מהלימודים. אנגל: "אנשים שיוצאים לנופשונים מבקשים בעיקר את כרתים שמועדפת השנה לחופשה. בעצם מדובר באי המבוקש ביותר. יש חבילות תיור גם לברלין שהשנה נרשם בה שיא של יציאות, ברצלונה, צפון איטליה ובאזור האגמים, קרואטיה וסלובניה והיער השחור. בכל שנה אנו עדים גם לביקושים לתאילנד לחופשה באיים".

אנגל מוסיפה כי ארצות הברית נשארה יעד פופולארי למטיילים, בעיקר למשפחות. כאשר הקו המוביל הוא ניו יורק למרות שהטיסות נחשבות ליקרות. "הכל תלוי במצב הסוציו-אקונומי של המשפחה. יש אנשים שסוגרים חבילות מאד  יוקרתיות במחירים גבוהים ויש אחרים שרוצים מאד לצאת לחופשה", היא אומרת ומוסיפה: "אפרופו ריקי כהן מחדרה, אנשים מגיעים אלינו ואנו בונים להם חבילות נופש מגוונות, לארבעה ימים מראשון או חמישי או לסופי שבוע. הרוב אכן מעדיפים לצאת לנופש באיים שבסביבה, בקפריסין ורודוס".

כיצד בוחרים חופשה?

אנגל מסבירה: "זה לא גורף. יש אנשים שיודעים מה הם רוצים ומסווגים את הטיול לפי צרכים. יש למשל טיולי מרחצאות ונופשוני ספא ומרפא, שמיועדים לשמירה על הבריאות, כמו רומניה, בולגריה או סלובקיה. טיולים כאלה מתכננים מראש ואנשים עושים שיעורי בית ומסמנים את היעד. הנופש הוא תלוי מטרה ותקציב. אחרים רוצים חופשה לנופש. מה שבטוח שאנשים לא אוהבים לחזור על אותו היעד פעמיים, בטח לא בתדירות של שנה. בדרך כלל רואים אנשים חוזרים ליעדים כמו פריז אחרי 15 שנה".

מתי כדאי לסגור נופש לחגים? הכתבה המורחבת בגיליון סטייל של "חדשות חדרה"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות