fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוצים אוויר נקי

לתושבי שכונת בית אליעזר בחדרה נמאס מהריחות הרעים בשכונה, שריפות שמתבצעות באזור ופיח על המכוניות. השבוע הקימו מטה מאבק נגד זיהום אוויר. עיריית חדרה: "גורמי הריח מגיעים מחוץ לעיר, כולל פעילות חקלאית המתבצעת בימים אלה"
ריח מסריח צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

תושבי שכונת בית אליעזר בחדרה הקימו בימים אלו מטה מאבק נגד זיהום אוויר. המטה הוקם  על ידי יו"ר ועד השכונה, טטיאנה פופוב. 
לדבריה, אין בעיר מדידות של רמת זיהום האוויר ואיש מהתושבים אינו יודע מהי מידת זיהום האוויר. "העניין הזה נמשך כבר שנים ושום דבר לא משתנה", היא אומרת, "לכן החלטתי להתחיל לפעול".

ריח מסריח צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

לדברי פופוב, מורה למתמטיקה ופיסיקה ותושבת השכונה מזה 12 שנים, בקרית אליעזר ישנן שריפות רבות המתבצעות במקומות פתוחים ובפרדסים, במיוחד בשעות הלילה.

"אף אחד לא נותן על כך את הדעת ואינו בודק את מקור השריפות ואת רמות זיהום האוויר", היא אומרת ומוסיפה: "לפעמים אני קמה בבוקר ורואה כי על המכונית שלי יש פיח. רק בשבוע שעבר הייתה שריפה בשטח פתוח בשכונה שנמשכה מספר ימים רצופים.

"ריחות העשן מגיעים ממוקדים שונים בעיר וגם מכפרים ערביים בסביבה, שיש בהם מפחמות. לפני שבע שנים פנינו לשר החקלאות דאז ישראל כץ בנושא ששלח לנו ג'יפ עם נהג וערכנו סיור בפרדסי הסביבה כדי לעמוד על מוקדי זיהום האוויר שבעמק חפר. כיום אנו פונים שוב ושוב לעיריית חדרה כדי שתתן על כך את הדעת וכלום לא נעשה".

 מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "בדיקות של הוועדה החקלאית ואיגוד ערים לאיכות הסביבה מעלות כי גורמי הריח מגיעים מחוץ לעיר חדרה, כולל פעילות חקלאית המתבצעת בימים אלה.

בעונה זו מזבלים חקלאים רבים את שדותיהם לפני החורף ולקראת השתילה. הזבל מדיף ריח במשך 24-12 שעות עד שניתן לבצע פעולת הטמעה, כלומר הופכים את האדמה ומחדירים את החומר. יודגש כי מדובר בחומר אורגני וכי בתום פעולת ההטמעה הריח נעלם".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות